Ga naar inhoud


Niet onmiddellijk beeld na satellietswitch, motor of tunerprobleem?


kozzen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Iemand raad bij volgend probleem?

 

Configuratie:

 

DB 7020

Schotel triax 88cm

DiSEqC 1.2 MOTOR SG2100A

Firmware: Original firmware DB, Gemini 4.60

Schotel is perfect uigericht.

 

Probleem is dat wanneer ik switch naar een andere satelliet, ik geen beeld krijg nadat de schotel de gewenste satellietpositie heeft bereikt, hoewel de signaalkwaliteit heel goed is op dat moment...

Ik moet eerst zappen naar een aantal andere zenders op die satellietpositie, pas nadien krijg ik beeld...

 

Dit doet zich voor bij zowel de orginele als de gemini images.

 

Iemand een uitleg voor dit probleem?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had precies hetzelfde probleem! Blijkt gewoon aan Gemini image te liggen op een of andere manier. Alles eraf gegooid en PLi Jade 3 erop gezet > alles werkt weer als vanouds! Alleen alle satellieten weer configureren kost wel ff tijd... Vergeet ook je cccam.cfg niet te backuppen!

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ik heb hier het zelfde en met met een dm 7000 als met de dm7020

wat mij is op gevallen dat is ik naar een andere satelliet ga dat de dm signaal aan geeft en zelf denk ik hep signaal dus vind ik het goed.

sluit ik een andere ontvanger aan bv. een sab draait de motor wel direct dus het ligt niet aan de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spin538
Ik had precies hetzelfde probleem! Blijkt gewoon aan Gemini image te liggen op een of andere manier. Alles eraf gegooid en PLi Jade 3 erop gezet > alles werkt weer als vanouds! Alleen alle satellieten weer configureren kost wel ff tijd... Vergeet ook je cccam.cfg niet te backuppen!


Ik heb dit verschijnsel ook met de Pli Jade 2 img.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...