Ga naar inhoud


[DM800HD] Traag booten van de DM800


rsjmeijer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb nu al een tijdje de DM800, op zich weinig problemen. Maar waar ik echt gek van word is de tijd die de DM800 nodig heeft om te booten. Bij mij duurt dit ruim 2 minuten, en da's best lang als de box vast loopt en er een leuke film op TV is. Heb de voor laatste Gemini erop staan, vorige updates gaven geen verbetering wat het booten betreft.

 

Ben ik nu de enige die zich hier aan irriteerd? Of is deze DB niet helemaal jovel? Hij is weggeweest voor het bekende HD probleem naar Dream in Dld.

 

Een satgroet van

 

Robert Meijer

een sat groet van

 

Hobby Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites


opstarten duurt inderdaad even, maar de mijne loopt nooit vast, dus heb er ook geen last van. Zit de flash niet te vol, maw heb je toevallig allerlei zaken zoals picons geinstalleerd in het geheugen van de box?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rsjmeijer
Nee alleen de cccam, verder niets. Vandaar mijn irritatie erover. Als ik kijk naar de DM7000 da's een wereld van verschil.


inderdaad, die kan geen HDTV DVB-S2 aan wink

welke image draai je dan dat je box vastloopt?
met de huidige images zou dat toch niet meer mogen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rsjmeijer
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een tijdje de DM800, op zich weinig problemen. Maar waar ik echt gek van word is de tijd die de DM800 nodig heeft om te booten. Bij mij duurt dit ruim 2 minuten, en da's best lang als de box vast loopt en er een leuke film op TV is. Heb de voor laatste Gemini erop staan, vorige updates gaven geen verbetering wat het booten betreft.

Ben ik nu de enige die zich hier aan irriteerd? Of is deze DB niet helemaal jovel? Hij is weggeweest voor het bekende HD probleem naar Dream in Dld.

Een satgroet van

Robert Meijer


Wacht maar tot je een 8000 gaat herstarten. Tsjonge, ik weet niet wat dat ding allemaal aan het doen is maar het kost me een eeuwigheid...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Runnerstwo

Waarom zou je de DM booten gewoon niet uitzetten en op de standby. Het is net zoals bij computers de kans op storingen is vele malen groter met het aan en uitzetten. Het stroomverbuik is minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,als je wel eens zapt tussen diverse boeketten en van HD naar normale zenders zapt wil hij wel eens vastlopen. Dan zul je hem moeten resetten. Ik gebruik Gemini de ene laatste, ook ivm de Fritzbox koppeling. Zal de laaste er eens opzetten.

 

Het is me nog steeds niet duidelijk waarom het zooooo lang moet duren. En waarom het dan bv met de DM8000 nog langer duurt. Zo spannend kan het toch niet zijn?

 

grt

 

Robert

een sat groet van

 

Hobby Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Runnerstwo
Waarom zou je de DM booten gewoon niet uitzetten en op de standby. Het is net zoals bij computers de kans op storingen is vele malen groter met het aan en uitzetten. Het stroomverbuik is minimaal.


Normaal gesproken zet ik hem ook niet uit maar het komt wel eens voor dat ik hem wil rebooten om te checken of hij na een aanpassing van mij wel weer fatsoenlijk opkomt en datgene doet wat hij moet doen na een reboot.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rsjmeijer

Het is me nog steeds niet duidelijk waarom het zooooo lang moet duren. En waarom het dan bv met de DM8000 nog langer duurt. Zo spannend kan het toch niet zijn?


nee, de 8k boot wel weer snel (vergeleken met de 800 dan)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord kan ook nog zijn het verschil Enigma2 ( wat in je dm800x en 7025, (7020 ook nog evt) ) zit is vele male logger dan enigma1. Tevens de opbouw van de gebruikte modules en de taal waarin het geschreven is, namelijk Python. Enigma1 is in C en dat is al door de olie als de gesmeerde bliksem gaan lopen door de jaren heen. Vergeet niet dat Enigma2 eigenlijk pas goed een jaar op gang is gekomen door introductie van deze dream 800 en dream 8000. De 7025 was eingelijk altijd een buitenbeentje met "dat logge enigma2". Overigens hier vind je een link naar het artikel waar ik het allemaal over heb. Groet!

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
Antwoord kan ook nog zijn het verschil Enigma2 ( wat in je dm800x en 7025, (7020 ook nog evt) ) zit is vele male logger dan enigma1. Tevens de opbouw van de gebruikte modules en de taal waarin het geschreven is, namelijk Python. Enigma1 is in C en dat is al door de olie als de gesmeerde bliksem gaan lopen door de jaren heen. Vergeet niet dat Enigma2 eigenlijk pas goed een jaar op gang is gekomen door introductie van deze dream 800 en dream 8000. De 7025 was eingelijk altijd een buitenbeentje met "dat logge enigma2". Overigens hier vind je een link naar het artikel waar ik het allemaal over heb. Groet!


Mijn dm7025+ boot vele malen sneller dan m'n dm8000. (Volgens mij kan m'n 7025 3 x booten in de tijd dat m'n 8000 boot) Ik heb nooit een dm800 gehad dus daarvan weet ik niets.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...