Ga naar inhoud


Telstar 12 ontvangst op WF T90


Vette73

Aanbevolen berichten

Wie ontvangt 15W (12608H 19279 2/3) goed op een T90?

 

Ik heb vandaag mijn nieuwe T90 uitgericht en ik heb goede ontvangst op de volgende postities: 28,2E 23,5E 19,2E 13,0E 7,0E 4,8E 0,8W, 8,0W (allemaal tussen de 70 en 100% Quality), maar op 15W kom ik niet verder dan 30% Quality. Te weinig om uberhaubt beeld te krijgen.

 

Omdat ik tussen 28,2E t/m 8,0W goed signaal krijg ga ik ervan uit dat de schotel (bijna) optimaal staat en dat het aan iets anders ligt.

Is deze transponder toevallig heel zwak en zou ik bijv. met een andere LNB een beter resultaat krijgen?

 

Ik heb nu ALPS LNB's gebruikt op alle posities en ik heb ook al LNB's gewisseld (bijv. die van Thor waar ik 100% Quality pak, dus die LNB moet goed zijn)

 

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit weekend mijn schotelpark wat uitgebreid, de wavefrontier neemt momenteel de freq. 28 oost tot 15 west. Transponder 12608H werkt hier zonder beelduitval, lnb zit wel op het randje van de real. Kijk momenteel naar mac-tv (taiwan). De lnb is de slechtste die hier nog lag eentje van strong, kan dus alleen maar beter.

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de melding! Dan moet het dus toch aan het uitrichten liggen. Dus nog wat langer draaien en schuiven......

 

Ik wil hem ook hebben voor Mac TV want mijn vrouw is Taiwanese.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag weer een uur bezig geweest, maar zonder resultaat mad

 

Ik heb tussen de 70 en 100% signaal kwaliteit op 28,2E 23,5E 19,2E 13,0E 7,0E 4,8E 0,8W en 8W maar ik kom niet boven de 30% op 15,0W en die 30% nog niet eens stabiel (wanneer ik in de richting van de LNB adem is het weer 0%).

Ook is die 30% met de iCord direct aangesloten, dus met switch ertussen heb ik nog niet eens geprobeerd.

 

Ik heb naar de footprint van 15,0W gekeken, maar NL zou zonder problemen moeten kunnen. Daarnaast heb ik altijd beeld gehad op 15,0W toen ik nog een Triax 78cm met motor had.

 

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de foto's bekijk dan lijkt het mij dat als je er voor staat de schotel rechts iets lager staat. Bij mij staat hij nagenoeg waterpas iets hoger rechts.

Ik heb wel goed beeld op 15 west. De waterpas tegen de blokjes aanleggen en dan kijken.

Ik weet natuurlijk niet of de schotel nog zo staat.

In de midden staat bij mij de Sirius.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Als ik de foto's bekijk dan lijkt het mij dat als je er voor staat de schotel rechts iets lager staat. Bij mij staat hij nagenoeg waterpas iets hoger rechts.
Ik heb wel goed beeld op 15 west. De waterpas tegen de blokjes aanleggen en dan kijken.
Ik weet natuurlijk niet of de schotel nog zo staat.
In de midden staat bij mij de Sirius.


Bedankt voor je antwoord, maar dat de schotel een fractie naar het oosten is gekanteld klopt wel. Zie maar hier.

Mijn centrale satelliet is Eutelsat W3A (7,0E)

Daarnaast heb ik op 28,2E t/m 8W wel perfect beeld. Dat betekent volgens mij dat de WF de Clarke belt in principe netjes volgt.

Ik heb gisteren met alle parameters zitten spelen behalve het oost-west draaien, dus ook het kantelen van de shotel.
Op een gegeven moment had ik 30% signaal op 15,0W, maar toen zat de LNB los in de houder.
Nadat ik de LNB vast had gezet was het beeld weg en het is ook niet meer tetuggekomen..........

