Ga naar inhoud


Staat er standaard ruisonderdrukking aan?


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: delto95
...Mensen die een oordeel als jij vellen, hebben nog nooit in hun leven een echte high-end installatie gehoord...


Klopt.

Ik werk liever met studio materiaal, je weet wel, het spul waarmee de opname die jij op je high-end gaat afspelen mee opgenomen wordt. Ik zie niet in waarom dat half metertje kabel tussen je CD speler en je versterker zoveel meer voor je geluidsbeleving doet dan die halve kilometer waar het in de studio doorheen is geweest.


Ik heb toevallig ook met studiomateriaal gewerkt....
Studiomonitoren hebben ingebouwde versterkers, je vergelijkt dus appels en peren omdat het je beter uitkomt.. En als je monitored op B&W 800's, zijn ze vast niet met een goekoop koperdraaje bekabeld... Maakt niet uit of je geluidsingenieur was of de vuilbakken in de studio leegmaakte...Je hoeft echt niet zo uit de hoogte te doen hoor!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: DeBeek
Volgens mij begrijp je het antwoord van MiLo niet...


Toch wel hoor....

Origineel bericht van: DeBeek

BTW. Het topic ging over Of er standaard ruisonderdrukking aanstaat op een DM8000..



Heb je volledig gelijk in... ik liet me meeslepen in een discussie over zintuiglijke waarnemingen... en daar komt nooit een eind aan....!
Laat me van mijn kant besluiten met een verwijzing naar sommige van de bestbetaalde mensen ter wereld... de NEUZEN! Werken voor cosmetica firm'as en ontwerpen parfum's. Die ruiken dingen die wij niet ruiken... zo is het ook met de oren. Sommigen horen/zien wat anderen niet (willen) horen/zien...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: delto95
...Mensen die een oordeel als jij vellen, hebben nog nooit in hun leven een echte high-end installatie gehoord...


Klopt.

Ik werk liever met studio materiaal, je weet wel, het spul waarmee de opname die jij op je high-end gaat afspelen mee opgenomen wordt. Ik zie niet in waarom dat half metertje kabel tussen je CD speler en je versterker zoveel meer voor je geluidsbeleving doet dan die halve kilometer waar het in de studio doorheen is geweest.


Ik heb toevallig ook met studiomateriaal gewerkt....
Studiomonitoren hebben ingebouwde versterkers, je vergelijkt dus appels en peren omdat het je beter uitkomt.. En als je monitored op B&W 800's, zijn ze vast niet met een goekoop koperdraaje bekabeld... Maakt niet uit of je geluidsingenieur was of de vuilbakken in de studio leegmaakte...Je hoeft echt niet zo uit de hoogte te doen hoor!


Om nog even off-topic te blijven. Studioluidsprekers zijn niet per definitie actief.
Natuurlijk kan een slechte kabel verliezen opleveren (bv een 0.5mm2 aan een 300W passieve luidspreker, maar het wordt vaak overdreven. En dan hebben we het specifiek over transport op line-niveau of Power-bekabeling.
Ik ben zelf eens bij zo'n Hi-end freak geweest (25.000 EURO) die zijn voorversterker op mono had staan en zijn luidsprekers in tegenfase aangesloten......

On topic: Inspelen is practisch altijd onzin, en wordt ook wel eens verward met Burn-in, wat natuurlijk iets heel anders is.
Uiteraard is het wel mogelijk dat 2 tuners een verschillende kwaliteit hebben, of de ene gunstiger in een apparaat zit dan de ander. Heb je ze al eens omgewisseld. (ik ken de 8000 trouwens niet hoor).

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: DeBeek
Volgens mij begrijp je het antwoord van MiLo niet...


Toch wel hoor....

Origineel bericht van: DeBeek

BTW. Het topic ging over Of er standaard ruisonderdrukking aanstaat op een DM8000..



