Ga naar inhoud


voor Bellejt E2+PKT+DDTKLAN+CR_Pacco


ikbennico

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag wat uitgebreider kunnen testen met Enigma2 op mijn IPBOX 9000HD. Ik kwam een aantal heel mooie opties tegen, maar ook nog wel een aantal zaken, die nog moeten worden opgelost, om van een stabiele Enigma2 IPBOX HD sat receiver te gaan spreken (die ook voor normaal huiskamer gebruik geschikt is). In het kort het volgende getest en bevonden:

  • emu's: cam3d is stabiel (ook met Seca3 CD card)
  • emu's: incubuscamd 0.85 niet helemaal stabiel (korte freezes om de paar minuten
  • emu's icm e2: geen dual decoding (opnemen van gecodeerde kanalen en gelijktijdig iets anders kijken gaat niet goed)
  • e2: timeshifting werkt niet goed
  • e2: na heftig heen en weer zappen tussen verschillende tuners en sats soms geen signaal meer van de tuners (althans, volgens e2. Was wel gewoon signaal aanwezig op beide tuners in NLB, dus een probleem van e2)
  • e2 gui: geweldig!! (vooral de HD skins maken het helemaal af)
Tot zover. Als ik de Enigma2 image vergelijk met de orginele Cuberevo images of de NLB versie daar van, dan steekt de Enigma2 image er met kop en schouders boven uit. Als die verder wordt doorontwikkeld tot stabiele image, die goed met de hardware samenwerkt is dat de meest belovende ontwikkeling voor de Cuberevo/IP-BOX series. Ik zie graag van andere lezers hun ervaringen in het gebruik van de Enigma2 image.

 

Ik zag tijdens het testen dat er ook een update is van de cardreader driver (versie 1.1) voor de E2 image, die het probleem van het vastlopen van de box bij het verwijderen van de smartcard kennelijk oplost (niet door mij verder getest). Die heb ik hier maar even als bijlage bijgevoegd.

sci-ng-e2_1_1.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

20-6-2009

Hoi Bellejt

 

Heb het gevonden waarom hij de kanalen decodeerde.

Ik heb hem even laten updaten,hij zette newcs.xml weer in de oude staat.(ik kwam er pas achter na een reboot)

Joe Bar bedankt voor de tip van nieuwe cardreader driver 1.1 die heb er gelijk ingeprutst.

Na 1 paar x herbooten liep hij nog steeds dus heb er weer een complete .GHO image van gemaakt.

Ik hoop dat het nu wel lukt.

En Joe Bar ik moet je gelijk geven in snelheid en werking en hij nog niet geschikt is voor normaal gebruik,maar zoals ik zie kan het niet echt lang duren(hoop ik)omdat Enigma2 2x tuners i.p.v. Enigma1 1x tuner ondersteund.

 

Je kan hem weer binnenhengelen op: http://www.megaupload.com/?d=663JYWOT

 

Nico

 

DEZE IMAGE IS VOOR EEN IPBOX9000 MET EEN 2GIG(of hoger) USB-STICK

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier krijg ik hem niet aan de praat.Alles gaat goed tot starting new;Dan krujg ik een zwart scherm en daarna op de tv :geen signaal.Hou mij voorlopig maar bij NLB tot die E2 goed draait.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal dat eens proberen zodra ik tijd heb.Nu gaat spoorbaan een beetje voor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff tijd gehad en aan de praat gekregen.Wat een miserie met die opstart door de verkeerde instellingen van video : je ziet alles op hdmi maar dan moet je eerst via scart om hem te kunnen instellen.Ziet er toch goed uit maar de img gebruikt mijn Diablo cam niet en ik kan dus niet kijken naar mijn geliefde rtl zenders.Ik heb helaas als Belg geen kaartje maar met NLB benadert hij wel de Cam zodat ik toch tijdelijk (voor educatieve doeleinden) kan kijken.Moet dan later ook nog eens zoeken om mijn huidige zenderlijst over te zetten naar enigma2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bellejt
Ff tijd gehad en aan de praat gekregen.Wat een miserie met die opstart door de verkeerde instellingen van video : je ziet alles op hdmi maar dan moet je eerst via scart om hem te kunnen instellen.

Ik zal hem de volgende x standaard op hdmi zetten.
Met de speeltjes kan je je eigen lijsten maken.
Maar die rtl zit toch op een kaartje,kan je hem niet in de interne reader gebruiken?

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ikbennico
Origineel bericht van: bellejt
Ff tijd gehad en aan de praat gekregen.Wat een miserie met die opstart door de verkeerde instellingen van video : je ziet alles op hdmi maar dan moet je eerst via scart om hem te kunnen instellen.

Ik zal hem de volgende x standaard op hdmi zetten.
Met de speeltjes kan je je eigen lijsten maken.
Maar die rtl zit toch op een kaartje,kan je hem niet in de interne reader gebruiken?

Nico


Ho Ho !!! liever niet !!!. Ik heb alleen scart, en dan kan ik dus niets meer zien, maar ook niet veranderen cry

Overigens heb ik nog een nieuwere versie van ghost32.exe voor je die ook onder vista+ werkt. Is wel zo handig.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
iedere keer de settings en de instellingen kwijtraken

Daarom heb ik dat speeltje erbij gedaan zodat je alles terug kan zetten met je eigen lijsten enz.
Ik hoop wel dat iemand beter is dan mij(maar kan snel) die het stokje over kan nemen.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6
Origineel bericht van: Dessie
Origineel bericht van: ikbennico
Origineel bericht van: bellejt
Ff tijd gehad en aan de praat gekregen.Wat een miserie met die opstart door de verkeerde instellingen van video : je ziet alles op hdmi maar dan moet je eerst via scart om hem te kunnen instellen.

Ik zal hem de volgende x standaard op hdmi zetten.
Met de speeltjes kan je je eigen lijsten maken.
Maar die rtl zit toch op een kaartje,kan je hem niet in de interne reader gebruiken?

Nico


Ho Ho !!! liever niet !!!. Ik heb alleen scart, en dan kan ik dus niets meer zien, maar ook niet veranderen cry

Overigens heb ik nog een nieuwere versie van ghost32.exe voor je die ook onder vista+ werkt. Is wel zo handig.


en ik heb alleen HDMI dus dat worden dan 2 img die je mag maken nico smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

zodra ik tijd heb zal ik eens experimenteren of het mogelijk is de lijsten van NLB over te zetten naar die van E2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Overigens heb ik nog een nieuwere versie van ghost32.exe voor je die ook onder vista+ werkt. Is wel zo handig.

Hang hem eens onder een bericht dan hebben mede vista slachtoffers er ook wat aan.
Als ik hem op fabriek instelling doe zodat de wizzard bij het 1e boot komt,ben ik bang dat alles weer in een vreemde taal komt.(geen nl/eng)
Probeer maar eens en laat het ons weten.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...