Ga naar inhoud


Eurosport in 16/9


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Volgens een artikel op telesatellite.fr zou Eurosport vandaag in de SD-versie overstappen naar het 16/9-formaat.

 

Ik weet wel niet of het enkel gaat om de Franse versie of alle versies.

 

Kan het trouwens voor het ogenblik niet nagaan.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Interessant Paullo,

 

Ik heb net even gekeken. Dit is de (Franse) tekst:

 

"Eurosport passe à son tour au 16/9: aprés avoir lancé l'an dernier sa version HD, comme annoncé par son PDG Laurent-Eric Le Lay , la chaîne avait prévu de basculer son signal international SD au format 16/9 fin mai. L'antenne annonce ce passage pour aujourd'hui".

 

Als mijn Frans van dik 40 jaar geleden nog een beetje werkt, hebben ze het over het 'internationale SD signaal' en dat het 'eind mei' zou gaan naar 16:9. Maar nu is het bericht 9 juni (vandaag).

 

Volgens mij hebben wij hier de internationale SD versie, lijkt mij.

 

Maar op dit moment geven Eurosport en Eurosport 2 nog 4:3 door. Afijn, de dag is nog niet om. Het zou ook wel eens tijd worden dat ze omschakelen. Op Eurosport HD is bijna alles in 16:9.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons,

 

Jouw Frans van 40 jaar geleden werkt nog steeds. Als ik er iets meer over vindt, zal ik het hier posten.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Het wordt echt eens tijd dat Eurosport in 16/9 uitzendt. mad

Er wordt al jaren geen 4/3 Tv's verkocht en het merendeel van de mensen bezit een breedbeeld Tv en toch blijft men in 4/3 uitzenden. crazy

 

Zelf een "low budget" zender als MOTORS TV zendt uit in breedbeeld terwijl Eurosport met de verklaring komt dat ze er technisch niet klaar voor zijn. sick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
Het wordt echt eens tijd dat Eurosport in 16/9 uitzendt. mad
Er wordt al jaren geen 4/3 Tv's verkocht en het merendeel van de mensen bezit een breedbeeld Tv en toch blijft men in 4/3 uitzenden. crazy

Zelf een "low budget" zender als MOTORS TV zendt uit in breedbeeld terwijl Eurosport met de verklaring komt dat ze er technisch niet klaar voor zijn. sick



Op dit moment nog steeds 4x3, beide zenders.

Technisch niet klaar voor? Wat een ongelofelijke bullshit. Zoals Alfons al zegt, op de HD zender is bijna alles in breedbeeld. Hoezo, niet klaar voor. Het interesseert die lui van Eurosport gewoon voor geen meter. Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt. Ik geloof er zo langzamerhand niet meer in, dat Eurosport SD ooit in 16x9 gaat uitzenden. Die blijven volharden in 4x3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ca. een half jaar geleden eens gemaild met de vraag wanneer de normale versies in 16:9 uitgezonden gaan worden.

 

Het antwoord was iets in de trant van dat Eurosport (SD) in heel veel landen doorgegeven wordt en lang niet alle landen zijn zo vooruitstrevend met breedbeeld dan Nederland. Daarom bleven ze voorlopig nog 4:3 en ze konden niet zeggen wanneer ze eventueel op breedbeeld overstappen.

 

Overigens was dit de eerste keer dat ik zag dat Nederland vooruitstrevend is met 16:9. :D Het heeft even geduurd. smirk

 

Ik ga er wel van uit dat, gezien dit artikel op de site van die Franse versie van Telesatellite, er wel iets speelt op dat gebied. Vaak zijn ze wel goed geinformeerd bij die bladen, alleen was het gisteren iets minder. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees op Franse forums leek het erop dat bepaalde mensen een band over het scherm hadden zien rollen waarop de vermelding stond dat zou worden overgeschakeld naar 16/9, maar sindsdien blijkbaar geen beweging meer.

 

Het kan toch niet zijn omdat in zeg maar Bulgarije nog veelal in 4/3 wordt gekeken, wij dat hier ook moeten doen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me uberhaupt verbazen als Eurosport nog één euro aan nieuwe apparatuur voor de SD variant spendeert. Als ik Eurosport baas was zou dus ik zeggen; wil je 16:9, kijk dan maar lekker naar ons HD kanaal. smile

 

Maar ja, dan hebben wij Nederlanders weer te maken met een CanalDigitaal die de zender niet doorgeeft. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons,

 

Uit jouw antwoord kan je dan blijkbaar al afleiden dat de internationale versie zeker niet overgaat naar 16/9 want daarop zit dacht ik gans Oost-Europa mee te kijken en ik veronderstel dat die 4/3-kijkers daar dan zitten.

 

Enfin we wachten verdere evolutie af zeker.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via via verneem ik dat het blijkbaar enkel de bedoeling is dat de Franse versie overgaat naar 16/9 en niet de internationale versie.

 

Blijkbaar verschijnt er hierover binnenkort een artikel in een magazine over satellieten.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Alfons,

Uit jouw antwoord kan je dan blijkbaar al afleiden dat de internationale versie zeker niet overgaat naar 16/9 want daarop zit dacht ik gans Oost-Europa mee te kijken en ik veronderstel dat die 4/3-kijkers daar dan zitten.

Enfin we wachten verdere evolutie af zeker.

Greets


Idd, maar het is inmiddels een dik half jaar verder dan dat ik die mail ontving. Maar goed, ik las ook je volgende reactie dat het waarschijnlijk toch alleen de Franse versie is.
In dat Franse artikel stond toch duidelijk dat het de internationale SD versie is. Maar we wachten af.

Ik heb gelukkig ook Eurosport HD en die zendt hetzelfde uit. Het was alleen leuk geweest als dat 16:9 ook voor Eurosport 2 zou gelden. Daar is nu live de 1e training van de 24 uur van Le Mans in zo'n niet al te scherp 4:3 beeld. In het weekend op de HD versie is het mooi 16:9 en het zou me niets verbazen als het ook nog in high definition is (net als de WTCC). Prachtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het artikel waarover ik het in mijn vorige reactie had is ondertussen blijkbaar verschenen en de persvoorlichter van Eurosport Benelux zou bevestigd hebben dat de omschakeling voorlopig enkel voorzien is voor Frankrijk.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de site telesatellite is niet altijd even accuraat en dat soort foutjes komt er wel eens voor.

 

Onbegrijpelijk voor een zender die in gans Europa op twee kanalen sport uitzendt en waarvoor je dan nog betaalt.

 

Alsof 16/9 een technisch onmogelijk iets zou zijn en ik neem aan dat van die vele kijkers in Oost-Europa dan toch wel kan verwacht worden dat zij naar 16/9 op een 4/3 scherm kijken ipv wij op een 16/9 scherm naar aftandse 4/3 beelden.

 

Maar goed. Hoop doet leven zeker en inderdaad het is al in kleur.

 

Greets

 

 

PS De Franse internationale versie is volgens mij geen tegenstrijdigheid, eerder twee keer hetzelfde zeggen. Enfin zo zien de Fransen het toch denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Via via verneem ik dat het blijkbaar enkel de bedoeling is dat de Franse versie overgaat naar 16/9 en niet de internationale versie.

De Engelse versies van Eurosport 1 en 2 zijn al een tijd over op 16:9
Zo blijven we hier inderdaad wel erg achter lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...