Ga naar inhoud


[DM7000] Ontvangst probleem RTL4578 bij onweer.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar keer mee gemaakt dat bij mij de RTL zenders onderuit gaan (SNR minder dan 54%)terwijl ik op SBS6 of andere nederlandse zenders volle 88% SNR heb.en op de RTL zenders valt het helemaal terug.Nu ook is RTL veel minder(SNR 80%) dan de rest.Alle andere zenders blijven gewoon doen Is dat bekend of wat kan dit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry maar dat is gebeurd door iemand die bij NOB werkt en had een satfinder bij zich te waarde van 9000 euro.Dus beter is niet mogelijk volgens hem.Ik wil niet zeggen dat het niet beter kan maar ik was erbij en ik heb er echt wel inzicht in.Maar ik heb de coax Hirchmann H100 gecontroleed maar ik krijg geen beter signaal,F-conectors zijn ook oke.En alles staat nog geen jaar.Nu op RTL4 is het SNR 85% dus goed AGC =54% BER= 0%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je schotel wel goed zijn uitgericht maar er spelen meer dingen een belangrijke rol. De lengte van de coax en de f connectoren. Ook moet je eens de lnb nakijken. Het gebeurt regelmatig dat de lnb lek is waardoor er vocht naar binnen loopt.

Dan wordt je ontvangst een stuk minder. Ook moet je geen draadloze dect telefoons in de buurt van je dreambox zet dit kan de boel ook aardig verzieken.

Bij onweer heb ik ook wel dat het beeld instort. crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
OOk sommige LNB's willen wel eens wat minder zijn. Vooral hele gevoelige zoals die van invacom . Op de Humax draaide die perfect zodra ik de dreambox erop zette was de pret soms snel over.


Oke daar kan ik inkomen ,maar waarom was het dan op de andere zenders wel goed daar had ik geen signaal verlies.Dat maakt het zo vreemd hier nu is alles ook gewoon goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het signaal sterk achteruitgaat bij onweer is bekend. Dat de zwakste transponders het eerst geen beeld meer geven is logisch.

Overigens heb ik meerdere malen meegemaakt dat de signaalsterkte sterk achteruit ging terwijl het nog niet regende. Donderwolken (of zware regenwolken) tussen schotel en satelliet zijn kennelijk al voldoende om signaal sterk te doen verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martin52
Dat het signaal sterk achteruitgaat bij onweer is bekend. Dat de zwakste transponders het eerst geen beeld meer geven is logisch.
Overigens heb ik meerdere malen meegemaakt dat de signaalsterkte sterk achteruit ging terwijl het nog niet regende. Donderwolken (of zware regenwolken) tussen schotel en satelliet zijn kennelijk al voldoende om signaal sterk te doen verminderen.


en vergeet ook niet dat je het signaal niet van loodrecht boven je krijgt maar die sat ten zuiden van je 'staat', signaal komt schuin binnen waardoor de verstoring een serieus aantal kilometers verderop jouw signaal al de nek om kan draaien


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke begrijpelijk allemaal,tot nu toe is alles weer oke.het kon inderdaat wel zijn dat er ergens de boel verstoord werd bvb een onweerbui ergens boven hilversum of Utrecht.Oke we laten het zo voor wat het is.Bedankt in iedergeval voor de tips wat mij betreft mag dit dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...