Ga naar inhoud


Staat er standaard ruisonderdrukking aan?


Apple740

Aanbevolen berichten

BER wordt officieel weergegeven in 10^-X (zo zie ik dat ook op m'n satlook). Een waarde kleiner of gelijk aan 1.10^-4 wordt als goed beschouwd. In de pli terminologie dus als het getal >=4 is, wat dan een beetje verwarrend is met de normaal gebruikte waardes in images.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Juist. Wel verwarrend.

 

Ik heb ook eens BER gezien in stappen in 2^x, dat vond ik wel duidelijk, waarbij dan 0 ook echt 0 is en niet 1 (uitzondering op de regel). BER = 0 vind ik gewoon de meeste logische waarde voor geen bitfouten.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan snap je het niet...

 

Oorspronkelijk staat er iets in cvs wat helemaal inluist is, zeker om er een percentage van de bar voor te maken. Echt onzin... De Improved BER geeft gewoon aan hoeveel nullen er achter de 1 moeten komen. 6 is 1000000 dus 6 nullen dus 1 op de miljoen bits gaat fout, 3 is 1000 dus 1 op de 1000 gaat fout en 2.5 is 10^2.5 (want decimale zijn ook mogelijk) dus 1 op de ongeveer 316 bits gaat fout. omdat je zoveel cijfers niet in een skin wilt weergeven en dat het gebruikelijk is om zo'n cijfer in een 10 macht te geven staat dit zo in twee decimalen. Je moet het wel ff weten...

 

Normaal wordt dit met echte meetapparatuur aangegeven als 10E-4.5 of iets dergelijks. En omdat dit niet op de meeste skins past is er 4.5 van gemaakt (je kunt die 10E- er nog altijd standaard in de skin fixed ervoor zetten).

Hoe hoger hoe beter dus op deze manier. Meer dan 6 is feitelijk onmogelijk (gelimiteerd door de bitfout teller/hardware) en in de praktijk minder dan 1.5 (afhankelijk van de gebruikte FEC) geen beeld.

 

Normaal gesproken wordt dit soort BERS aangeduid als 10E-4.5 of zo iets dergelijks en omdat dit niet in de skin past is er 4.5 van gemaakt.

 

Note bene de ImprovedBer is feitelijk de enige goede indicator die aangeeft hoe de kwaliteit is van het signaal wat ontvangen wordt. En het enige wat ook echt vergeleken kan worden. Ongeacht de gebruikte ontvanger enz...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dan snap je het niet...

[ .. ]

Note bene de ImprovedBer is feitelijk de enige goede indicator die aangeeft hoe de kwaliteit is van het signaal wat ontvangen wordt. En het enige wat ook echt vergeleken kan worden. Ongeacht de gebruikte ontvanger enz...


Ik snap het wel, maar ik wil iets anders dan jij, dat is niet hetzelfde... Van mij hoeft het niet vergelijkbaar te zijn met andere ontvangers. Ik zie meer aan een verhouding (0 .. 100%) dan aan een willekeurig getal. En ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Ik zou de SNR eigenlijk ook wel weer in procenten willen zien, maar dan gaarne wel een functie erachter waardoor je echt van 0 tot 100% kunt gaan, niet zoals bij enigma1, dat < 65% geen ontvangst is.

Maar het zou geen slecht idee zijn als je dat gewoon zou kunnen instellen, voor de die-hards...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...