Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Lan aan sluiten


evloe

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Mischien is het al eens gevraagd en is er antwoord gekomen maar ik heb het niet kunnen vinden.

 

Ik heb de Topfield 7710HDPVR aangesloten met een netwerkkabel op mijn modem.

 

Hoe kan ik nu via mijn computer verbinden maken en b.v. via topset lijsten heen en weer schuiven.

 

Ik heb Fillezilla maar weet niet hoe of wat.

Ik heb niet de mogenlijkheid om het via een kabel te verbinden Rss?

iemand een oplossing

 

btw de nieuwe software van juni werkt bij mij goed.

Gr,

Ed

 

TF 7710 HDPVR Astra 1,2,3 en Hotbird Powercam 2.04

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: evloe

Ik heb de Topfield 7710HDPVR aangesloten met een netwerkkabel op mijn modem.

Hoe kan ik nu via mijn computer verbinden maken en b.v. via topset lijsten heen en weer schuiven.

Ik heb Fillezilla maar weet niet hoe of wat.
Ik heb niet de mogenlijkheid om het via een kabel te verbinden Rss?
iemand een oplossing

Dag Ed,

Ik veronderstel dat je met 'modem' bedoeld dat de UTP netwerkkabel op een LAN UTP-poort van je ADSL / AP is aangesloten.
Zo ja, dan kun je dit controleren door in de IE browser het IP-adres van je TF 7710 in te toetsen en daarmee verbinding maken met jouw TF7710. Als dit lukt dan weet je in elk geval dat dit goed functioneert.

Je kunt met de TF7710 maar op een manier lijsten met TopSet ' heen en weerschuiven' en dat is via een RS232 nul-modemkabel.
Dit lukt (nog) niet via LAN en ook niet via USB.

Met FileZilla kun je eveneens via het IP-adres van de TF7710 verbinding maken met de TF7710 en daarmee o.a. een FTP sessie openen om b.v. bestanden ' heen en weerschuiven'.

Waarom heb je geen moegelijkheid 'om het via een kabel te verbinden'?

Is dat het datgene wat je wilde weten?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

 

Nou computer staat helemaal boven en niet beneden. Ik kan wel via de computer naar mijn topfield maar kan alleen maar inzien. Kan geen bestanden benaderen of verplaatsen.

 

Ik wou dat ik effe een labtopje had en even aansluiten d.m.v. De kabel maar heb ik niet.

 

Dus het lukt via de Lan niet met FTP?

 

Ik ben wel aan het pielle geweest maar ik kom niet op de topfield.

 

Gr,

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: evloe
Dus het lukt via de Lan niet met FTP?

Jouw vraagstelling is nu niet bepaald duidelijk.
Begrijp ik het nu goed dat je via LAN en de IE browser wel in de TF kunt kijken en daar b.v. je opgenomen programma`s ziet?
Wil je tevens ook zeggen dat je via dezelfde LAN verbinding geen FTP sessie op je TF kunt openen?
Zo ja, laat dan ook even weten welke stappen je hebt uitgevoerd om met FileZilla een FTP sessie op je TF te openen en wat de eventuele foutmeldingen zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: evloe
Dus het lukt via de Lan niet met FTP?

Jouw vraagstelling is nu niet bepaald duidelijk.
Begrijp ik het nu goed dat je via LAN en de IE browser wel in de TF kunt kijken en daar b.v. je opgenomen programma`s ziet?
Wil je tevens ook zeggen dat je via dezelfde LAN verbinding geen FTP sessie op je TF kunt openen?
Zo ja, laat dan ook even weten welke stappen je hebt uitgevoerd om met FileZilla een FTP sessie op je TF te openen en wat de eventuele foutmeldingen zijn.


Ja precies zoals je zegt,
Via lan en de ie Browser wel, de instellingen voor FTP weet ik niet. Ik vul wel 192. en nog een aantal cijfers in maar maakt geen verbinding. Host not Found etc.

gebruikersnaam: Ik vul in guest en pw 0000. geen respons

Weet je de instellingen die ik in moet vullen?
Ik ben nog niet zo thuis in FTP en.

Ik hoop dat je zo meer informatie hebt gekregen.

Mocht er iets nog niet duidleijk zijn dan hoor ik dat graag.

Gr,
Ed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: evloe
gebruikersnaam: Ik vul in guest en pw 0000. geen respons

Als je met deze gebruikersnaam en PW via de IE browser toegang tot de TF krijgt dan moet dit ook met FileZilla lukken.
In feite doe je hetzelfde als met de IE browser.
Als je FileZilla hebt opgestart dan type je in het vak 'Host' het IP-nummer van jouw TF en verder de gebruikersnaam en wachtwoord, geen poortmummer.
Hierna op verbinden klikken en dan moet het werken.
Als dit niet lukt dan weet ik het ook niet meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Petervl
Origineel bericht van: evloe
Hoi Ik krijg de melding Winsockerror # 10053

het is nog steeds niet gelukt. Mischien lukt het ook wel niet op deze manier.

