Ga naar inhoud


[DM7025+] Wachtwoord instellen voor webcontrol


1luuk2

Aanbevolen berichten

OK, bevestigd, je moet dus daadwerkelijk een wachtwoord erin zetten.

In jouw handleiding staat ook info voor die extra tunnels, de voorbeelden getest en werkt prachtig.

Alleen FTP door die tunnel lukte me niet, source port 21 en destination localhost:21

 

na de SSH verbinding start ik de ftp client, maak verbinding maar hij blijft ergens op hangen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Als ik verbinding maak met putty en ik heb de key niet bij de hand dan vraagt de dreambox wel gewoon het wachtwoord. Is dit normaal of kan het ook zo ingesteld worden dat je alleen met een key kan inloggen?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Ik dacht dat je voor FTP winscp oid nodig had.
deze werkt ook met ssh.
Ik weet de naam niet precies ben nu niet thuis anders had ik effe kunnen kijken.

Anton


Ook met Winscp nog steeds problemen om met FTP in te loggen door de SSH tunnel, melding was "Kan directorylisting niet opvragen, Failure writing network stream"

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Als ik verbinding maak met putty en ik heb de key niet bij de hand dan vraagt de dreambox wel gewoon het wachtwoord. Is dit normaal of kan het ook zo ingesteld worden dat je alleen met een key kan inloggen?


Twee keer ja: Ja dat is standaard gedrag, en ja, je kunt het instellen zo dat hij alleen nog maar keyfiles accepteert.
(opmerking: Leeg wachtwoord pikt hij nooit, maar je kunt wel e crypt voor een leeg wachtwoord in /etc/passwd plaatsen als je dat perse wil).

Zo uit het hoofd moet je, om alleen maar logins met key toe te staan, een text file maken "/etc/defaults/dropbear" en daarin kun je extra settings plaatsen, kijk even in /etc/init.d/dropbear script voor hoe het gebruikt wordt.

Ik zal het thuis nog eens napluizen en toevoeen aan de web pagina's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
..problemen om met FTP in te loggen door de SSH tunnel...


Dropbear (de SSH server van de dreambox) ondersteunt geen FTP. FTP tunnelen via SSH is niet eenvoudig, niet aan beginnen dus.

Kies voor uitsluitend "scp" protocol in winscp (what's in a name) en dan werkt het wel goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

Dit werkt nu wel binnen het locale netwerk. Maar naar welke poort moet ik doorverwijzen in de router voor toegang van buiten. Poort 80 gaat al naar de web-server, dus wil ik bv 8080 doorlinken naar de dreambox. Naar welke poort moet ik doorverwijzen? Als ik naar poort 80 verwijs, krijg ik direct toegang en dat is niet de bedoeling.

Ik heb 22 en 23 geprobeerd, maar bij beide krijg ik in putty de melding:

 

Network error: connection refused.

 

Wat doe ik fout?

De website starten met poort 8080 geeft zonder putty alleen de melding: SSH-2.0-dropbear_0.48

 

Groet,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aleen een poort forwarden naar poort 22 van de dreambox. Verder helemaal niets - als je poort 80 naar de dreambox forward dan zet je hem weer open voor hackers!

 

Putty regelt alles via poort 22. Lees het artikel nog eens door:

 

Citaat:
Als je na het openen van deze sessie in je browser intikt: http://localhost/ kom je op de webinterface van de dreambox uit. Door het forwarden van poort 8001 kun je ook nog streamen (niet met TV geprobeerd vanwege te weinig bandbreedte, maar radio werkt prima). Op http://localhost:16001/ kun je dan CCcam zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mike,

 

Dat deed ik dus. In de router poort 8080 verwijzen naar poort 22 van de dreambox. Maar dan krijg ik dus een netwerkfout.

Of moet ik in de router poort 22 verwijzen naar 22 van de dreambox?

 

gr,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar eens een ander poortnummer geprobeerd en ineens doet ie het wel?!

Bedankt voor de uitleg, werkt nu prima. Nu alleen nog Putty op de Nokia installeren...

 

Groet,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik wil eigenlijk een programma op me telefoon om de timer in te stellen. op een vorige telefoon die alleen wap had is het me ooit gelukt. ik moest toen een poort open zetten op de modem en een programma installeren op de dreambox geloof ik. dan kon ik via wap inloggen en op de telefoon zappen en timer instellen.

ik heb nu een Nokia N97 die volledig op internet kan dus dan moet zoiets toch ook mogelijk zijn? Dat Putty verhaal lijkt me voor een telefoon niet haalbaar..

 

ik hoop dat iemand een oplossing heeft want op mijn vorige telefoon (N80) heb ik het nooit voor elkaar gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

Ik heb Putty draaien op mijn N95 en kan ook inloggen op de dreambox. Maar ik ben er nog niet achter hoe ik vanuit het zwarte schermpje met prompt een website kan starten in de browser via het beveiligde kanaal.

 

Iemand?

 

Binnenkort nog maar weer eens verder zoeken, want er is geen uitgebreide handleiding.

 

Groet,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...