Ga naar inhoud


Cameraman ontslagen door tekst op T-shirt


Matthijs

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Natuurlijk hebben zulke zenders een dress-code.

En mocht die er niet zijn dan gebruik je gezonde verstand.

 

Ik maak me geen zorgen om zijn job want de meeste camera-mensen zijn vrije medewerkers. Die kunnen overal werken. Er zal bij SBS6 in NL nog wel een plaats voor hem zijn want zijn smakeloze gedrag past daar goed bij.

 

Wat die tekst op dat T-shirt met democratie te maken heeft?

In een democratie heeft iedereen samen gekozen voor een regering. Iedere regering zal beslissingen moeten nemen die de één past en de ander niet. Zodoende heb je te accepteren dat je het met een beslissing eventueel niet eens bent. Je kunt je daarin uiten door bij de volgende verkiezing op een andere partij te kiezen. Op die manier heb je dan je ongemoed tot uiting gebracht.

Maar je gaat niet tijdens je werk in een regeringszaal met zulke teksten rondlopen, zeker niet als er een vrouw aan het hoofd van een regering staat en zulke troep moet lezen.

 

Ik denk dat die cameraman nog uit de oude (Tito) communistische tijd komt en niet begrepen heeft hoe een demokratie in elkaar zit. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Natuurlijk hebben zulke zenders een dress-code.
En mocht die er niet zijn dan gebruik je gezonde verstand.

Ik maak me geen zorgen om zijn job want de meeste camera-mensen zijn vrije medewerkers. Die kunnen overal werken. Er zal bij SBS6 in NL nog wel een plaats voor hem zijn want zijn smakeloze gedrag past daar goed bij.

Wat die tekst op dat T-shirt met democratie te maken heeft?
In een democratie heeft iedereen samen gekozen voor een regering. Iedere regering zal beslissingen moeten nemen die de één past en de ander niet. Zodoende heb je te accepteren dat je het met een beslissing eventueel niet eens bent. Je kunt je daarin uiten door bij de volgende verkiezing op een andere partij te kiezen. Op die manier heb je dan je ongemoed tot uiting gebracht.
Maar je gaat niet tijdens je werk in een regeringszaal met zulke teksten rondlopen, zeker niet als er een vrouw aan het hoofd van een regering staat en zulke troep moet lezen.

Ik denk dat die cameraman nog uit de oude (Tito) communistische tijd komt en niet begrepen heeft hoe een demokratie in elkaar zit. :D


Goh, mooier had ik het niet kunnen verwoorden smile

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Niks bizar. Ik vind dat die mevrouw Jadranka Kosor groot gelijk heeft.
Het is op zijn minst gezegt onbeschoft je op die manier te kleden, zeker als je voor een televisiezender werkt die je op dat moment representeert.

Eindelijk iemand die maar niet alles vreet en de onderlinge waarden in de samenleving probeerd te onderhouden.



Ik sta toch iedere keer weer verbaasd over de meningen die sommige mensen er hier op na houden, maar ook dat is jouw goed recht, hoort allemaal bij het recht van vrije meningsuiting, alleen een beetje jammer dat je een ander dat recht dan wil ontnemen.


Dus jij bent van mening dat je tijdens je werk, op dat moment vertegenwoordig je dus het bedrijf waar je werkt. T-shirts kunt dragen waarop kwetsende of onbeschofte teksten staan gedrukt..?

Ik wil je baas wel eens horen als je dit bij een klant flikt :-)

In je vrije tijd is het iets anders, maar ook dan vind ik dat er zoiets bestaat als normen en waarden...je draagt geen T-shirts met kwetsende opdruk...punt.


Als een regering zo reageert als iemand alleen kleding draagt met een bepaalde tekst, ben je het hele vraagstuk van normen en waarden allang voorbij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...