Ga naar inhoud


Cameraman ontslagen door tekst op T-shirt


Matthijs

Aanbevolen berichten

Een cameraman bij RTL-Kroatië is onder druk van de nieuwe Kroatische premier Jadranka Kosor op staande voet ontslagen wegens een tekst op zijn T-shirt. Bij opnames tijdens een kabinetszitting droeg Ivan Cvirn een T-shirt met het opschrift 'I don't need sex, the government fucks me every day'. Mevrouw Kosor, zelf van huis uit journaliste, kon daar de humor niet van inzien.

 

Volgens de Zagrebse krant Jutarnji List, die dit vrijdag meldde, zei de premier tegen de cameraman dat ze "zulke dingen" niet tolereert. Ze gaf een regeringsfotograaf opdracht een foto van Cvirn te maken en stuurde hem de zaal uit. Vervolgens haalde ze haar gram in een persbericht van het staatspersbureau HINA aan het hele land. De leiding van RTL deelde de cameraman daarop mee dat hij het aanzien van het bedrijf had geschaad en dat hij een andere baan kon gaan zoeken.

 

De Kroatische Vereniging van Journalisten heeft niet alleen bij RTL tegen het ontslag geprotesteerd, maar ook bij premier Kosor. Volgens de journalistenvereniging gedraagt zij zich alsof het regeringsgebouw haar privéverblijf is. "De regering moet zich met de echte problemen van dit land bezighouden. En cameraman Ivan Cvirn heeft net als elke journalist het recht om zijn eigen kleding uit te kiezen", aldus voorzitter Zdenko Duka.

 

Bron: De Gelderlander

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Niks bizar. Ik vind dat die mevrouw Jadranka Kosor groot gelijk heeft.

Het is op zijn minst gezegt onbeschoft je op die manier te kleden, zeker als je voor een televisiezender werkt die je op dat moment representeert.

 

Eindelijk iemand die maar niet alles vreet en de onderlinge waarden in de samenleving probeerd te onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Niks bizar. Ik vind dat die mevrouw Jadranka Kosor groot gelijk heeft.
Het is op zijn minst gezegt onbeschoft je op die manier te kleden, zeker als je voor een televisiezender werkt die je op dat moment representeert.

Eindelijk iemand die maar niet alles vreet en de onderlinge waarden in de samenleving probeerd te onderhouden.



Ik sta toch iedere keer weer verbaasd over de meningen die sommige mensen er hier op na houden, maar ook dat is jouw goed recht, hoort allemaal bij het recht van vrije meningsuiting, alleen een beetje jammer dat je een ander dat recht dan wil ontnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Niks bizar. Ik vind dat die mevrouw Jadranka Kosor groot gelijk heeft.
Het is op zijn minst gezegt onbeschoft je op die manier te kleden, zeker als je voor een televisiezender werkt die je op dat moment representeert.

Eindelijk iemand die maar niet alles vreet en de onderlinge waarden in de samenleving probeerd te onderhouden.



Ik sta toch iedere keer weer verbaasd over de meningen die sommige mensen er hier op na houden, maar ook dat is jouw goed recht, hoort allemaal bij het recht van vrije meningsuiting, alleen een beetje jammer dat je een ander dat recht dan wil ontnemen.


Dat gedacht ging ook door mijn hoofd.

Langs de andere kant, als RTL een dress code heeft gaat die jongen wel in de fout. Als RTL die niet heeft moet die niet komen zeuren achteraf.

Afspraken dien je van tevoren te maken en niet mensen hun job ontnemen omdat je die afspraak niet gemaakt hebt.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik aannemen dat een cameraman niet "in beeld" komt?

Z'n boodschap is alleen onaangenaam als je je aangesproken voelt!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Ook voor de overheid is de waarheid hard...


Ik dacht dat we in een democratie leefden.
Met een bepaalde hoeveelheid eigenwaarde. En respect voor elkaar.
Het is domweg onbeschoft. Onopgevoed.

Ik ben blij dat dit gebeurd is. Er zijn bepaalde grenzen die met fatsoensregels te maken hebben.
In Amerika en Canada mag je het woord "fuck" zelfs niet eens op radio of TV laten vallen of in de mond nemen. Ik vind het prima zo.

