Ga naar inhoud


triax 110 cm en inverto multiconnect ervaring gezocht


toeter

Aanbevolen berichten

hallo allen

wie heeft ervaring met een triax 110cm en een multiconnect van inverto, ik wil 28o, 23o, 19.2o en 13o ontvangen.momenteel heb ik de lnb die op de arm gemonteerd zit op de astra(19.2) staan, de rest zit dus op de rail, maar ik krijg met geen mogelijkheid 28o, de rail is te kort! maar het gekke is dat ik 10o perfect heb.nu vraag ik mij af of de schotel niet te groot is, of de rail te klein?

wie heeft ervaring?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn advies met een TD110: niet doen! Heb zelf een weekje dit setje erop gehad en het viel aardig tegen. Dit setje is gemaakt voor schotels tot 80cm. Als ik je een aanbeveling mag doen koop een triax multifeed houdertje, dat is voor een grotere schotel als de TD110 een betere optie.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

inmiddels terug van vakantie en een triax multifeedhouder gekocht, maar ik ben bang dat dit niet gaat werken. Ten eerste omdat de kromming van de rail meer is dan die van de multiconnect, dus, lijkt mij dit zowiezo al niet te gaan werken, of denk ik dan juist verkeerd om?? En helaas gaat de multifeedhouder niet op deze triax passen (kraanarm).zie foto's

triax1.JPG

grotere kromming

triax2.JPG

de kraanarm, waardoor de railhouder niet gaat passen

triax3.JPG

de inverto multiconnect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval beginnen met de Astra 2 LNB omhoog te plaatsen. De rail/strip dien je dan aan de kant van Astra 2 en3 omhoog te zetten. Ik ga er even vanuit dat je Astra 1 in de houder van de schotel hebt zitten. De beugel moet dan aan de linkerzijde een mooi stukje hoger staan.

Recht naast elkaar krijg je inderdaad nooit iets.

 

Over het niet passen, je kunt de beugel/strip nog een heel stuk opzij plaatsen, waar staat dat ie in het midden moet zitten?

 

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik voorop stellen dat ik ieders eigen keuze respecteer maar waarom geen draaibaar systeem gemaakt ? Qua financiën is een rotor(bv de SG-2100A)geen grotere investering dan een drie- of viertal LNB's apart aanschaffen. Met een twintuner ben je met 2 coaxkabels klaar. Had hier met een Triax 110 eerst een 36 volt aansturingssysteem maar die tuners worden bijna niet meer gemaakt (Ik had de TF 3000CIP) maar als je -zoals ik- HDTV wil, moet je verder kijken. Maar goed zo te zien heb je de investeringen al gedaan dus hoop ik dat je het zaakje werkend krijgt. Succes ermee en als bijlage een foto van de situatie hier.

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

post-118-1318260383,5536_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook gehad, eerst een 110 triax met polarmount en actuator,

maar helaas de actuator brak af dus moest er gezocht worden naar een andere oplossing, en heb ook eerst een diseq motor gehad maar ben hier totaal niet te spreken over omdat de dreambox 7025 die ik heb blijkbaar problemen heeft met het aansturen van de motor (gelezen op diverse fora)en zelf ook door eigen ervaring ondervonden. Dus vandaar dat ik een inverto multiconnect heb aangeschaft, maar dit is hem ook niet, niet voor mij tenminste. dus vandaar de triax multifeed gehaald en hopelijk ga ik het hiermee redden. Echt de ideale oplossing heb ik nog niet gevonden, waar is de tijd van de 36volt sturing (ingebouwd ) cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...