Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Probleem opgelost


iRuud

Aanbevolen berichten

Vandaag overgestapt naar een Powercam HD ipv een Aston 2.18.

En voorwaar het probleem van het niet decoderen van kanalen tijdens het zappen is opgelost.

Ook het traag inschakelen van het nederlands geluidsspoor is verdwenen.

 

Soms ligt het gewoon aan je eigen hardware..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus wat je eigenlijk zegt is: de Aston die het in andere receivers prima doet, geeft problemen in de 7710HDPVR en als je hem vervangt door een ander merk CAM en die werkt wel, dan ligt het dus aan de Aston en niet aan de 7710 en is het probleem opgelost?

 

Zo lust ik er nog wel 1. Het ligt idd aan je eigen hardware: de 7710. Ik heb met FW .34 geen enkel probleem met zappen (met Aston en 7710). Sinds ik .39 erop heb, is het probleem weer terug. Met een volgende versie zou ook zomaar jouw CAM problemen kunnen geven, niets is zeker. Dat blijkt hier wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Ik heb met FW .34 geen enkel probleem met zappen (met Aston en 7710). Sinds ik .39 erop heb, is het probleem weer terug.


Ik heb het probleem eigenlijk altijd gehad met de Aston Cam, het was bij mij niet TF firmware afhankelijk. Het werd alleen erg vervelend toen CD een aantal kanalen FTA zette en andere weer niet.

Het zal altijd een combi zijn van de hardware. De TF7710HDPVR is helaas ook niet zonder gebreken. enfin, de Aston was toch aan het einde van zijn leven en kon niet meer worden ge-upgrade. 2.18 was de laaste firmware. De Powercam Pro wordt nog wel gesupport.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maar eens vermelden dat het opnieuw plaatsen van de fw(2.18)( FW MET UITLEG ) van de aston veel problemen kan oplossen. Ik kreeg de problemen ook na de firmwareupdate van de TF, maar het bleek toch te liggen aan een beschadigde FW van de Aston!

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Hier ook maar eens vermelden dat het opnieuw plaatsen van de fw(2.18)( FW MET UITLEG ) van de aston veel problemen kan oplossen. Ik kreeg de problemen ook na de firmwareupdate van de TF, maar het bleek toch te liggen aan een beschadigde FW van de Aston!


zal het uitproberen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Hier is het in een TF7710 HD PVR niet gelukt..
Kan bestand niet lezen.
iRuud


Klopt. je moet dit op een TF5000 doen. Die heb ik hier wel, maar als ik exact de instructies volg dan lijkt alles goed te gaan alleen komt er geen melding in menu, common interface, over download complete % etc zoals de instructies aangeven. Iemand suggesties?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de Engelstalige uitleg buiten beschouwing gelaten heb ik de upgrade al meerdere malen als volgt uitgevoerd.

Ga eerst de meldingsduur van de berichten als volgt wijzigen.

Hoofdmenu --> 'Common Interface module' --> kies Aston Module 2.1xxx (slot 1 of 2) --> Regeling --> Duur van berichten op het scherm --> kies 'Geen Limiet'.

 

In feite bestaat de upgrade uit 3 stappen.

Stap 1.

Plaats de USB stick in de PVR5xxx en laadt het bestand 'flux_218_com.zip' met Altair of een equivalente tool in de ontvanger.

Na beëindiging zal het bestand in de afspeellijst zichtbaar moeten zijn.

Stap 2.

Speel het bestand af en wacht totdat het afspelen voor 100% is voltooid. Dit is zichtbaar via de afspeelindicator zoals je die ook bij het afspelen van je opnames ziet. Hierna komt het normale TV beeld weer terug en lijkt het alsof er verder niets gebeurd, dit is echter niet het geval.

Stap 3.

'Onder water' wordt nu de Software upgrade uitgevoerd. Door nu weer te klikken op Hoofdmenu --> 'Common Interface module' --> kies Aston Module 2.1xxx (slot 1 of 2) zie je de melding dat de Software upgrade wordt uitgevoerd (duurt plusminus 3 min) en daarna dient de Aston module automatisch te initialiseren.

 

Als dit allemaal correct is verlopen zal de Aston module van de software v2.18 zijn voorzien.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Petervl
Klopt. je moet dit op een TF5000 doen.


Om hiervoor nou een TF5000 te kopen gaat mij een beetje ver.. Dan is de aanschaf van de PowerCam goedkoper ;-).. En met het gewenste resultaat.

iRuud


Geen idee hoeveel een PowerCam kost. Maar denk dat genoeg forumleden hier die cam van je wel willen updaten. Is maar net wat je duur vindt

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Petervl
Klopt. je moet dit op een TF5000 doen.


Om hiervoor nou een TF5000 te kopen gaat mij een beetje ver.. Dan is de aanschaf van de PowerCam goedkoper ;-).. En met het gewenste resultaat.

iRuud

De upgrade kan op de gehele serie TF5xxx uitgevoerd worden en dat zijn er er heel wat in Nederland.
Het is al regelmatig aan de orde geweest dat men om hulp vroeg en die dan ook wel heeft gekregen.
Het is alleen een beetje lastig als je (in je avatar) niet vermeldt waar je woont.
Geef maar even aan waar je woont want dan zal vast wel iemand bereid zijn om de upgrade voor je uit te voeren.
Je mag de Aston module ook met een retour postzegel naar mij opsturen dan zal ik de CAM voor je upgraden en weer retour zenden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...