Ga naar inhoud


Problemen met mijn nieuwe Big Bisat, Multiswitch en Dream 7000


-QenQ-

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb dus dit weekeinde de Big Bisat op het BigBigDak geplaatst.

 

Staat volgens mij allemaal goed. Ik heb de hoek van 8 graden ook op de goede kant gezet (nadat ik hem eerst verkeerd had staan, mijn dank aan de hulp uit dit forum).

 

Ik heb diverse draadjes door zitten lezen over hoe de dreambox met de switch zou moeten communiceren, maar ik kom er niet uit.

 

Ik heb de schotel op Astra1 uitgericht en die staat vind ik gewoon echt goed. Het is hier bewolkt en regent, ik heb een snr van +80% en een agc van +80%. Ik heb over de 90 transponders en ca. 1440 services gevonden met de transponderscan. Volgens mij is dat dus allemaal okay.

 

Als ik dan schakel van Astra1 naar Hotbird om het signaal te meten en dan weer terug wil, is de snr bei 40%, de agc ook, en kan ik geen zender meer zien.

 

Ik dus snuffelen op sat4all, en misschien dat het dus met mijn chess multiswitch te maken heeft, dat is een diseq2.0

 

Nou meen ik dat ik gelezen had dat dit voor problemen zorgt?

 

Even de config:

 

Hotbird, Astra1, Astra3, Astra2

LNB0 LNB1 LNB2 LNB3

 

Instellingen in de dreambox?

 

4 Sattelieten met optie diseq AA / AB / BA / BB ???

 

Of op afwijkende configuratie?

 

Mocht het aan de Chess liggen, welke multi is dan aan te bevelen, 4 quattro's in 8 receivers uit?

 

Een spaun???

 

Bij voorbaat mijn dank.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je beeld op elke sat afzonderlijk als je dus lnb per lnb met een afzonderlijk kabeltje aansluit op de dreambox?

 

indien ja dan zal het idd iets te maken hebben met ofwel de instellingen op je dreambox ofwel met de switch zelf.

 

indien neen dan is er toch nog iets mis met je uitrichten van de schotel.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoe moet ik dat dan realiseren? Het zijn quattro lnb's, ik kan dus geen directe verbinding maken LNB<->Dreambox?

 

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, elke uitgang is een bepaalde band en deze heeft een voeding nodig tussen 12-18 volt.

Kijk maar eens.

Low-Ver

Low-Hor

High-Ver

High-hor

 

sluit bijvoorbeeld voor astra transponder 12.515.ghz de kabel aan op High-Hor.

Ook voor astra 23.5 transponder 11934 ghz High-Hor

als je hier goed signaal hebt, dan zijn de andere poort ook normaal goed(mist niet defect)

Dus alle poort heb 12-18 volt nodig om te werken en geven dan de complete band uit waar je hem op aansluit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem zit niet in de lnb's, maar tussen de ontvanger en de multiswitch.

 

Wanneer hij de ontvanger aan zet heeft hij goede ontvangst op Astra 1.

 

Na heen en weer schakelen tussen Hotbird en Astra 1 heeft hij geen beeld meer.

Het lijkt erop dat er of iets mis is met de diseqc sturing, waardoor de switch niet goed terug schakelt naar Astra 1.

 

Ik had hier jaren geleden hetzelfde probleem met een Nokia 9800, die ook niet goed wilde werken met een Multiswitch, terwijl de Nokia 9500 probleemloos werkte met die switch.

 

De vraag is alleen, hoe hier vast te stellen, of het de switch of de ontvanger is.

 

Q&Q, heb je nog niet ergens een andere ontvanger om het uit te proberen? Koop anders in de Bouwmarkt even een FTA ontvanger. Die dingen kosten in DL tegenwoordig € 15,-.

 

Dan weet je waar je aan toe bent.

 

P.S. heb je op Hotbird dan wel beeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

soms is het duidelijker en eenvoudiger dan het lijkt.

 

Maar het was wel even zoeken.

 

Wat was er aan de hand?

 

Ik heb een zenderlijst van Henksat in de box geladen, je hebt daar verschillende keuzes, ik had bijvoorbeeld Astra1+Hotbird laatste erin staan.

 

Als je dan in de satconfig de hotbird eerst en de astra op de 2e positie zet, klopt het verhaal niet meer, want bij henksat komen ook de sattelites.xml etc. mee als je de lijsten download. Dat wist ik dus niet.

 

Nu heb ik Astra1,2,3 en hotbird (laatste) erin gezet en onder de satconfig 4 sattelieten met optie diseqc ingesteld, op 1 dan astra1, op 2 astra2 op 3 astra3 en op 4 hotbird.

 

Voorheen had ik in de diseqc de instellingen zoals ik ze op de switch had staan, LNB1 Hotbird, LNB2 Astra1, LNB3 Astra3

en LNB4 Astra2.

 

Als ik dan mijn box van de ene naar de andere satteliet switch dan kan hij niets vinden.

 

Dus een fout in de instellingen.

 

Ik had dus geen idee ervan dat dit iets uitmaakte, ik dacht dat de zenderlijsten onafhankelijk van de diseqc was, en dat blijkt dus niet zo te zijn.

 

Nu nog Hotbird finetunen en wachten tot de raketten er zijn (Alps) dan kan ik Astra2 en 3 ook finetunen.

 

Je moet er maar achterkomen. Toch..

 

Mijn dank, kan een slotje op.

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...