1luuk2 Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Wie weet of en hoe ik een wachtwoord kan instellen voor webcontrol..? Ik heb poort 80 opengezet en kan nu hem nu via mijn openbaar ip adres mijn dreambox benaderen. Het zou wel leuk zijn als ik dit kon beveiligen met een wachtwoord. Wie weet wat ..?? Mijn dank is verbluffend, Luuk
Rytec Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 via telnet verbinden met dreambox en dan passwd intikken + enter ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Tonskidutch Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 zo zou ik het vooral niet doen... ik zou milo's methode gebruiken Milo's dropbear methode want een open poort en vooral op 80 is griezelig snel gehackt. chiao Du hast Rammstein
Gast MiLo Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Enige echt veilige manier om je dreambox van buitenaf te benaderen: http://milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=dropbear Voordeel: - Echt veilig (een web wachtwoord gaat in ongecodeerde tekst over het net) - Je hebt niet perse een password nodig (kan met USB stick) - Kan niet worden afgeluisterd (handig in internetcafe) - Alles is mogelijk, incluis files uploaden/downloaden en zelfs streaming. Nadeel: - Je moet PuTTY of een andere SSH client (kunnen) gebruiken.
Tonskidutch Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 je was aan het typen terwijl ik het zelfde antwoord gaf dus dubbel veilig... chiao Du hast Rammstein
Tonskidutch Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 yep maar ook wel met meer info ... een linux client is die er overigens ook? als we toch al off topic keuvelen? chiao Du hast Rammstein
Gast MiLo Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 PuTTY werkt ook op Linux, maar is daar niet zo handig want een goede SSH client zit al in linux ingebakken, je kunt vanuit elke linux server bijvoorbeeld uitvoeren: ssh root@dreambox Met de goede commandline switches kun je de portforwarding activeren, en je kunt ook een keyfile gebruiken. Google weet de syntax wel.
Catastrofus Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo PuTTY werkt ook op Linux, maar is daar niet zo handig want een goede SSH client zit al in linux ingebakken, je kunt vanuit elke linux server bijvoorbeeld uitvoeren: ssh root@dreambox Met de goede commandline switches kun je de portforwarding activeren, en je kunt ook een keyfile gebruiken. Google weet de syntax wel. Wel handig, je kunt dezelfde keys gebruiken. Ik gebruik zelf Gentoo en daar zit putty in de portage. Als ik toevallig moet switchen naar Windows gebruikt ik dezelfde keys om passwordless in te loggen. En vind ik putty wat handiger v.w.b. het instellen van bijv backspace toetsen (^H of ^? enz). Oftewel, ik ben een putty fan. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast MiLo Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Origineel bericht van: Catastrofus ...je kunt dezelfde keys gebruiken... PuTTYgen kan de PuTTY keys omzetten van en naar het OpenSSH formaat dat standaard op Linux gebruikt wordt. Ik gebruik ook op Linux en Windows dezelfde keys dus.
1luuk2 Geplaatst: 24 juni 2009 Auteur Geplaatst: 24 juni 2009 Bedankt iedereen ga het vanavond even proberen....
Rytec Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Eens getest met je manual maar ik krijg steeds de melding "server refused our key" en dan geeft ie root@ipvande box's password: ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Meestal betekent dat dat je root password leeg is.
Rytec Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo Meestal betekent dat dat je root password leeg is. Het standaard wachtwoord is toch "dreambox" ? want anders kun je met DCC er ook niet in. Of is dat enkel voor FTP dat dreambox wachtwoord? ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen