Ga naar inhoud


Auto importeren .


mereltje

Aanbevolen berichten

Hallo forum leden ik zag op internet een auto uit 2003 in Duitsland prijs ongeveer 10000 ,en dan is mij nu de vraag hoeveel bpm moet je daarover betalen ???

groeten Willy

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De aankoopprijs in geloof ik niet bepalend. Belangrijk is de cataloogwaarde waar je rond de 40% bpm over betaald plus/min een bepaald bedrag afhankelijk of het een benzine of een diesel is.

Dan nog je 19% btw. Aansluitend nog een keuring plus nummerborden en klaar is kees. Het kan dus voorkomen dat je als je hem zeer goedkoop krijgt er nog eens hetzelfde bedrag aan invoer bij komt. Hoe ouder de auto hoe goedkoper de invoer.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bpm heeft betrekking op auto's tot 8 jaar oud,dus elke maand dat die auto ouder ( eerste kenteken ) is verminderd het te betalen bedrag bij invoer.

 

Er zijn bedrijven die het hele traject van invoer voor je regelen en de juiste wegen weten hoe te handelen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Bpm heeft betrekking op auto's tot 8 jaar oud,dus elke maand dat die auto ouder ( eerste kenteken ) is verminderd het te betalen bedrag bij invoer.


Huhhh???

BPM betaal je bij invoer van auto's tot 19,5 jaar (234 maanden) oud. Na 19,5 jaar is de te betalen BPM €0,-
BPM is afhankelijk van de Netto catalogus waarde, dat is de consumentenprijs zonder BTW en BPM.

Zie hier voor de afschrijvingstabel 2008 (2009 zal niet heel veel veschillen).

Die auto is 6 jaar oud, dus ong 72 maanden, dan moet je nog +/- 25% van de oorspronkelijke BPM betalen.

Met deze BPM calculator kun je een aardige schatting maken, maar jij zult uitkomen op een bedrag van +/- €2400,-

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat jij een auto koopt in het buitenland en die dan weer doorverkoopt in (een ander) buitenland?

 

In dat geval betaal je geen BPM want BPM betaal je alleen als je een NL kenteken aanvraagt.

Wel kan het zo zijn dat je invoerrechten en BTW moet betalen als je de auto importeert uit een niet-EU-land. Deze belastingen betaal je bij invoer en niet bij registratie.

 

Wat de koper vervolgens in 'zijn' land moet betalen is zijn probleem, niet het jouwe.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Even een tip: er bestaat een site waar je on line de BPM laat uitrekenen en dit kostte geloof ik rond de 15 euro (14,95 incl. BTW).

De resultaten kan je uitprinten en meenemen naar de RDW/Douane.

De Douane dient dit te accepteren of een tegenbewijs leveren dat het BPM bedrag hoger moet zijn. Dat laatste is teveel werk voor de Douane en dat doen ze dus niet.

Ik had ook via de site van de Douane zelf de BPM uitgerekend.

Dat bedrag kwam 700 euro hoger uit.

Dus een goede investering geweest.

Wil je de site weten, wil ik je wel PM sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...