Ga naar inhoud


Geen browser in nieuwe Windows


leo1949

Aanbevolen berichten

132 Teletekst vr 12 jun

***************************************

Geen browser in EU-versie Windows

 

***************************************

Het nieuwe besturingssysteem Windows 7

van Microsoft komt op de Europese

markt zonder internetbrowser.Microsoft

heeft dat besloten uit voorzorg.

 

De Europese Commissie heeft Microsoft

herhaaldelijk beboet omdat het bedrijf

zijn eigen programma's aan consumenten

opdrong.De nieuwe versie van Windows

komt in oktober uit in de EU zonder dat

daar Internet Explorer bij zit.

 

De EC zegt dat de klant niet gebaat is

bij het besluit van Microsoft.Voor het

installeren van een browser moet die

namelijk wel op internet zijn.Brussel

ziet liever dat een keuzescherm wordt

geïnstalleerd met meerdere browsers.

***************************************

volgende nieuws weer&verkeer sport

 

Bron Nos teletekst

 

Daar ben je lekker mee met die Europese unie grappen.

Voor het installeren van een browser moet je namelijk

dan wel op het internet zijn. Ik denk dat het eruit slopen van

internet explorer ook nog een prijsopdrijvend effect zal hebben. eek

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja de Windows webcontrol zal nog gewoon in Windows zitten, alleen de browser IE8 niet. Maar die trek je dan gewoon naar je toe zoals hiervoor aangegeven. Ik schat in dat MS daar misschien ook wel een aparte download app voor zal leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en jij dacht dat dat geen IE was? Dat is nu juist de ellende van Ome Bill z'n Windows. Dat IE zit er helemaal doorheen. En daarom wil de EU het eruit hebben zodat je echt zonder kan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In xp fundamentals kan je de optie aanvinken dat ie echt niet geinstalleerd wordt. Heb dat getest en kan dan ook echt niet internetten. Wel netwerk verbindingen. Dus kan me voorstellen dat dit ook gaat gelden voor de nieuwe windows.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt je kan ook niet internetten als je geen browser hebt.

Als je doet wat D_liver zegt dan ga je uit de verkenner vandaan

en word je doorgezet naar Internet explorer

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Nelie moet niet zo zeiken en iets zinnigs gaan doen met ons belastinggeld.

 

Iedereen die behoefte heeft aan een andere browser kan die gewoon downloaden en installeren.

Iedere noob weet de weg ook te vinden naar allerhande, vage en/of illegale, software voor andere doeleinden

dus dat kan het probleem niet zijn.

 

En onnodige schijfruimte innemen is ook bull met de capaciteit van de huidige HD's.

Er zit wel meer in WIndows ingebakken wat niet of nauwelijks gebruikt wordt waar je geen mens over hoort.

 

Hoogstwaarschijnlijk wordt ook alleen de IE.exe achterwege gelaten en blijft de rest er gewoon inzitten.

 

En je kunt van MS ook niet verwachten dat ze met hun Windows (gratis) concurrerende browsers mee gaan leveren. Wat denk je dat er gebeurt als die browsers niet blijken te functioneren? Moet MS daar dan (gratis) support op leveren? En welke moeten ze dan meeleveren? Als je er 5 bijvoegd begint browserbouwert 6 t/m zoveel te piepen. En wie gaat het toevoegen van die browsers op de installatie-CD/DVD betalen?

 

Om het nog maar niet te hebben over websites die alleen maar goed werken als je ze bekijkt met IE.

 

Maar Nelie weet zelf niet wat ze wil. Eerst moet IE eruit en nu haalt MS IE eruit en nou is het ook niet goed...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nog lang oktober niet. Wellicht zetten ze IE8 appart op de installatie DVD. Net zoals bij Office. Daar moet je het progje Document scanning ook achteraf installeren.

 

Een besturingssysteem zonder internetbrowser... eek

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hummiesat

 

Onjuiste redenatie. Bill is leverancier van een OS. Door daar gratis software bij te doen maak je concurrentie vrijwel onmogelijk. Daar heet M$ al heel wat keren misbruik van gemaakt.

 

Er is geen enkel probleem om gratis software van andere bedrijven mee te leveren. Bij Linux is dat de gewoonste zaak van de wereld.

