Ga naar inhoud


LNB, waarom wel of geen quattro?


-QenQ-

Aanbevolen berichten

Ik start even een nieuw draadje, (ik heb er nog 1 lopen, maar ander onderwerp).

 

Ik heb dus de Big Bisat met 4 LNB's besteld en hij staat op het dak, tijdens de configuratie heb ik gezien dat ik met mijn SMART LNB's dus echt niet precies op het gradengetal zit, wat er op mijn printout van visiosat staat.

 

Nu kan het wezen dat ik toch ontvangst heb, dat weet ik nog niet, maar ik ga er maar even vanuit dat dit niet zo is.

 

Dus ik zit net in de galerij van ledeninst. te kijken en het valt mij op dat er veel zijn die alps lnb's gebruiken.

 

Die raketten zien er ook wel gaaf uit, had ik misschien meteen moeten bestellen, maar goed, kan altijd nog.

 

Ik zit erover te denken om voor Astra3 en 2 dus een raket op de Big Bisat te zetten.

 

Maar in de galerij zie ik diverse gebruikers die een twin lnb hebben.

 

Waarom geen quattro?

 

Hoe werkt dat dan met die twin lnb's, die hebben zelf een switch in hun hardware?

 

Ik ben echt even verbaasd door dit gegeven, en snap niet goed waarom ik dat ook niet meteen gedaan heb, scheelt een hoop kabels en bijna een halve switch.

 

Dus mijn vraag, waarom quattros of juist niet?

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: -QenQ-
Maar in de galerij zie ik diverse gebruikers die een twin lnb hebben.

Waarom geen quattro?

Hoe werkt dat dan met die twin lnb's, die hebben zelf een switch in hun hardware?



Juist ja, Twin LNB`s hebben de switch inside, en dat heeft een Quad LNB met 4 uitgangen ook.

Een Quattro LNB kun je dus niks mee, die heeft géén switch inside want die is voor aansluiting op een actieve, externe multiswitch.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus een switch 17/8, dat is het probleem niet, maar

is een quattro dan van de qualiteit beter? Is een goede multiswitch beter in staat de signalen bereid te stellen?

 

Ik snap nog steeds niet waar de voor- of nadelen liggen.

 

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -QenQ-


Ik snap nog steeds niet waar de voor- of nadelen liggen.



Zijn geen voor en nadelen, werking van je systeem is dan gewoon anders.
Met een 17/8 Multiswitch zou ik kiezen voor Alps Quattro LNB`s.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: -QenQ-
Ik heb dus een switch 17/8, dat is het probleem niet, maar
is een quattro dan van de qualiteit beter? Is een goede multiswitch beter in staat de signalen bereid te stellen?

Ik snap nog steeds niet waar de voor- of nadelen liggen.


Met een quad LNB kan je maximaal 4 deelnemers aansluiten, meeer gaat niet.

Een quattro LNB heeft geen ingebouwde switch, die moet je op een exerne switch aansluiten.
De externe switch kan je, afhankelijk van merk en type, cascaderen, waardoor je veel meer deelnemers kunt aansluiten.

Het heeft verder niets te maken met kwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik dan nu ook begrepen, het is niet zozeer een qualiteitsvoordeel, als wel dat je gewoon meer gebruikers kunt hebben via een switch.

 

Ik heb het gesnopen, mijn dank!

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...