Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Raar diseqc probleem


SouLGuY

Aanbevolen berichten

Als ik de posities vastleg van de diverse satelieten gaat dit prima, totdat ik die van de Intelsat 901 op 18W en verder vastleg. Zodra ik dan de menu verlaat, wordt de schotel helemaal tot op zijn eindpunt gestuurd en kan ik opnieuw beginnen. Heb al de posities al eens gewist en opnieuw begonnen, krijg dan weer hetzelfde probleem. Is dit een software bug van de 7700HSCI ? Heb de laatste update in mijn ontvanger zitten.

Diseqc 1.2, gebruik een satseeker DS200 als aansturing van mijn schotel. Ook al eens meegemaakt (2x in 6 maanden) bij het inschakelen ontvanger, zonder dat ik een commando heb gegeven, de schotel helemaal naar zijn uiterste grens wordt gestuurd. Gekend verhaal voor iemand ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet bekend met dat type tuner maar hier een vergelijkbaar probleem met de TF7710HD PVR. Via usals ben ik hier in de gelukkige omstandigheid zenders van 70 west tot oost te kunnen ontvangen. Als ik nu via usals naar 68,5 oost wil gaan (om naar etv Zuid-Afrika te kijken) draait de schotel naar het middelpunt. Als ik hem vervolgens van usals afhaal en hem via diseqc laat zoeken, gaat hij wel naar de positie. Dit geldt voor uiterste posities; bij 58 west idem. Ook een bizar probleem en iemand die het weet, mag het zeggen.

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

De USALS software in de ontvangers doet z'n werk slechts tot zo'n 65 graden verdraaiing vanaf het zuiden. Terwijl onze Moteck's 75 graden kunnen verdraaien.

 

Ook ik moet vanaf 66 oost DiSEqC 1.2 sturing gebruiken i.p.v. USALS. Dit dus zowel op de Topfield als de Clarke-Tech.

 

@SouLGuY: controleer je satelliet- en motorsettings settings eens met Topset.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo hvdh,

 

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik had het niet vermeld maar ik heb hier een Moteck, digipower motor Disecq H-H Motor SG-2100. Hij draait hier spontaan naar 45 west en tot 62 oost. Verder oost- of westwaarts moet ik inderdaad diseqc gaan hanteren. Geen groot probleem maar wel lastig.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost, lag niet aan m'n Topfield, wel aan mijn satseeker DS200, ik had hiervan enkel een Franstalig boekje, via de Bombeek site, een NL gevonden, en zodoende een belangrijk zinnetje gezien, die ik in't Frans niet had begrepen. Je moet namelijk beginnen met het instellen van de sat posities in het Zuiden, en niet zoals ik had gedaan vanaf de Astra.

Oeps...

Trouwens bedankt voor de reaktie jongens.

Die USALS mogelijkheid, snap er geen reet van, gedaan via de diseqc 1.2.

 

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...