Ga naar inhoud


[CAM ALG] Hoe embedded terugproggen van MR naar UCAS met Fun?


Aanbevolen berichten

Met de komst van de Seca3-kaart wil ik graag de embedded cam van mijn Manhattan Starlight weer terugprogrammeren van MR 1.20 naar UCAS middels Funkaarten die ik in een MasterA beschrijf.

Maar hoe moest het ook alweer... en waar kan ik die Funfiles nog vinden.

Dit is toch niet illegaal, toch? Anders hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat is niet illegaal maar bedoel je MR 120 of penta 1.20 penta kan niet met funkaart.

Ook is er geen software beschikbaar om met een Mastera een fun 6 foutloos te proggen.

 

Met een cas2 met addion of een cas3 zou je een kaart kunnen beschrijven en als er MR opstaat terug naar ucas 3.0.

Eens flink gezocht en gevonden hij hangt er als bijlage bij. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dummy kaart je moet een addon hebben of een andere kaart-schrijver die foutloos schrijft voor de Mastera is er geen software voor een fun 6 om die foutloos te beschrijven.

 

En ja om kaarten te beschrijven moet je Duwgati zijn maar het is gewoon de flash op de flasch en de eeprom op de externe eeprom. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat ik in de doos heb:

 

img1632q.jpg

 

Links de CAS2,daarnaast de flatcable voor de Jcard,de schrijver,de dummycard en de Jcard.

De Jcard is om Neotion gebaseerde cam's te programmeren, dat weet ik dus die heb ik niet nodig.

 

Als ik het goed begrijp, dan moet ik de schrijver aan de pc hangen met een seriële kabel,dan de dummycard in de schrijver doen, de kaart programmeren met 2 .hexfiles (1 voor de eeprom en 1 voor de flash), dan de dunmmycard in de embedded cam doen en dan de cam via het CI-menu van de receiver updaten, klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eens even mijn herrineringen laten gaan en het is de kaarschrijver achter in de cas, daar een fun6 in met de chip naar beneden dacht ik en de rest is goed.

 

De dummycard is om een xcam te proggen daar kun je hier niets mee. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast privatos

Kun je de decoder niet gelijk connecten met de Cas ??

M.b.v. het kabeltje naar binnen in de decoder ??

Kijk even op duolabs hoe te proggen !!

 

Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen een Dummycard en volgens Aart44 is die alleen voor de Xtreme.

Ik heb waarschijnlijk een UCAS-programmer nodig, zoals deze:

 

ucasprogrammer.jpg

 

maar die heb ik (nog) niet.

 

Dat kabeltje naar binnen, bedoel je daarmee een JTAG? Dus rechtstreeks op de printplaat van de decoder?

En zoja, kan ik daar dan de flatcable gebruiken die bij de CAS2 zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi wat er op je foto staat heb je genoeg aan, namelijk de cas 2 daar steek je de addon in op de addon zit een aansluiting voor de bijgeleverde kabel daar doe je de flatkabel in en de andere kant in de ontvanger ( meestal op het moeder bord).....

 

Open cas studio, kies receiver,connect,wis alles , laad bestand (ucas 3.0 die je op je pc hebt staan), schrijf bestand , verifiëren ....en voila cam geprogd.

 

 

groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... volgens de handleiding van de CAS2 moet ik voor de Manhattan een aparte kabel maken omdat de pinbezetting niet correspondeert.

Wat een werk zeg... ik dacht dat het eenvoudig kon maar dat valt tegen.

Ik moet er nog maar 's goed over nadenken want het valt me knap tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...