Ga naar inhoud


Sommige zenders wel, andere niet; afhankelijk van symbolrate?


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik dacht dat ik alles gehad had, maar nu heb ik weer een nieuw probleem. Bij een installatie bij kennissen doen sommige zenders het wel, en andere niet. De enige logica die ik kan ontdekken is dat de zenders die het wel doen symbol rate 27500 hebben en die die het niet doen 22000. Dit gebeurt op 3 verschillende decoders.

 

Ik verdenk LNB of kabel... Is dit mogelijk?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: gallia
Kabel even aan beide zijden opnieuw afmonteren, maar het lijkt me de lnb.

Of de instelling van de lnb in het installatieprogramma vande tuner.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt nu dat ze gewone TV kabel hebben gebruikt i.p.v. Sat-kabel. Die vervang ik vandaag, evenals evt. de LNB. Vanavond de uitslag :-)

 

Thanx, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LNB en kabel vervangen. Alles werkt. Maar wat dit met de symbolrate te maken heeft ontgaat mij...

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de symbole rate zegt ook iets over hoe goed het signaal moet zijn voordat storing zal optreden.

Dus bij problemen die op de grens zitten zal symbol rate 3/4 eerder problemen geven dan 5/8

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet de FEC? Die begrijp ik nog min of meer. De Symbol Rare is Grieks voor mij :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...