Ga naar inhoud


[CAM ALG] Hoe embedded terugproggen van MR naar UCAS met Fun?


Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Skysurfer
Ik moet er nog maar 's goed over nadenken want het valt me knap tegen.


Nou ik ben even aan het testen geweest op een Matrix reloaded met ucas V3.0 weer met de cas MR 1170 gezet.
Daarna een fun 6 geprogd met ucas 3.0 er weer op de module is dus MR 1170 kaart er in naar het menu, naar firmware upgrade, en dan begint hij als je op OK klikt 'erasing old data' en gelijk 'performing smartcard download' en 5 minuten later is hij klaar dus kaart er uit overnieuw opstarten en we hebben weer een ucas V3.0.
De kaart werkt dus 100%.

Dus wil je het simpel en je hebt er al MR op staan dan stuur ik je de kaart op per post (kan pas zondagavond) postzegel van 44 cent er op en met mijn adres er in op een briefje als je hem daarna terugstuurt is alles opgelost.
De rest als je dat wilt uiteraard via pm. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan moet je een progje hebben die kaartfile kan splitten die waren er een paar jaar geleden wel maar geen flauw idee of die nog ergens te vinden zijn.

 

Dan als je de kaartfile neemt en gesplit hebt 1 ste kaart de uload flasch hex op de flasch de gesplitte file ucas 3.0 hex het eerste deel op de ext.eeprom de tweede fun 5 hetzelfde op de flasch op de ex eeprom het tweede en laatste deel van de gesplitte ucas 3.0 fun6.hex

Zo zou het ook kunnen maar nooit zelf getest op fun5. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas... update van cam ging goed maar nu blijft hij initialiseren....

Is het waarschijnlijk toch nog misgegaan.

 

Die connector op de decoderprint voor de CAS2 daar zitten nog geen contaktpennen in. Klopt dat dat je die er zelf in moet solderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES!! Het is gelukt!!

 

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een oude IDE-flatcable aangepast. Eerst de breedte ingekort tot 20 draden zodat de connector in de CAS past, toen de uiteinden gesplitst en de juiste aansluitingen bij de juiste draden gezocht, de rest afgeknipt. Met een universeelmeter met pieper gecontroleerd wat draad 1 is enz. Toen de print uit de Manhattan gehaald, de draden van de flatcable op de juiste manier aan de connector op de print gesoldeerd.

CAS Studio gestart, Receiver, Manhattan, verbonden en hopla.. Xilinx gevonden!

 

Eerst alles gewist, toen de MR Xilinx geprogd(matrix.cas) en toen UCAS3.0 dump.bin geschreven.

Decoder fabrieksreset gegeven en voeding uit en weer aan.

Naar CI-menu en voila...UCAS 3.0!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de connector op de printplaat van de Manhattan:

 

printojz.jpg

 

 

Dit is de flatcable. Na gebruik vouw ik heb op en leg hem naast de harddisk voor evt. een volgende keer:

 

flatcable.jpg

 

Hier wordt de Xilinx gevonden door CasStudio:

 

casstudio.jpg

 

 

En dit is het resultaat:

 

ucas.jpg

 

 

Het blijft toch een kick als het na zoveel ploeteren toch gelukt is... laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is het betere werk prachtig zeg.

 

Hier heb ik ook nog zo'n Manhatten starlight mx in de kast staan gekocht uit het faillissement van de Nederlandse importeur en eigenlijk nooit gebruikt alleen gekeken wat het was.

Daar staat ook MRv op dus met een funkaart niks mee te beginnen.

 

Maar netjes gedaan of je nog veel zal doen met je Manhatten is een tweede. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...