Ga naar inhoud


Skynews HD voorzien in de lente 2010


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Volgens een bericht op digitalspy.co.uk zou Skynews HD in de lente van 2010 van start gaan, FTA of niet is niet duidelijk.

 

" Sky News HD - coming next Spring

We hope you’re enjoying your Sky+HD service. As you know, we’re always looking at ways we can add to the choice of HD content and do something new. We’re delighted to tell you today that we’ll be doing both next year by launching Sky News HD, the first UK HD news channel in Spring 2010.

 

We tried out news in HD for the very first time in January, when Sky News covered Barack Obama’s inauguration. Comments from Sky customers on the forums helped to convince us that there was real potential and demand for new in HD and spurred us on to looking at the possibility of launching a fully-fledged Sky News HD channel. Now that we’ve decided to do just that, we need to upgrade our news studios and equipment, here and overseas – quite a job for a broadcast news organisation.

 

This week, we’ve also upped the ante on arts, moving just this Monday to two dedicated simulcast HD channels for Sky Arts 1 and Sky Arts 2. This means that, today, Sky+HD customers can enjoy content from films, sport, documentaries, entertainment and arts across 33 channels.

As always, thanks for your comments and feedback – it’s invaluable to us.

 

Thanks

 

The Sky+HD Team "

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast patje7of9

Ben eens benieuwd wanneer CNN een internationale HD versie zal starten.

Bij CNN zeggen ze met grote woorden dat ze altijd de eerste zijn sick ,maar voorlopig nog geen nieuws van een(internationale) HD zender.

 

Want BBC World heeft al bekend gemaakt dat ze voor 2012 een HD versie zal starten. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat met de invoering van de kleurentelevisie er nog geen internet zijn fora waren.

Bij elke "nieuwe" zender is steeds maar weer een nieuwe onderwerp te lezen.

 

Mensen kinderen: SKY van Robert Murdoch wie zit er op te wachten?

 

Murdoch en ook Berlusconi zijn boefjes en aapjes.

 

Sorry maar dit moest ik gewoon kwijt. Het HD geneuzel begint mijn neus uit te komen.

Wat is er voor spannends aan? Alleen maar dure apparatuur, televisies, hulpmiddelen CI, extra abonnementen ed.

 

Wat is het verschil? Nauwelijks, want bij nieuwszenders wordt toch vaak maar gebruik gemaakt van dat ene mobiele telefoontje. De grote camera's waar omroepen meewerken worden niet gebruikt op het moment dat er iets gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skynews als HD zender is inderdaad wellicht niet het ideale voorbeeld van de voordelen welke HD biedt, maar om nu HD in zijn algemeenheid als melkkoe van electronicafabrikanten te bestempelen gaat ook weer een beetje ver.

 

Nieuwe apparatuur is altijd bij introductie duurder dan op het moment dat het gemeengoed is geworden. Ik zie momenteel al HD ontvangertjes tussen de 100 en 200 euro, gezien de prijs van een gemiddelde CDS goedgekeurde ontvanger wil ik dit toch echt niet duur noemen. HD geschikte (LCD) televisies zijn ook echt niet zo duur meer als ze geweest zijn en wat betreft de CI modulen, die heb je al jaren nodig als je een niet SECA receiver koopt.

 

Afgezien van het extra abbonement wat je noemt zie ik geen extra kosten en daarnaast niemand verplicht je toch om HD te kijken.

 

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Skynews als HD zender is inderdaad wellicht niet het ideale voorbeeld van de voordelen welke HD biedt, maar om nu HD in zijn algemeenheid als melkkoe van electronicafabrikanten te bestempelen gaat ook weer een beetje ver.

Nieuwe apparatuur is altijd bij introductie duurder dan op het moment dat het gemeengoed is geworden. Ik zie momenteel al HD ontvangertjes tussen de 100 en 200 euro, gezien de prijs van een gemiddelde CDS goedgekeurde ontvanger wil ik dit toch echt niet duur noemen. HD geschikte (LCD) televisies zijn ook echt niet zo duur meer als ze geweest zijn en wat betreft de CI modulen, die heb je al jaren nodig als je een niet SECA receiver koopt.

