Ga naar inhoud


Staat er standaard ruisonderdrukking aan?


Apple740

Aanbevolen berichten

Wat mij keer op keer opvalt als ik de 800 en 8000 HD decoders

in zake SD beeldkwaliteit over DVI vergelijk met andere merken, de Dreamboxen hoog scoren in het ontbreken van noise en artifacts.

Echter, dit lijkt wel iets ten koste te gaan van absolute beeldscherpte c.q. weergave van fijne (bijv. huid-) details. Het (SD) beeld komt dus ietwat softer over.

 

Alsof Dream standaard gebruik maakt van één of andere niet uit te schakelen DNR noise onderdrukking, waarvan ik liever zou zien dat dit user controlable zou zijn.

 

Is bekend of hier inderdaad sprake van is of ben ik de enige die

dit opmerkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als jij een toegangscode voor me hebt, graag. Ik heb een heel mooi VIP kaartje bij m'n 8000 gekregen toendertijd maar kom met geen mogelijkheid in dat forum.

 

In het normale forum heb ik ooit al eens een visje opgegooid over dit onderwerp maar hier krijg je geen reactie van diegene die het zouden moeten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit irriteerde mij dus ook mateloos . Ik vind het beeld van de 800 scherper dan van de 8000. Heb dit hier ook gepost nadat ik hem in mijn bezit had.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overigens vanavond tegen een frappant verschijnsel aangelopen. Na nog eens wat te hebben gekloot met andere kabels e.d. kwam ik er achter dat het "softe" beeld met tuner A van mijn 8000 niet optreedt. Tuner A is duidelijk scherper dan tuner B. En laat tuner B nou net de tuner zijn waar ik vanmiddag

mijn "definitieve" conclusie op baseerde.

 

De enige verklaring die ik hiervoor kan verzinnen is dat tuner B nog nauwelijks gebruikt is (hooguit 20 speeluren), veel minder in ieder geval dan tuner A.

 

Je leest wel eens over "inspelen" van nieuwe apparatuur, mogelijk

dat het hiermee te maken kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Je bedoeld dat is de zin van het "inspelen" van luidspreker kabels van puur zilver zonder "Oxygen" van 100 euro per meter?
Net zo'n onzin natuurlijk.
Zeker bij een digitaal platform zoals de Dreambox 800/8000.

Ron


Ik ben normaliter ook zeer sceptisch over dat soort dingen. Als je echter de video freaks moet geloven moeten decoders inspelen;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87885.0

In het begin wordt het beeld o.a. omschreven als "wazig" en niet "3-dimensionaal" wat naar gelang meer speeluren opknapt. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mafkezen kan je zo gemakkelijk voor de gek houden.

Er zijn diverse gevallen bekend waar er een "play-off" blind gedaan werd en een goede installatie van gezamenlijk 1500 euro volgens de "experts" beter klonk dan een high end installatie van 25.000 euro.

Die platinum, goldplated no oxygen HighendHighFi figuren zijn over het algemeen een beetje dom als je het mij vraagt.

Een digitaal apparaat als een Dreambox (single chip solution) valt niet "in te spelen". Pure onzin!

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Er zijn diverse gevallen bekend waar er een "play-off" blind gedaan werd en een goede installatie van gezamenlijk 1500 euro volgens de "experts" beter klonk dan een high end installatie van 25.000 euro.


Ok, maar dit is wat anders dan "inspelen". Mij is nog geen blindtest bekend waaruit blijkt dat er geen verschil in beeldkwaliteit is tussen een apparaat vers uit de doos en eentje die al een poos gespeeld heeft.
Zolang dit nog niet bewezen is kun je het fenomeen niet als onzin afdoen. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

of inspelen nu wel of niet verschil maakt, bij sommige onderdelen vast wel.

Maar zeker niet bij de tuner, die is namelijk niet verantwoordelijk voor het maken van het beeld, alleen voor het ontvangen van het sat signaal.

En ik weet 100% zeker dat het signaal wat uit tuner A komt exact hetzelfde is als dat wat uit tuner B komt, zelfs al zouden A en B van een verschillend merk zijn.