 

Citaat:
Om het nog maar niet te hebben over websites die alleen maar goed werken als je ze bekijkt met IE.

 

En dat komt omdat M$ producten zich niet aan de standaards houden. Nog een goede reden voor minder M$ dus.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Psychosammie
@hummiesat

Onjuiste redenatie. Bill is leverancier van een OS. Door daar gratis software bij te doen maak je concurrentie vrijwel onmogelijk. Daar heet M$ al heel wat keren misbruik van gemaakt.

Er is geen enkel probleem om gratis software van andere bedrijven mee te leveren. Bij Linux is dat de gewoonste zaak van de wereld.

Citaat:
Om het nog maar niet te hebben over websites die alleen maar goed werken als je ze bekijkt met IE.


En dat komt omdat M$ producten zich niet aan de standaards houden. Nog een goede reden voor minder M$ dus.

Nogmaals, als MS die software mee zou leveren wie wordt er dan volgens jou verantwoordelijk gehouden als die software niet werkt?
En je kunt van MS niet verwachten dat ze gratis concurrerende software gaan distribueren.

Komt linux weer... Ten eerste is linux zelf gratis, althans de meeste versies. Ten tweede kan ik daar ook niet kiezen en wordt een onvolledige OpenOffice en een Firefox me ook door de strot geduwd. Doe maar eens een standaard install van Ubuntu.

Wederom nogmaals, niemand is verplicht om IE te gebruiken en kan zonder problemen een andere browser downloaden en installeren.

En dat MS afijkt van de standaarden zal ik niet ontkennen, maar een site niet compatible maken met andere browsers ligt toch echt wel aan de (onkunde van) de sitebouwer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nogmaals, als MS die software mee zou leveren wie wordt er dan volgens jou verantwoordelijk gehouden als die software niet werkt?
En je kunt van MS niet verwachten dat ze gratis concurrerende software gaan distribueren.


Theoretisch probleem. Als Office per ongeluk niet bij jou wil werken hoef je Microsoft ook niet op te bellen. Niemand zal M$ verantwoordelijk houden voor software van een ander. Net zo min dat ik een PC blad verantwoordelijk houd voor de gratis op een DVD meegeleverde software.

Citaat:
maar een site niet compatible maken met andere browsers ligt toch echt wel aan de (onkunde van) de sitebouwer


Nee, aan de M$ software die niet compatibele HTML genereert.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men had destijds, na de veroordeling voor ongeoorloofde praktijken, van Microsoft in de VS het concern moeten splitsen. In een besturingsysteem bedrijf en een applicatie bedrijf. Dan waren deze problemen niet meer aanwezig geweest.

 

Nu gaat het uitbuiten van de monopoly positie gewoon door.

 

Wee, de fabrikant die geen Windows standaard bij een systeem levert. Of geen korting meer krijgt, door niet meer in zijn advertenties te melden, dat merk X Windows XP aanbeveelt.

 

Internet Explorer is bovendien niet eenvoudig te verwijderen, maar zit door het hele systeem heen. Toevallig of met opzet?

 

IE moet gewoon een losstaande applicatie zijn. Die men gewoon kan verwijderen of kan installeren. Men kan dan eenvoudig kiezen voor Mozilla, Opera, Safari etc. of IE. Dat is de opzet.

 

Ook voor de communicatie tussen de verschillende besturingssystemen moet de standaard open zijn. Een fors deel van de boetes van de EU zijn hiervoor uitgedeeld. Omdat MicroSoft zijn toezeggingen slechts onder dwang en schoorvoetend tegemoet komt.

 

Een monopoly positie is vooral slecht voor de eindgebruiker, die teveel betaald. En ook de innovatie wordt hierdoor belemmerd.

 

Kortom we kunnen trots zijn op Neelie, die namens de EU de (MS-melk)koe eindelijk bij de horens durft te pakken. Dit alles ten voordele van de consument en het bedrijfsleven.

 

En over de praktijken van de BSA zullen we maar niet hebben.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Ome Merde
download internet explorer 8 en plep um op usb-stick.
installeer win7 en installeer ie8 vanaf stick


problem solved,
next
smile


merDe

Dat is wat MS wil, maar dat wil de Neli ook weer niet. Maw wat MS ook doet het is altijd fout in de ogen van Nelie.
Probleem met die ouwe tang is dat ze volledig het doel voorbij schiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...