denbosch Geplaatst: 23 juli 2009 Delen Geplaatst: 23 juli 2009 bij zenders in hd loopt het geluid niet gelijk met het beeld. het scheelt niet veel maar is toch een beetje storend. is daar iets aan te doen? ik gebruik nabilo blackhole v 011 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarisat Geplaatst: 23 juli 2009 Delen Geplaatst: 23 juli 2009 ja lipsync instaleren DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Littlesat Geplaatst: 24 juli 2009 Delen Geplaatst: 24 juli 2009 Die hief je niet meer te installeren. Die zit er standaard al in via AV instellingen Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
max247 Geplaatst: 25 juli 2009 Delen Geplaatst: 25 juli 2009 Ik heb hetzelfde probleem. Het beeld lijkt iets voor te lopen op het geluid. Dit is de niet te veranderen met de delay settings onder instellingen. Op het dream multimedia forum is er een thread over. Wanneer je de onderstaande regel in telnet ingeeft zou het beeld met 160ms vertraagd worden. root@dm800:~# echo "3840" >> /proc/stb/vmpeg/0/pts_offset Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
guppje29 Geplaatst: 25 juli 2009 Delen Geplaatst: 25 juli 2009 bij nablio moet je bij instellingen -- systeem -- audio/video kijken. Daar kan je de ac3 en pcm audio vertraging instellen. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madshark Geplaatst: 26 juli 2009 Delen Geplaatst: 26 juli 2009 Ja, maar dat is nou net de clue, de audio is al vertraagd. Je zal het dus alleen maar erger maken. Bijna altijd ontstaan lipsync problemen doordat het beeld vertraagd wordt door allerlei imageprocessing, echter bij de DM800 heb ik ondervonden dat juist de audio al reeds vertraagd is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lithion Geplaatst: 26 juli 2009 Delen Geplaatst: 26 juli 2009 De truc is meestal om het geluid uit je tv te halen en niet rechtstreeks uit je box. De makers van de tv hebben daar extra audio delay voorzien om de vertraging met hun beeldprocessors op te losse. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satdr Geplaatst: 26 juli 2009 Delen Geplaatst: 26 juli 2009 Origineel bericht van: Madshark Ja, maar dat is nou net de clue, de audio is al vertraagd. Je zal het dus alleen maar erger maken. Klopt als een bus, het geluid is al te laat... Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast MiLo Geplaatst: 26 juli 2009 Delen Geplaatst: 26 juli 2009 Als je een negatieve waarde invult voor de audio vertraging, dan gaat hij de video vertragen (zo lees ik in de source code). Is wel een recent image voor nodig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
robinhoed Geplaatst: 27 juli 2009 Delen Geplaatst: 27 juli 2009 ...en hoe vul je een negatieve waarde in? De source code? In het menu audio/video is alleen een audiovertraging in te stellen, niet met een + of - ervoor. Dus begrijp niet hoe te moeten handelen, ik heb n.l hetzelfde probleem met mijn 800HD en laatste Image Newnigma 2. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erik Slagter Geplaatst: 27 juli 2009 Delen Geplaatst: 27 juli 2009 Welke zender hebben we het over? Bij mij doen alle HD-zenders het goed, alleen Discovery is al sinds ik 'm heb (een jaar dus) ellende. Het ligt dus echt aan Discovery. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Connexxion Geplaatst: 1 augustus 2009 Delen Geplaatst: 1 augustus 2009 Bij een kennis van mij bleek het aan ze Audio/Video Receiver te liggen. Hij kon het in die Receiver bijstellen. Heb jij hem rechtstreeks op de tv of loopt die via een versterker ? DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daskie Geplaatst: 1 augustus 2009 Delen Geplaatst: 1 augustus 2009 Origineel bericht van: MiLo Als je een negatieve waarde invult voor de audio vertraging, dan gaat hij de video vertragen (zo lees ik in de source code). Is wel een recent image voor nodig. Hoi Milo, Kan jij vertellen hoe ik negatieve waardes kan invullen. Daskie Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade EPG powered by MiLo en Rytec :-) Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daskie Geplaatst: 4 augustus 2009 Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 Iemand anders een idee hoe dit op te lossen? Het is best storend. Daskie Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade EPG powered by MiLo en Rytec :-) Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast MiLo Geplaatst: 5 augustus 2009 Delen Geplaatst: 5 augustus 2009 Origineel bericht van: Daskie Kan jij vertellen hoe ik negatieve waardes kan invullen. In de ui lukt het niet, het volgende zou je kunnen proberen: Vul een grappige waarde in, bijvoorbeeld 321 Telnet of SSH naar de box, Stop de UI met het commando "init 4" Open /etc/enigma2/settings in een text editor (niet in notepad, die kan nie tmet unix files overweg) Wijzig de setting handmatig naar een negatief getal. Start de ui weer op met "init 3". Tada? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen