Ga naar inhoud


Visiosat Big Bisat +kantelen -8 graden


-QenQ-

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er ergens een draadje is, zelfs met fotos, maar ik kan hem niet vinden.

 

Ik heb de BigBisat op het dak.

 

Dat was nog een hele klus, want ik heb ook een BigBigDak op mijn huis. Bovendien nog met van die irritante betondakpannen, waar je zo lekker de vingers aan open haalt.

 

Maar goed de BigBi staat op de paal, en als een paal boven water bovendien.

 

Ik had alles al ingesteld en nu heb ik hem erop zitten en ben aan het twijfelen of ik de hoek (zoals op de print van de alignment software)(mijn dank aan Gerdy!) wel goed heb.

 

Ik meende mij te herinneren dat Astra2 het hoogst moest staan, klopt dat?

 

Want dan heb ik dat precies verkeerd om.

 

Misschien dat iemand nog weet waar dat draadje stond.

 

Op ca. 10 graden Astra 2

Op ca. 5 graden Astra 3

Op 0 graden Astra 1

en op -6,75 graden de hotbird staan.

 

Moet nu de hotbird lager zitten dan Astra2 of net andersom?

 

Mijn dank alvast.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ventura
Als u achter de Big Bisat staat. Waar u de "graden" kan aflezen voor het kantelen. Dan moet hotbird lager staan en de astra 2 hoger.

En als je aan de andere kant gaat staan, moet de hotbird 13E ook lager staan dan de Astra 28.2E.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Als u achter de Big Bisat staat. Waar u de "graden" kan aflezen voor het kantelen. Dan moet hotbird lager staan en de astra 2 hoger.


Ook als je aan de voorkant staat......... :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank heren, morgen ff veranderen.

 

@ Gerdy, ondanks jouw link kan ik hem nog niet vinden, welke was het ook alweer?

 

Van de zijkant ook?

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zoekaktie ingevuld Big Bisat en een jaar terug bij "Galerij van leden installaties" levert 137 hits op.

Dus met plaatjes moet het daar bij staan, ik weet ook niet zo welk plaatje je bedoeld. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, er was een draadje waar iemand net als ik de schotel verkeerd gedraaid had. Hij had weliswaar ontvangst maar idd de shotel verkeerd staan.

 

Maar maakt niet uit, ik heb de info die ik nodig heb, en ga straks de schotel bijstellen.

 

Gisteren heb ik 16 coaxkabels klaargemaakt om van de lnb's naar de switches te gaan, de vingers doen nu nog pijn. Leuke hobby toch?

 

Wat ik mij afvroeg, is waarom er nog steeds gebruik gemaakt wordt van coax in de tv/sat branche.

 

Volgens mij moet je toch echt heel goed beeld over kunnen brengen met CAT-5 kabels.

 

Ik vind coax maar niks.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, die zere vingers kennen velen van ons; gelukkig zijn daar heden ten dage ook oplossingen voor in de vorm van connectoren die over de coax kabel worden geklemd medt gehulp van een speciale tang (o.a. compressie f-connectoren). En voor wat betreft je opmerking om cat5 kabel te gebruiken voor de tv/sat branche:

Een coaxkabel is een kabel voor het geleiden van hoogfrequentsignalen, dus bijvoorbeeld een tv/sat signaal. De 'kern' (binnenste koperen geleider) en de 'mantel' (omhullende buitenste geleider) zijn de twee stroomvoerende verbindingen. Door de Wet van Lenz blijven deze elkaar opheffende stromen dicht bij elkaar lopen. Omdat de assen van beide geleiders samenvallen (vanwaar de naam: co-axiale kabel) heffen de elektrische en magnetische velden van binnen- en buitengeleider elkaar buiten de kabel op, waardoor geen stoorsignalen naar binnen of naar buiten kunnen lekken.Je snapt dan ook waarom je een coaxkabel met voldoende radius een bocht moet laten maken. (Mijn excuus als dit wat te ver off-topic was)

Succes met de afstelling van de Big Bisat vandaag.

 

 

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

@redfox, in het geheel niet, super uitleg, dat zijn dus echt physikalische oorzaken die je zo ook goed argumenteren kan.

 

Ik vroeg mij dat af omdat, a) een cat-5 in verschillende kleuren te krijgen zijn B) makkelijk (met het goede gereedschap) zelf te maken zijn. c) ik daar de hele dag gigantische datagegevens overheen stuur d) de digitale satsignalen dus ook digitaal en dus in principe hetzelfde als alle andere digitale signalen zijn.

 

En we streamen per slot van rekening van bijv. een mediacenter, dvd, dreambox ook via CAT-5.

 

Dus dacht ik, misschien is het noodzakelijk om bijv. van een LNB, dan een coax nog te gebruiken naar een switch, maar vanaf die switch dan gewoon CAT-5.

 

En dan kun je nog een stap verder gaan, ik heb hier overal LAN over power supply liggen, en dat werkt echt heel goed (ligt er al 5 jaar nu).

 

Dus dan zou je in principe de stekker van je dreambox kunnen gebruiken om het signaal uit te halen, de LAN gegevens erover af te wikkelen etc.

 

Spaart kabels, maar vooral, lekker ongecompliceerd, daar waar je tv wilt kijken heb je sowieso een stopcontact nodig voor de tv en de receiver. Stekker erin, klaar.

 

't was maar zo ff een gedachte na die zere vingertjes.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -QenQ-
d) de digitale satsignalen dus ook digitaal en dus in principe hetzelfde als alle andere digitale signalen zijn.

Op het moment dat ze door de coax gaan, zijn ze nog niet digitaal. Het is in feite een aantennesignaal, waarop de digitale informatie is gesuperponeerd. In de ontvanger wordt de digitale datastroom pas gevormd.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, dat begrijp ik.

 

Ik heb gezien dat er al wel apparaten zijn die antenne naar utp cat-5 omzetten.

 

Het begint een beetje erg off-topic te worden, dus stop ik hier dan ook maar mee.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...