Ga naar inhoud


Vraag over mount via fstab


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn PC twee dirs aangemaakt, 1 met muziek en 1 met film, vervolgens in fstab deze regels aangemaakt:

 

//192.168.1.71/db1 /media/PCfilm cifs rw,username=dream,passw=root,rsize=8192,wsize=8192 0 0

//192.168.1.71/db /media/PCmuziek cifs rw,username=dream,passw=root,rsize=8192,wsize=8192 0 0

 

Na het mount -a commando krijg ik een foutmelding: nu such directory of zoiets. Eén van de twee wordt wel gemount, op beide mappen krijg ik de muziek en dus de muziek én de film.

 

Doe ik iets fout?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Catastrofus

Je zit wel erg te klooien met die mounts. Je bent af van nfs (een tijdje terug) en nu over naar cifs?

Gert.


Nee, het gaat hier nu nog over de CIFS mount met de PC. Die NFS gaat over twee dreamboxen naar elkaar, daar moet ik nog aan beginnen, db8000 naar 7025 en vice versa.

Die mounts deed ik vroeger allemaal via de automount editor in gemini maar dat lukt dus niet met Milo en Pli, dus nu via Fstab, map aanmaken in media, mounten volgens de bovenstaande regels en wat dus vroeger in automount editor wel lukte, namelijk twee mounts naar de PC laten lopen, lukt nu dus niet.

Ik word er zo onderhand een beetje moedeloos van, net ook weer een schrijffout naar mijn interne SATA harddisk gehad: dan krijg je de melding: voor een timer is de zenderlijst naar enz enz geschakeld, maar er gebeurt niets, opname verkloot!!!! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofwel je neemt //server/dir mountpoint cifs etc (sambanaam)

ofwel je neemt ipnummer:dir mountpoint cifs etc (adres)

 

daarnaast is het belangrijk dat je indien je die regel hebt toegevoegd, de dreambox herstart... duurt 2x langer met fstab.

 

ook gelukt / effe lezen

 

pas op mett combinaties van hoofdletters en kleine letters, voor je het weet is dat een case sensative probleem windows<>linux

 

ciao

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb allemaal wel honderd keer geprobeerd met Milo en Pli, steeds maar foutmeldingen en dergelijke.

 

Dus maar weer terug naar Gemini, die automount in Gemini werkt perfect. Ook de interne share loopt in Gemini beter.

 

Waar ik overigens erg blij mee ben is dat met de 8000 DVD images afspelen vanaf de PC vlekkeloos werkt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Waar ik overigens erg blij mee ben is dat met de 8000 DVD images afspelen vanaf de PC vlekkeloos werkt!


en heb je dat gedaan middels mijn advies per fstab?

waarom het bij Pli en of Milo niet wil, kan ik je niet verklaren daar ik die + dm8000 niet heb.

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Neptunus

Waar ik overigens erg blij mee ben is dat met de 8000 DVD images afspelen vanaf de PC vlekkeloos werkt!


en heb je dat gedaan middels mijn advies per fstab?

waarom het bij Pli en of Milo niet wil, kan ik je niet verklaren daar ik die + dm8000 niet heb.

ciao


In gemini is de PC via automount gemount, deze mount staat daarna in de map "autofs" en daar kan ik via de Suomipoeka plugin naar toe om opnames of muziek af te spelen, en dus ook via dvdspeler.

De 7025 staat ook in verbinding met de pc en ook met de 8000 maar die speelt niet goed af. (hakkelig)

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...