En nee..ik ben niet ouderwets, integendeel, ik sta voor alles open, zolang men elkaar respecteerd.
Het is gewoon een bewijs dat de maatschappij aan het verpauperen is, in een respectloze samenleving.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Niks bizar. Ik vind dat die mevrouw Jadranka Kosor groot gelijk heeft.
Het is op zijn minst gezegt onbeschoft je op die manier te kleden, zeker als je voor een televisiezender werkt die je op dat moment representeert.

Eindelijk iemand die maar niet alles vreet en de onderlinge waarden in de samenleving probeerd te onderhouden.



Ik sta toch iedere keer weer verbaasd over de meningen die sommige mensen er hier op na houden, maar ook dat is jouw goed recht, hoort allemaal bij het recht van vrije meningsuiting, alleen een beetje jammer dat je een ander dat recht dan wil ontnemen.


Dus jij bent van mening dat je tijdens je werk, op dat moment vertegenwoordig je dus het bedrijf waar je werkt. T-shirts kunt dragen waarop kwetsende of onbeschofte teksten staan gedrukt..?

Ik wil je baas wel eens horen als je dit bij een klant flikt :-)

In je vrije tijd is het iets anders, maar ook dan vind ik dat er zoiets bestaat als normen en waarden...je draagt geen T-shirts met kwetsende opdruk...punt.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik dacht dat we in een democratie leefden.
Met een bepaalde hoeveelheid eigenwaarde. En respect voor elkaar.
Het is domweg onbeschoft. Onopgevoed.

Ik ben blij dat dit gebeurd is. Er zijn bepaalde grenzen die met fatsoensregels te maken hebben.
In Amerika en Canada mag je het woord "fuck" zelfs niet eens op radio of TV laten vallen of in de mond nemen. Ik vind het prima zo.

En nee..ik ben niet ouderwets, integendeel, ik sta voor alles open, zolang men elkaar respecteerd.
Het is gewoon een bewijs dat de maatschappij aan het verpauperen is, in een respectloze samenleving.

Tjah, hier kun je op verschillende manieren tegen aan kijken natuurlijk.
Hoe de gemiddelde regering met hun bevolking, waar ze notabene zelf door gekozen zijn, omgaat toont zeker tegenwoordig ook weinig respect. En een beetje relativeringsvermogen en iets zien met een knipoog is tegenwoordig ook teveel moeite. Deze tekst was wat mij betreft nog acceptabel. Als we het dan drastisch gaan bekijken moet iedereen maar in een effen shirt en broek gaan lopen want iedere opdruk kan wel met iets negatiefs voor een bepaalde persoon worden geassocieerd.

Wat de US betreft kan ik ook kort zijn. Het land van "vrijheid" en waar alles kan. Mijn kont, zo gauw er een woordje gezegd wordt wat ze niet bevalt of er een blote tepel op tv te zien is rennen ze massaal naar de psychiater voor therapie. United States of Assholes is dus zeker regelmatig op zijn plaats.

Ken je deze ook:
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie.

Origineel bericht van: RVP
Waar kan ik dit shirt bestellen ?

Er is een hele grote en bekende merchandise winkel in NL die dit shirt vast wel heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De kleding was het probleem niet.
Het ontslag is het gevolg van de tekst op zijn kleding.



Ik neem aan dat de text niet op zijn kont stond!?

Als jij op de bank (maar een voorbeeld) werkt. Mag jij dan een shirt aan doen waar opstaat dat de banken alle klanten oplicht?!

Denk niet dat je nog lang op die job zit.

Ik denk wel dat de cameraman die morgend wist welke job hij moest gaan doen. Dus is dit pure bewust aangetrokken.

Maar nogmaals als RTL geen dress code (slaat ook op text op de kleding) heeft is hij onterecht onslagen. Maar het blijft uitdagend. Als je de bal kaatst mag je hem terug verwachten.

PS: Wier op het board zijn toch ook codes die de gebruikers moeten respecteren. Of mag Ik hier ook reclame type?!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, voer dan een dress code in.

 

En hoewel ik met desbetreffende tekst best kan leven blijft het natuurlijk ook wel een beetje gezond verstand.

 

Als je bij een zekere oliemaatschappij met onderstaand shirt het terrein op wilt voor werkzaamheden denk ik ook dat je het best lastig gaat hebben

 

300_101177a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...