Ga naar inhoud


[DM800HD] Hulp nodig met dubbele LNB via DisEQC


siemed

Aanbevolen berichten

Ik krijg het maar niet voor elkaar. We hebben een LNB geplaatst met een dubbele kop die uit één geheel bestaat. Hij zou dus zelf moeten schakelen. Nou heb ik in de Dreambox aangegeven dat ik een dubbele LNB heb en dat hij moet schakelen via DisEQC. Op de A zou 23.5 moeten zitten en op de B 19.2.

 

Hierna heb ik een zenderlijst gedownload en geinstalleerd voor de 19.2 en 23.5 sat. Wat ik ook doe, hij blijft altijd op A staan (zichtbaar bij het zappen) en gaat dus nooit naar de B kop. Op de A kop zou 23.5 moeten zitten, maar we hebben nog niet gedraaid en dus staat de A kop gericht op 23.5. Toch laat hij beeld zijn als ik de kanalen van de 19.2 kies. Ben ik wat vergeten? Is er een reden te verzinnen dat hij niet schakeld?

 

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ehhmmm.. ik heb onder geavanceerd inderdaad gevonden dat je de versie kunt instellen. Ik heb 1.0 nodig, maar je kunt zoveel instellen dat ik niet meer weet wat. Ik dacht juist dat dit een hele simpele manier zou zijn om naar twee satellieten te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij als je een duo lnb gebruikt zit de astra 1 19,2 op diseqc A en astra 3 23,5 op diseqc B waarbij de hals van de astra 1 19,2 in de schotel arm geplaatst wordt. En dan de schotel uitrichten op astra 1 19,2 wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Astra 19.2 is A
Astra 23,5 is B.

Je maakt even een denk foutje.

Met vriendelijke groet, paardengek


Huh, ben in nu scheel of wat? Volgens mij zeggen jullie hetzelfde..

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satvet,

 

Ik ben hier in de weer met een Titanium Twin Monoblock TMT 43 op een 88 cm schotel. Heb de schotel nu op astra1 uitgericht staan. DM800 schakelt niet. Kabel is behoorlijk lang. Je schrijft over een lange kabel dat je dan de spanning moet wijzigen. Op welke waarde moet die dan gezet worden bij een lange kabel?

 

Groeten,

Pizzaman.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer, ik heb het nog niet voor elkaar. Is er iemand die ook gebruikt maakt van de Maximum AMBQ-24 monoblock in combinatie met de Dreambox 800? Zo ja, zou die mij de juiste settings kunnen geven om de LNB te laten schakelen?

 

Ik krijg het maar niet voor elkaar en dat is behoorlijk irritant. In de simpele instellingen kun je de DisEQC versie niet kiezen en in de geavanceerde instellingen kan ik te veel instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 800 heeft nog al veel moeite me sommige diseq schakelaars.

Ik heb hier een diseq voor 2 lnb's van triax en werkt super

Maar heb ook een diseq voor 4 lnb's van digiality maar schakelt erg slecht. Wie weet ligt het dus aan het type diseq

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk image heb je? ik heb zo'n maximum gehad voor ik overging naar m'n bisat maar die schakelde niet met drivers van voor september 2008 (zo even uit het blote hoofd)

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

laatste image is wellicht een tip, ik weet echt niet meer welke PLi 't bij mij als 1e ging doen met die maximum en ik heb een boel images geprobeert in die tijd kan ik je melden...

 

 

verder in mijn geheugen gravende bedenk ik me ook dat ik met de tone_amplitude moest spelen om 'm te laten schakelen, bij mij moest die notabene de waarde 2 hebben om te functioneren. Die waarde heb ik verder nergens iemand zien melden met positief resultaat trouwens.

 

Als je op tone_amplitude zoekt kom je wel beschrijvingen tegen hoe dat aan te passen

 

De maximum heeft trouwens A19.2 op A en A23.5 op B zitten

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...