Ga naar inhoud


Man internet met 45 jaar oud modem


phil 3548

Aanbevolen berichten

Man internet met 45 jaar oud modem

 

b.jpg

 

 

Een man, die zich Phreakmonkey noemt, laat zien hoe hij inbelt met een modem uit 1964.

Zijn modem, gemaakt door Livermore Data Systems, maakt via een analoog signaal verbinding met de website van Wikipedia. Daarbij haalt hij snelheden tot 300 baud per seconden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En we hebben beeld.

 

Ik blijf wel met een paar vragen zitten.

 

Had je in 1964 al computers met een seriële poort?

 

De eerste computer waarmee ik gewerkt heb was een IBM 1400 serie, en die moest je voeren met ponskaarten en als output kon je er een printer op aansluiten of naar magneetband weg laten schrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik blijf wel met een paar vragen zitten.

Had je in 1964 al computers met een seriële poort?


Zo te zien gaat het om een paralelle poort op het modem en zit er een verloop op naar serieel.

Of ze toen al paralelle poorten weet ik niet.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie
Wat een ouderwetse telefoon!

Met van die ouderwetse druktoetsen, mijn telefoon heeft een moderne draaischijf... :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog de eerste keer dat ik op bbs kwam het eerste illegale game koste me 100 gulden douwnload kosten eerste telefoon rekening 1800 gulden en dat was nog maar 15 jaar gelegen en me pa zat in 1980 met een apple 2 op een bbs durf nu nog niet tevragen wat zijn telefoon rekening was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, de telefoonkosten rezen de pan uit ja.

Dat heeft heel wat relatie's doen sneuvelen.

Fido was helemaal een verslaving en ik ken mensen die om het halve uur inlogde om nieuwe berichten te pollen.

Daarna zaten ze nog een paar uurtjes online om wat kleine fotootjes te downloaden.

 

Kabel internet en adsl is voor veel mensen een geweldige manier van bezuinigen geworden.

Voor een klein bedragje zijn we nou 24uur online met een snelheid waar we destijds niet van durfde te dromen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...