Ga naar inhoud


Eurosport in 16/9


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

De Franse versie van Eurosport 2 zou volgens een bericht op een Frans forum sinds vandaag ook in 16/9 zijn.

 

Helaas niet voor ons.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan canaldigitaal/tvvlaanderen de eurosport SD versie niet vervangen door een gedownscalede versie van Eurosport HD? Dan is eurosport eindlijk ook in breedbeeld te ontvangen. Echt zo frustrerend dat alle buurlanden hun eigen regionale eurosport versie hebben die al in breedbeeld is, terwijl het er niet naar uitziet dat eurosport international ooit naar breedbeeld gaat overschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: cookie
Kan canaldigitaal/tvvlaanderen de eurosport SD versie niet vervangen door een gedownscalede versie van Eurosport HD? Dan is eurosport eindlijk ook in breedbeeld te ontvangen. Echt zo frustrerend dat alle buurlanden hun eigen regionale eurosport versie hebben die al in breedbeeld is, terwijl het er niet naar uitziet dat eurosport international ooit naar breedbeeld gaat overschakelen.


Een zender erbij kost transponderruimte en als ze dit via een andere transponder kunnen regelen kost ook weer extra geld om zo'n zender door te geven. Kortom: voor dit soort zaken heeft CDS absoluut geen geld beschikbaar. Ik denk dat Nederland 2 en 3 in HD nu meer prioriteit hebben dan een gedownscalde versie van Eurosport HD. Eurosport heeft ook medegedeeld dat in de Benelux gekeken moet worden naar het HD kanaal van Eurosport. De uitzendingen zijn hetzelfde van het SD kanaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Erik-Jan

Ik was er altijd van uit gegaan dat het verschil van een HD en een SD zender op mij 67cm Tv niet zo groot zou zijn. Bij de verschillende zenders leek dat ook (Je ziet wel iets maar toch..)

Nu Eurosport HD ingesteld en de ronde van Frankrijk is een heel groot verschil.. Ik weet niet of dit echt door de HD komt of dat de reguliere SD zender gewoon een te kleine bitstream heeft voor dit soort sportevenementen.\

 

Effin, Mijn vrouw, een echte aanhanger van de ronde van Franrkijk, ziet HD nu helemaal zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het ogenblik is er live-volleybal op ESP 2 en wat mij opvalt is dat in tegenstelling tot ESP 1 het logo van ESP 2 nu meer naar het midden staat.

 

Is er daar dan toch een wijziging aan het beeldformaat ?

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik-Jan
Ik was er altijd van uit gegaan dat het verschil van een HD en een SD zender op mij 67cm Tv niet zo groot zou zijn.


Kwestie van gewoon wat dichterbij gaan zitten whistle

Als ik iets bekijk wat native full HD, dan ga ik rustig 1.5 meter van m'n 46" scherm afzitten, dan heb je tenminste wat aan de resolutie. Anders zie je het verschil inderdaad toch niet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag trouwens gisteren de Franse Eurosport, waarvan de beeldkwaliteit toch beduidend hoger is dat de internationale versie, tenzij het ging om ontvangst via de TNT, maar dan nog .....

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Hans v O 286
Alleen cez geluidspoor werkt hier Topfield HSCI7000
Meer met hetzelfde probleem


Zwemmen: WK in rome, eurosport HD, native HD uitzending maar
ook weer geen NL geluid! alleen cze

Topfield HSCI7700

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mondial
Zwemmen: WK in rome, eurosport HD, native HD uitzending maar
ook weer geen NL geluid! alleen cze

Topfield HSCI7700


Moet toch echt een receiver of ci module probleem zijn alle vier de talen werken hier. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk idd dat er bepaalde tuners zijn die er een probleem mee hebben. De Topfield dus ook. En geen camprobleem dus.

 

Ik heb de hele dag geluid gehad op alle sporen bij Eurosport HD. Ergens tussen 18.00 en 19.00 uur is het er weer mee gestopt (alleen nog Tsjechisch). Ik heb de kaart daarna ook in een MediaGuard cam en een oude Aston 1.05 geprobeerd. Alle 3 de cam's gaven alleen Tsjechisch door (tot op dit moment nog steeds).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik denk idd dat er bepaalde tuners zijn die er een probleem mee hebben. De Topfield dus ook. En geen camprobleem dus.


Een tuner-probleem kan het zowiezo niet zijn want dan had je ook geen beeld gehad. Vroeger met analoge kanalen zou het misschien nog wel kunnen.

Aangezien het sommige mensen wel lukt met een dreambox als ze de stream via timeshifting bekijken, krijg ik een heel donkerbruin vermoeden dat er iets mis is met de timing. Bijvoorbeeld dat het geluid flink (in tijd) verschoven met het beeld wordt verzonden. Een beetje verschoven is geen probleem, komt vaak voor en kan zonder probleem worden rechtgetrokken met behulp van de timestamps. Als de timestamps van beeld en geluid hierdoor echter zover uit elkaar komen te liggen dat ze niet meer in de vbv (de virtuele buffer) "passen" dan moet de decoder packets van één van beide gaan weggooien. Kennelijk kiezen de meeste ontvangers ervoor om dan maar het geluid weg te gooien.

Zowiezo slechte beurt van CD.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...