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje: Wat is bij jullie de LNB-skew? Dus hoeveel graden heb je de 15.0W LNB gedraaid in de houder en welke kant op (connector van de mast af of juist naar de mast toe)?

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de connectie op de paal aangedraaid hoeveel graden kan ik zo niet zien. Op de schaalverdeling van de houder zit de lnb precies tussen 15 en 20 graden. Dit laatste is horizontaal naar(naar binnengericht) de hulpreflector.

Wat je ook kunt proberen is de lnb in de hoogte verstellen. Dit kan door de bovenste tapbout los te draaien en dan verstellen.

Je weet zeker dat je 15 graden west hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Ik heb de connectie op de paal aangedraaid hoeveel graden kan ik zo niet zien. Op de schaalverdeling van de houder zit de lnb precies tussen 15 en 20 graden. Dit laatste is horizontaal naar(naar binnengericht) de hulpreflector.
Wat je ook kunt proberen is de lnb in de hoogte verstellen. Dit kan door de bovenste tapbout los te draaien en dan verstellen.
Je weet zeker dat je 15 graden west hebt?

Jij hebt het nu over het draaien van de houder zelf (het bovenste deel t.o.v. het onderste deel), maar de LNB kan ook draaien in de houder. Dat bedoel ik.

Die bovenste tapbout, bedoel je dan die om de LNB vast te klemmen? Toen ik die los had (en de LNB dus iets naar boven hing) had ik die 30% signaal. Maar omdat de LNB dan helemaal los hangt heb ik geprobeerd die iets aan te draaien en weer beeld te krijgen door de WF-skew aan te passen, maar zonder success.

Ik weet zeker dat die 30% op 15,0W was. Het was net voldoende om kanalen te zoeken en ik had (zeer geblokt) beeld op MAC TV 12608H 19279 2/3.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou om te beginnen zoals maja 5 i.p.v. 7 oost als middelste positie nemen. De Astra's zijn zo sterk, die zullen er niet onder lijden. Ook leuk is dat de schotel zo mooi waterpas kan komen te staan.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Citaat)Die bovenste tapbout, bedoel je dan die om de LNB vast te klemmen? Toen ik die los had (en de LNB dus iets naar boven hing) had ik die 30% signaal. Maar omdat de LNB dan helemaal los hangt heb ik geprobeerd die iets aan te draaien en weer beeld te krijgen door de WF-skew aan te passen, maar zonder success.

 

Ik bedoel de middelste dan kun je het bovenste gedeelte naar boven trekken terwijl de lnb toch goed vastzit.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdh
Ik zou om te beginnen zoals maja 5 i.p.v. 7 oost als middelste positie nemen. De Astra's zijn zo sterk, die zullen er niet onder lijden. Ook leuk is dat de schotel zo mooi waterpas kan komen te staan.


Dan moet ik dus 2 graden naar het westen draaien, maar past dan de LNB voor 28,2 oost nog wel op de rail confused

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga komend weekeinde (of eerder als het droog is) een nieuwe poging wagen.

28,2E komt dan uiterst rechts aan het uiteinde van de rail en van daaruit ga ik naar het westen werken.

De WF-skew kan dan op 0 en ik zie dan wel waar 15,0W komt. Ik hoop dat ik dan wel beeld heb al zie ik nu nog niet waarom het een verschil zou moeten maken confused Maargoed, niet geschoten is altijd mis wink

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Vette73
Ik ga komend weekeinde (of eerder als het droog is) een nieuwe poging wagen.
28,2E komt dan uiterst rechts aan het uiteinde van de rail en van daaruit ga ik naar het westen werken.
De WF-skew kan dan op 0 en ik zie dan wel waar 15,0W komt. Ik hoop dat ik dan wel beeld heb al zie ik nu nog niet waarom het een verschil zou moeten maken confused Maargoed, niet geschoten is altijd mis wink


En? wink

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...