Zolang de BER nul is tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
...Mij is nog geen blindtest bekend waaruit blijkt dat er geen verschil in beeldkwaliteit is tussen een apparaat vers uit de doos en eentje die al een poos gespeeld heeft.


Mooi stukje omgekeerde logica. "Ik neem geen medicijnen in dus ik ben niet ziek" of "Bewijs jij maar eens dat ik geen geld van je krijg".

Totdat iemand bewijst dat er wel verschil is, geloof ik gewoon wat de fabrikant, de techniek, mijn opleiding en mijn ervaring mij vertellen: Inspelen bestaat niet. Dat zit tussen de oren. Zo er al iets verandert aan de kwaliteit van de output, dan is dat nooit ten goede, de kwaliteit is gewoon optimaal op de dag dat het ding uit de fabriek komt.

Als ik lang naar een bepaalde installatie heb geluisterd, dan klinkt hij inderdaad anders. Dat ligt niet aan de installatie, ik ben gewoon gewend geraakt aan die klank. Zelfde geldt voor beeld, als ik naar de LCD TV van de buren kijk vind ik het beeld flets, maar na een tijdje niet meer.

Overigens kun je die "oxidevrije kabel" lui snel herkennen aan uitspraken als "uitgesproken laag", "diepte in middenbereik", "hoge tonen met veel breedte" en niet te vergeten natuurlijk "driedimensionaal geluid" (of beeld natuurlijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk nog maar eens terug aan de invoering van de FM, bij de start bewust kwalitatief teruggedraaid omdat iedereen aan AM gewent was en FM maar vreemd vond klinken.

Nu vindt iedereen AM maar raar klinken (behalve ene drs. dan whistle )

Gewenning is dus inderdaad een belangrijke factor.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Apple740
...Mij is nog geen blindtest bekend waaruit blijkt dat er geen verschil in beeldkwaliteit is tussen een apparaat vers uit de doos en eentje die al een poos gespeeld heeft.


Mooi stukje omgekeerde logica. "Ik neem geen medicijnen in dus ik ben niet ziek" of "Bewijs jij maar eens dat ik geen geld van je krijg".

Totdat iemand bewijst dat er wel verschil is, geloof ik gewoon wat de fabrikant, de techniek, mijn opleiding en mijn ervaring mij vertellen: Inspelen bestaat niet. Dat zit tussen de oren. Zo er al iets verandert aan de kwaliteit van de output, dan is dat nooit ten goede, de kwaliteit is gewoon optimaal op de dag dat het ding uit de fabriek komt.

Als ik lang naar een bepaalde installatie heb geluisterd, dan klinkt hij inderdaad anders. Dat ligt niet aan de installatie, ik ben gewoon gewend geraakt aan die klank. Zelfde geldt voor beeld, als ik naar de LCD TV van de buren kijk vind ik het beeld flets, maar na een tijdje niet meer.

Overigens kun je die "oxidevrije kabel" lui snel herkennen aan uitspraken als "uitgesproken laag", "diepte in middenbereik", "hoge tonen met veel breedte" en niet te vergeten natuurlijk "driedimensionaal geluid" (of beeld natuurlijk).



Je hebt recht om je opninie te geven maar respecteer die van anderen.... Ik vind namelijk dat goeie kabels een heel eind verschil kunnen maken... Maar dan moet je wel luisteren op een goeie Accuphase , Linn of ander top merk...

Als je een goedkoop harman kardon toestelletje koopt kun je ook niet verwachten dat je de impact van een goede kabel hoort. Mensen die een oordeel als jij vellen, hebben nog nooit in hun leven een echte high-end installatie gehoord. Kom eens even luisteren, dan weet je meteen ook waar je over praat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
...Mensen die een oordeel als jij vellen, hebben nog nooit in hun leven een echte high-end installatie gehoord...


Klopt.

Ik werk liever met studio materiaal, je weet wel, het spul waarmee de opname die jij op je high-end gaat afspelen mee opgenomen wordt. Ik zie niet in waarom dat half metertje kabel tussen je CD speler en je versterker zoveel meer voor je geluidsbeleving doet dan die halve kilometer waar het in de studio doorheen is geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...