Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij configureren AB ipbox 91 HD


Gast hansjasan

Aanbevolen berichten

Gast hansjasan

Paar dagen geleden heb ik een AB ipbox 91 HD gekocht.

 

Hoewel het een belovend apparaat is, stuit ik op een aantal problemen

 

-Hoe krijg ik mijn orginele nederlandse kaart aan het werk?

-Hoe kan ik eventueel intern mijn kaart op mijn andere ontvanger delen met deze box?

 

Welke software is stabiel en het meest geschikt?

Heel graag hulp van iemand die het zaakje al draaiend heeft

(eventeel via PM -> MSN)

 

Ik beloof als ik het draaiend heb hier mijn ervaring neer te pennen.

Momenteel heb ik de laatste versie van sifteam er in geflashed ( 250-usb_update van 29-5-2009 )

 

groet,

Hansjasan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast hansjasan

Krijg helaas geen reactie ;(

 

Ben ik de enige hier die zo stom is geweest om een 91hd te kopen (hahaha)

 

Overal lees ik dat het ook mogelijk moet zijn om een multiboot te doen vanaf je USB. leuk om even de enigma2 versie uit te proberen

 

Nou lijkt het wel of niks lukt met deze box. Ik val van de ene in de andere tegenslag. Om een multiboot te realiseren moet je uboot minimaal 1.3.1 zijn geloof ik. Dus hup... laatste Uboot er in. Dat ging nog. Stap twee: pas met een nulmodemkabel de boot aan. Ik even een oude pc afgestoft (mijn nieuwe heeft dus geen compoort meer), blijkt het kastje achterop helemaal geen compoort te hebben!!!!

 

Wie oh wie helpt me verder?

 

groetjes Hansjasan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan dat ook via de netwerkinterface.Ik heb een Ipbox 9000 en doe alle updates via ftp of pceditor.Gewoon ff googelen hoe of de file in /tmp of media zetten en dan via de nlb interface de update doen.Als je het topic voor bellejt hier nagaat dan heb je images voor usb met alles erin.Nogmaals ff thks to alle helpers hier.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hansjasan

Dank je bellejt!

 

Inmiddels ben ik er achter hoe ik enigma2 op de IPBOX 91 HD krijg:

 

Eerst even de nieuwe bootloader 1.33 er in:

1. download en hernoem hem in usb_update.img en plaats hem op je usb stick. LET OP! juiste uboot gebruiken (de cuberevo-250hd_usb_uboot_1.3.3.img)

 

2. verwijder je usb stick veilig (rechtsonder kies hardware veilig verwijderen, wordt overal aangeraden dus doen we dit maar.)

 

3 plaats usbstick (voor de veiligheid de tuner uit) in de ontvanger.

 

4. start nu de tuner maar druk op de tuner op de aan/uit button totdat er "USB" in het display verschijnt.

 

5. aan/uit button loslaten en de update van je boot vind plaats. LET OP: wacht tot hij helemaal klaar is!

 

6. Nu zetten we de laatste versie van enigma1 er in via USB.

Bijna gelijk aan de wijze zoals we de bootloader hebben gedaan, alleen dan met de image.

 

Je bent klaar om de juiste enigma2 te downloaden en op usb te zetten. zie volgend bericht voor deze procedure!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hansjasan

vervolg..

 

7. Als je de enigma1 in je tuner hebt, let dan op dat je voorlopig niet je DHCP (communicatie instellingen) uitzet

vreemd genoeg kan hij dan namelijk niets meer downloaden, ook al verander je alleen de laatste cijfers van je iP

 

8. Als het goed is zit je USB stick nog in de ontvanger. Ga naar systeem instellingen en dan naar harddisk instellingen en kies je USB door op ok te klikken. Druk daarna op rood om je usb te formatteren. Duurt een paar minuten. Nu is je USB klaar om Enigma2 er op te zetten.

 

9. Druk op op de blauwe toets op je afst. bediening en kies IPK (rode toets) en doe een update. Hierna zie je de updates van de firmware enigma2. Kies de juiste voor de 91 hd en deze wordt gedownload. Daarna vraagt hij of de update moet worden geinstalleerd. Kies gewoon ok (groen) en wacht tot hij helemaal klaar is.

 

Zo we zijn klaar om enigma2 op te starten, zie hiervoor volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hansjasan

Het opstarten vanaf de USB:

zorg dat de tuner uit staat

 

10: start nu de tuner. Nu komt het er op aan: direct wanneer boot verschijnt houd je de 2 op je afstandsbediening ingedrukt tot op de display de naam boot verandert in een andere code.

Let op je moet dus niet de aan/uit knop op je tuner vasthouden. Dus gewoon opstarten en direct de 2 ingedrukt houden op je afs. bed.

 

11 Afhankelijk van je hardware configuratie kan het zijn dat je een ander nummer ingedrukt moet houden. Hieronder tref je aan welke nummers bij welke configuratie horen:

 

Press Button 1: start your image using nfs-server

Press Button 2: start your image using usb pendrive if you don't have a SATA hdd

Press Button 3: start your image using usb pendrive if you have a SATA hdd

Press Button 4: start your original flash image in the decoder

 

SUCCES!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Vreemd, eerst vraag je om advies, vervolgens ga je een heel
verhaal houden over iets wat al meerdere keren is uitgelegd
op het forum !?
Eerst een vraag stellen en dan zelf antwoord geven.


Quoteje:
Ik beloof als ik het draaiend heb hier mijn ervaring neer te pennen.

Dus hij doet precies wat hij beloofd heeft. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hansjasan

Dank je Dessie

 

Als ik het delen van mijn ervaringen achterwege moet laten, dan hoor ik dit graag van een van de moderators en zal daar dan direct gehoor aangeven.

 

btw: meeste uitleg wordt gegeven voor de ipbox 9000. De 91 HD heeft toch veel eigenaardigheden die de 9000 niet heeft. Zo is er nu een flash versie uitgekomen, die ik wel geinstalleerd krijg, maar bij de boot krijg ik na "load" in het display "tid" en daarna -9 h of -9 c of -9 n.

maar geen beeld! Ik heb wel de juiste versie nl: Enigma2 0.5.0 mod PKT 5.0 ipbox 91 FLASH.(google)

 

Zowel op HDMI als op scart getest. Heeft iemand anders ook deze problemen? dan graag een oplossing

 

groetjes,

Hansjasan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik het delen van mijn ervaringen achterwege moet laten


Een forum is juist het medium om ervaringen achter te laten, zodat er iemand anders er ook wat aan heeft. Dus je bent juist heel goed bezig. laugh

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...