Ga naar inhoud


snelheid intern netwerk met Fritzbox


Aanbevolen berichten

Ik heb een fritzbox als router/telefooncentrale achter mijn Ziggo modem hangen. Als ik via het interne netwerk iets verstuur, blijft de snelheid (via bedraad, niet via wireless) vaak hangen tussen de 2,5/3 mb per seconde. Met straks de nieuwe snelheden bij Ziggo ben ik een beetje bang dat ik die nieuwe snelheid nooit zal halen, klopt dat? En wat kan ik doen om de interne snelheid omhoog te brengen?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel je met 2,5/3 Mbps de uploadsnelheid van het Ziggo Z3i abonnement? De Fritzbox heeft 100 Mbps poorten, dus de uploadsnelheid zal geen probleem opleveren. Download 40 Mbps waarschijnlijk ook niet, al heb ik met die snelheid nog geen ervaring.

 

Als je doelt op Docsis 3, die kan snelheden tot boven 100 Mbps halen, ik denk dat je dan over moet gaan op een (toekomstige) Fritzbox met gigabit poorten.

 

Ik heb in mijn interne netwerk de aparaten met een gigabit aansluiting wel aan een gigabit switch hangen om intern een hogere snelheid te halen, maar voor communicatie met Ziggo zal dat momenteel geen verbetering brengen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
met 2,5/3 bedoelde ik de overdrachtsnelheid tussen mn pc en de dreambox
Aha. Hoe dan ook, je soort Ziggo abonnement zal geen invloed hebben op de snelheid tussen je PC en de Dreambox. De Dreambox staat er trouwens om bekend een relatief langzame netwerksnelheid te hebben.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...