Afgezien van het extra abbonement wat je noemt zie ik geen extra kosten en daarnaast niemand verplicht je toch om HD te kijken.



De keuze van een abonnement is nu nog vrij. Maar dat verandert als men de stekker uit de SD trekt. Goed dat duurt nog wel een aantal jaren. Maar die dag komt. Dan moet je twee keer betalen voor het zelfde.
Vergelijk maar van de zwart/wit-televisie naar kleurentelevisie. Kleurentelevisies waren toen peperduur. In Duitsland zie je het nu al gebeuren dat RTL en VOX de mensen willen laten betalen voor HD.
Ik zie deze vrijwilligheid net zo als die toen het giraal systeem werd ingevoerd. Eerst is het leuk en vooruitstrevend. Vrijwillig nog wel en zo goed als kosteloos. Maar nu zoveel jaar verder? We weten hoe het gaat met de banken in Nederland. Er zijn er nu nog maar 4 grote banken over. Het is gewoon kiezen uit 4 keer het zelfde. Vandaag komt het bericht dat ze willen dat je bij de supermarkt alleen nog maar pinnen. Maar nog een paar jaar geleden was dit verboden, je moest extra geld bijleggen. Ik voorspel dat het weer gaat gebeuren. Eerst jou overhalen om te pinnen, en als het contant geld weg is in de supermarkt, komen de vergoedingen of hoe ze het ook noemen tenlaste van de klanten.
Misschien begrijp je het wel, ik ben boos op de banken. Maar deze handelswijze van de banken zie je ook over opduiken en zo ook bij de introductie van HD. Het lijkt wat (is misschien technisch gezien ook wel), maar uiteindelijk wordt de eindgebruiker uitgekleed en voor het blok gezet. Daar baal ik ontzettend van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje speculeren he, de NOS heeft nog niets bekend gemaakt over een eventuele bijdrage betreffende de distributie van HD. Ik denk dat als over een aantal jaren eindelijk eens de stekker uit het analoge en digitale SD signaal getrokken wordt er een aanzienlijke bandbreedte beschikbaar komt.

 

De kosten welke HD tot nu toe met zich meebrengen komen voort uit voornamelijk twee zaken, namelijk content (het materiaal) en distributie, zodra er meer bandbreedte beschikbaar komt zullen de distributiekosten kunnen gaan dalen.

 

Maar goed ik wil niet meer terug naar de zwart/wit televisie en ik wil wat ik nu aan HD heb liever ook niet meer kwijt. Leve de innovatie! En HD lijkt niet wat het is ook daadwerkelijk wat. Alleen zal die waarde van persoon te persoon verschillen.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je geen interesse hebt in HD en er een soort van complot achter ziet om iedereen meer te laten betalen voor hetzelfde kan ik me inbeelden en is je goed recht.

 

Wat ik dan niet begrijp dat is waarom anderen daarover dan niet zouden mogen schrijven of spreken.

 

Ik ben persoonlijk niet geïnteresseerd in alles wat met Dreamboxen te maken heeft, maar ik zie niet in waarom ik aan de posters over dat onderwerp hier zou moeten gaan vertellen dat wat zij daarover schrijven voor mij totaal oninteressant is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Ik ben blij dat met de invoering van de kleurentelevisie er nog geen internet zijn fora waren.


Inderdaad, de fora hadden bol gestaan met klaagzangen over die kleuren-tv. Want was er namelijk mis met zwart-wit? Prima beeld toch? "Als ik kleur wil zien kijk ik wel uit 't raam", zou je vaak gelezen hebben. Of "kleuren-tv wordt alleen maar gebruikt door de electronicafabrikanten als nieuwe melkkoe."

Bovenstaande conservatieve prietpraat kom je dus tegen bij iedere nieuwe ontwikkeling. Als het aan die bepaalde groep mensen ligt hadden we nu nog in onze blote reet in het oerwoud gelopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik hier dan nog even aan toevoegen dat volgende maandag Sky Arts HD gesplitst wordt in Sky Arts HD1 en Sky Arts HD2 whistle

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...