Heb je volledig gelijk in... ik liet me meeslepen in een discussie over zintuiglijke waarnemingen... en daar komt nooit een eind aan....!
Laat me van mijn kant besluiten met een verwijzing naar sommige van de bestbetaalde mensen ter wereld... de NEUZEN! Werken voor cosmetica firm'as en ontwerpen parfum's. Die ruiken dingen die wij niet ruiken... zo is het ook met de oren. Sommigen horen/zien wat anderen niet (willen) horen/zien...


[off-topic]
Je bedoelde te zeggen: "Perfume: The Story of a Murderer". Maar dat liep niet zo goed af voor de NEUS... Moeilijke quote. cool
[/off-topic]

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis

Uiteraard is het wel mogelijk dat 2 tuners een verschillende kwaliteit hebben, of de ene gunstiger in een apparaat zit dan de ander. Heb je ze al eens omgewisseld. (ik ken de 8000 trouwens niet hoor).


nee, uitgesloten. De kwaliteit van de tuner is niet bepalend voor het beeld. (zolang de BER nul is uiteraard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: chablis

Uiteraard is het wel mogelijk dat 2 tuners een verschillende kwaliteit hebben, of de ene gunstiger in een apparaat zit dan de ander. Heb je ze al eens omgewisseld. (ik ken de 8000 trouwens niet hoor).


nee, uitgesloten. De kwaliteit van de tuner is niet bepalend voor het beeld. (zolang de BER nul is uiteraard).



Ik trek niemands deskundigheid of goede wil in twijfel. Maar hebben we al eens gekeken of de BER van de beide tuners inderdaad gelijk is. Daarbij kan het als experiment toch geen kwaad om die dingen om te wisselen, in ieder geval sluit je dan een mogelijkheid uit (my dear Watson). Soms los je een fout op, terwijl je hem op de verkeerde plaats zoekt, en je dan op een nieuw idee komt.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Die tuner is een dual tuner in 1 chip. In princype moeten beide tuners praktisch gelijk zijn...


O, ik had begrepen dat er 2 tuners in een 8000 zaten, niet een dual, vandaar het misverstand. Ik zal me eens verdiepen in de 8000. Zoals je ziet heb ik zelf een 800. (en persoonlijk zou ik er eerder een 2e 800 bijkopen, vanwege de prijs, en als er een kapot is, heb je er nog een over [redundantie]}

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis

Ik trek niemands deskundigheid of goede wil in twijfel. Maar hebben we al eens gekeken of de BER van de beide tuners inderdaad gelijk is. Daarbij kan het als experiment toch geen kwaad om die dingen om te wisselen, in ieder geval sluit je dan een mogelijkheid uit (my dear Watson). Soms los je een fout op, terwijl je hem op de verkeerde plaats zoekt, en je dan op een nieuw idee komt.


Als de BER ongelijk is, dan krijg je fouten en die zijn duidelijk te zien. Een enkele bit-error betekent niet dat 1 pixel fout is, maar dat er minstens 1 macroblock foobar is en dat zie je echt wel.

Dat is dus geen kwestie van een beetje "softer" beeld ofzo.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Erik Slagter

Een enkele bit-error betekent niet dat 1 pixel fout is, maar dat er minstens 1 macroblock foobar is en dat zie je echt wel.

onzin? Een enkele bit error wordt wel gecorrigeerd door het foutcorrectie systeem. Je gaat pas fouten zien wanneer de BER te hoog is om te corrigeren.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BER die de dreambox geeft (en waarschijnlijk ook wel andere boxen) is NA error-correctie. Zodra de BER ongelijk 0 is, zijn er fouten die niet gecorrigeerd kunnen worden en zijn er artifacten te zien.

 

De error rate vóór error-correction is zowiezo nooit nul. Die error-correction zit er niet voor niets. Anders zou "digitale kwaliteit" een wassen neus zijn t.o.v. analoog, net zoveel storing (of meer nog).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

De improved BER in PLi Jade 3 bij E1 boxen geeft dan ook een getal tussen de 0 en 6 aan van die andere BER... Het cijfer is feitelijk 10^X, waarbij de X het cijfer is. een 3 is dus 1000, 1 op de 1000 bits gaat fout.

 

Ik hoop dit ooit ook in E2 te kunnen maken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...