Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Powercam updaten met TF7710HDPVR


Frans3

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik wil de Powercam Pro updaten van v 2.0 naar v 2.0.4 met de TF7710HDPVR. Omdat ik met de vaste schotel alleen de Astra 1 en 3 (CD duo-lnb) kan ontvangen heb ik een campingschoteltje in de tuin gezet, aangesloten op tuner 1 en uitgericht op Hotbird. Zenders op 10853 en 12207 ingelezen, ontvangst is goed. Van alles geprobeerd, cam er uit en weer er in, receiver uit en aan, het updaten wil op beide frequenties echter niet lukken. Heeft iemand een tip?

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


12207 is goed. Ik gebruik zelf altijd Free-X TV. Is wel niks op te zien maar dat maakt niet uit. Mijn ervaring met meerdere PowerCams is dat het soms na 10 minuten geregeld is en soms moet ik meerdere dagen achter alkeer proberen. Die 10853 gebruiken ze volgens mij niet meer. Wel op de zender laten staan, eventuel download status checken in het menu is op zich geen probleem, dat verstoort de update niet mocht die lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pinq,

 

bedankt voor de snelle reactie. Heb vandaag tuner 1 afgestemd op 12207 en Free-X TV, tuner 2 op een FTA-zender zodat de Powercam niets hoeft te decoderen (weet niet of dat zinvol is) en een heel klein succesje geboekt. Na ca. tien minuten stond de status op "initializing...", vervolgens gebeurde er echter niets meer. Hebben de instellingen van de Powercam invloed op het downloadproces? Bij mij staan alle coderingen off behalve Mosaic-s; CSP op disabled. Zal binnenkort nog eens proberen en de vorderingen melden.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de TF na die initializing al opnieuw gestart? Controleer het versienummer nu eens? Na een update wordt die CAM gereset en zie je dus initializing... Daar blijft ie wel eens in hangen. De coderingsinstellingen instellingen van de CAM zijn van geen belang en hoef je vooraf niet aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans3
Hallo,

ik wil de Powercam Pro updaten van v 2.0 naar v 2.0.4 met de TF7710HDPVR. Omdat ik met de vaste schotel alleen de Astra 1 en 3 (CD duo-lnb) kan ontvangen heb ik een campingschoteltje in de tuin gezet, aangesloten op tuner 1 en uitgericht op Hotbird. Zenders op 10853 en 12207 ingelezen, ontvangst is goed. Van alles geprobeerd, cam er uit en weer er in, receiver uit en aan, het updaten wil op beide frequenties echter niet lukken. Heeft iemand een tip?


Ik heb het via mijn 7700HDPVR onlangs geprobeerd om hem van 2.0.3 naar 2.0.4 te krijgen. Dat is me absoluut niet gelukt.

Toen heb ik er een vorige tuner aangehangen en was de update in een poep en een scheet binnen.

Dus mocht je nog een andere tuner hebben, dan zou je die er eens aan kunnen hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

TF al eens opnieuw gestart, cam heeft echter nog steeds versie 2.0.

 

Heb wel nog een Nokia 9302S (gelijk aan de Strong SRT8000) op zolder liggen, maar daar kan helaas geen cam in.

 

Maar ik geef de moed nog niet op!

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans3
TF al eens opnieuw gestart, cam heeft echter nog steeds versie 2.0.

Heb wel nog een Nokia 9302S (gelijk aan de Strong SRT8000) op zolder liggen, maar daar kan helaas geen cam in.

Maar ik geef de moed nog niet op!

Ik heb het elders op dit forum al eens geschreven: die updates lijken wel op toeval gebaseerd. De ene keer direct de andere keer een paar dagen achter elkaar proberen.

Heb je die cam's trouwens geregistreerd via hun website?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de cam ca. twee weken geleden geregistreerd via de website. Ik heb toen via email een pincode ontvangen waarmee je wat verder in het menu kwam, die werkt echter nu niet meer. Ik weet niet of het belangrijk is, bij Smartcard & PIN/Embedded Channels & PIN/Information/PowerCAM1/Subscription staat "OOFF 2008/01/12" en bij PowerCAM2/Subscription "OOFF 02 days not used".

Vanwege de "campingopstelling" voor Hotbird kan ik helaas niet iedere dag proberen maar zal dat in het weekend zeker weer doen.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans3
Ik heb de cam ca. twee weken geleden geregistreerd via de website. Ik heb toen via email een pincode ontvangen waarmee je wat verder in het menu kwam, die werkt echter nu niet meer. Ik weet niet of het belangrijk is, bij Smartcard & PIN/Embedded Channels & PIN/Information/PowerCAM1/Subscription staat "OOFF 2008/01/12" en bij PowerCAM2/Subscription "OOFF 02 days not used".
Vanwege de "campingopstelling" voor Hotbird kan ik helaas niet iedere dag proberen maar zal dat in het weekend zeker weer doen.
Doet er allemaal niet toe, zoals eerder geschreven: is niet van toepassing voor PowerCam Pro. Die code die je ontving was 5 cijfers? De pin is 4, initieel 0000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Code was inderdaad 5 cijfers.

Ik heb vandaag weer een poging gedaan, helaas niet gelukt. Maar we hebben nog steeds beeld en morgen is weer een dag...

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmenneke
Gisteren en vandaag de powercam in de ontvanger laten zitten op Free-x maar helaas nog steeds geen nieuwe versie (oude is nog steeds 2.0) Het is toch niet zo dat alleen geregistreerde module een update ontvangen?
Daar heb ik wel eens aan getwijfeld of dat nodig is. Heb dat bij alle drie de cam's uiteindelijk maar wel gedaan. De code die je ontvangt dient verder nergens voor trouwens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik heb de mijne ook nooit geregistreerd. Bij mij lukte het - zoals op de 1e pagina al geschreven - met de Topfield ook niet, maar met de Arion 9300 ging het moeiteloos.



Bij mij met de TF4000PVR ging het ook moeiteloos. Alleen weet ik absoluut niet meer of ik de module nou heb laten registreren of niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...