Gr,
Ed


Als je deze foutmelding krijgt dan is er heel iets anders aan de hand en moet je eerst eens naar je PC gaan kijken. Blijkbaar kan de FTP client die je gebruikt uberhaupt niet communiceren met een ander device: Winsock is een api op je pc die gebruikt wordt om via TCP/IP te communiceren. Probeer eerst eens via FTP ergens anders naartoe te connecteren. Als dat werkt probeer dan een connectie naar je Topfield. Nu blijft het onduidelijk waar het probleem zit: PC of Topfield.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie tips.

 

Het is mij nu dus gelukt om via de lan een verbinding te maken met de TF HDPVR 7710

 

Mijn instellingen zijn in filezilla

 

ftp 192.168.1.70 gebruikers naam guest, pw 0000

oke en nu heb ik dus een bestand naar mijn computer verplaats maar er staan op de computer drie bestanden een

idx, een ifo en een rec.

 

Hoe krijg ik dit nu gebrand? Ik heb Nero 7 De bestansformaten kan hij niet lezen?

 

Gr,

Ed

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rec bestanden zijn met videoredo af te spelen op je computer echter nog niet in HD.

Bij videoredo wordt hier aan gewerkt . zie melding van support

We are developing support for H.264 and MPEG4 files. It is currently in alpha testing.

De vorderingen omtrent afspelen in HD is op de volgende site te volgen.

http://www.videoredo.net/msgBoard/showthread.php?t=6961

Bestanden met filzilla op je computer zetten geeft bij mij problemen.. Mijn topfield liep regelmatig vast . Nu wil hij helemaal niet meer opstarten d.w.z. Ik krijg geen beeld meer .

Ik heb hem teruggebracht naar mijn leverancier. Deze kon hem benaderen door via de nulmodemkabel de laaste juni update terug te zetten. Echter ik kreeg nog geen beeld. Nu is mijn topfield naar mijn importeur .

Kan Nero het rec bestand wel afspelen en ook in HD en welke Nero moet ik dan hebben?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Filezilla werkt is het tijd voor de volgende stap.

 

Kun je met Topset 2 aleen maar via een nul modem kabel verbinding maken met TF enerzijds en computer anderzijds?

 

Bij Tools>options > connections use FTP Moet dat dan via direct of via sockets of via proxy. Of werkt dit niet draadloos. Kan ik dezelfde instellingen gebruiken die ik voor Filezilla gebruikt of moet dat anders?

 

Gr,

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Antoine,

Misschien kan je met onderstaand wat doen.

Groeten

Simon

.Rec files 7710HDPVR branden op DVD of coderen naar andere formaten.

 

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.

Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

2. Download de kopie naar de computer middels LAN verbinding of USB Stick

3. Start Nero Vision 4 op

2. Kies voor DVD maken --> DVD-Video

3. Klik rechts op Videobestanden toevoegen

4. Kies onder bij bestandstype Alle bestanden

5. Ga naar de map waar het kopiebestand van de 7710 staat.

6. Kies voor Volgende, hier kan je ook een menu toevoegen maar hoeft ook niet.

7. Klik nog 2 x op volgende.

8. Klik op Branden.

9. Wil je nog niet branden dan kan je het bestand ook opslaan op de harde schijf.

10. Opgeslagen bestand kan je ook met Nero bewerken, bijv. reclames er tussen uit halen.

 

Coderen naar andere formaten.

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.

Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

2. Download de kopie naar de computer middels LAN verbinding of USB Stick.

3. Gebruik het programma Mpeg Streamclip for Windows Versie 1.2

Dit programma kan je free downloaden op www.squared5.com

4. Om met Streamclip te kunnen werken heb je ook nodig het programma

Quick Time Alternative 1.81.

Dit programma kan je free downloaden op www.freewareplaza.nl/downloads/24/226/

 

Ik heb dit uitgeprobeerd met opnames van Free to Air kanalen en CD kanalen en werkte goed

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sim50

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.
Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

Volgens mij levert een 6-voudige kopieersnelheid problemen op, althans bij mij als ik decodeer.
Ik gebruik altijd 4x en dat gaat probleemloos.
Maar misschien dat dit bij een 7710 weer anders is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sim,

 

Ik had dat schema van jou al eeens eerder gezien. Zo makkelijk als jij het beschrijft zo moeilijk is het.

 

De veschillende bestanden voegt hij niet toe en het programma kan ik dan sluiten.

 

De vraag was. Kan ik topset 2.0 draadloos laten werken? File zilla werkt nu en ik weet hoe het werkt. Maar ik ben er nog niet.

 

Ik heb de Topfield 7710 HDPVR (NL).

Gr,

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...