Ga naar inhoud


Antennebeeld door AV kanaal


Ferr

Aanbevolen berichten

 

Wat kan je er aandoen als het beeld/geluid van de antenne aansluiting op de achtergrond te zien/horen is op een AV kanaal van bv de sat ontvanger..

 

Enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de antenne kabel uit de tv trekken, maar ik zou die toch graag er opwillen want nu moet ik steeds de antenne er terug in drukken als ik daar op wil kijken..

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Overspraak, als gevolg van een goedkope (dunne) Scart kabel?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met verschillende scartkabels..

 

idd geen kabels van 200 euro nee, maar ook niet die 50cent prut..

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die dure kabels bedoel ik ook niet, het gaat erom, dat de leidingen in de scart kabel voldoende afgeschermd zijn.

 

Nu gaat het erom, vast te stellen, waar de overspraak precies ontstaat.

 

In je tv ontvanger heb je het ontvangst gedeelte (TV Tuner) en het weergave gedeelte.

 

Tussen deze 2 componenten bevind zich de AV schakelaar.

 

De scart kabel op je av aansluiting van je ontvanger heeft zowel het TV-tuner signaal, alsook het sat. signaal aan boord.

 

Je sat ontvanger krijgt dus ook het tv tuner signaal aangeboden.

De overspraak kan dus zowel optreden in je tv ontvanger alsook in je sat. ontvanger.

 

Onderbreek eens in je scart kabel het uitgaande signaal van je tv ontvanger, en kijk dan eens of er wat verandert.

 

 

Aansluitingen kan je >hier< vinden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Onderbreek eens in je scart kabel het uitgaande signaal van je tv ontvanger, en kijk dan eens of er wat verandert.


Aansluitingen kan je >hier< vinden.

bedoel je deze: 19. VIDEO/Sync/(*)Luminantieuitgang ?

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, en 1 en 3 voor het geluid.

 

De onderbreking moet je in de plug maken aan de kant van je tv-toestel.

 

Wanneer je dan nog problemen hebt, zal het probleem gezocht moeten worden in de av-schakelaar in je tv-toestel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...