Ga naar inhoud


Samsung DVB-t & DVB-c tuners


dunhans

Aanbevolen berichten

In de specificatie's van mijn Samsung Syncmaster T200HD staat toch echt dat hij alleen geschikt is voor DVB-T ontvangst. Met een Conax 4.0, een KPN smartcard en een binnenantenne met 5 volt voeding werkt hij perfect! Groot was mijn verbazing dat hij het ook perfect doet met het digitale en analoge kabelsignaal van ZIGGO. Na invoer van frequentie (35600) netwerk Id (1111) modulatie (64-QAM)en symboolsnelheid (6875 kS/s)werd het complete digitale pakket zeer snel ingelezen en NED 1 HD kwam SUPERscherp in beeld, want die is ongecodeerd. Omdat ik had gekozen om ook analoog te scannen werden ook die 31 analoge zenders gevonden. Alles staat in de zenderlijst. Heb ook nog getest met mijn T-Rex en ziggo smartcard in het CI-slot. Kon wel alles uitlezen in het CI-menu, maar de-coderen ging natuurlijk niet, wil het nog wel eens testen met een Alphacrypt of straks een CI+ module. Groeten Dunhans.

post-18497-1318260379,1736_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Inderdaad decodeerd mijn samsung T200HD monitor/tv helaas niet het Digitale ZIGGO signaal met de nieuwe SMIT CI+ cam. Kan wel in het menu komen, want ik heb de taal gewijzigd. Binnenkort wordt de Alphacrypt cam geblokkeerd door ziggo, dus dat loont ook niet om die aan te schaffen en bovendien weet ik niet zeker of die wel werkt in dit model.

Maar als je het niet probeert weet je het niet. Groeten Dunhans.

post-18497-1318260442,6699_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alphacrypt wordt alleen geblokkeerd op de toestellen die uitgebreid zijn met de CI+ toevoeging, niet op de basis CI toestellen.

 

Ik zelf heb een T240HD en ook deze leest de zender lijst in. Ook NED1HD kwam door maar met horten en stoten. Maar daarna gebeurt er niet veel. Ik heb wel een alphacypt liggen met een geldige smartcard maar hier kreeg ik geen beeld mee op de T240HD. Ik kreeg wel de melding signaal vervormd op het beeld.

 

Ik moet nog eens gaan kijken naar de land en taal instellingen omdat in de duitse handleiding idd meer staat over digitale TV via de kabel, terwijl dit in de nederlandse handleiding helemaal niet genoemd wordt.

 

Dus ik verwacht dat er idd een DVB-C/T hybride tuner inzit maar dat deze softwarematig zaken aanpast. Wat me ook opviel is dat idd de mogelijkheid om een netwerk ID op te geven beschikbaar was in de menu's. En laat dit nou precies een aanpassing zijn die Ziggo gebruikt ... dus wie weet. En ook de zenderlijst werdt in de Ziggo kanaal volgorde ingelezen. En ook nog op zo'n manier dat NED1/2/3 HD ook op 1 2 en 3 kwamen te staan met de SD zender op 71/2/3

 

Wordt dus vervolgt.... maar ik kan niet de hele avond de TV benenden er uit trekken omdat ik weer ff wat wil testen.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
Alphacrypt wordt alleen geblokkeerd op de toestellen die uitgebreid zijn met de CI+ toevoeging, niet op de basis CI toestellen.


Dat is maar de vraag... Ze zeggen van niet maar het zou zomaar kunnen dat het wel uitgeschakeld gaat worden.
Ze (ziggo) zeggen dat een ci+ op een dvb-c niet gaat werken maar dat alplhacrypt op dvb-c nog wel even gaat werken. We kennen onze kabelboer, dus zaken kunnen zomaar anders lopen.

Origineel bericht van: Rigolo

Ik zelf heb een T240HD en ook deze leest de zender lijst in. Ook NED1HD kwam door maar met horten en stoten. Maar daarna gebeurt er niet veel. Ik heb wel een alphacypt liggen met een geldige smartcard maar hier kreeg ik geen beeld mee op de T240HD. Ik kreeg wel de melding signaal vervormd op het beeld.

Ik moet nog eens gaan kijken naar de land en taal instellingen omdat in de duitse handleiding idd meer staat over digitale TV via de kabel, terwijl dit in de nederlandse handleiding helemaal niet genoemd wordt.

Dus ik verwacht dat er idd een DVB-C/T hybride tuner inzit maar dat deze softwarematig zaken aanpast. Wat me ook opviel is dat idd de mogelijkheid om een netwerk ID op te geven beschikbaar was in de menu's. En laat dit nou precies een aanpassing zijn die Ziggo gebruikt ... dus wie weet. En ook de zenderlijst werdt in de Ziggo kanaal volgorde ingelezen. En ook nog op zo'n manier dat NED1/2/3 HD ook op 1 2 en 3 kwamen te staan met de SD zender op 71/2/3

Wordt dus vervolgt.... maar ik kan niet de hele avond de TV benenden er uit trekken omdat ik weer ff wat wil testen.

Hein


Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
Ik zelf heb een T240HD en ook deze leest de zender lijst in. Ook NED1HD kwam door maar met horten en stoten. Maar daarna gebeurt er niet veel. Ik heb wel een alphacypt liggen met een geldige smartcard maar hier kreeg ik geen beeld mee op de T240HD. Ik kreeg wel de melding signaal vervormd op het beeld.

Ik neem aan dat de T240HD ook een menu heeft waarmee je de CAM kan benaderen. Ziet de T240HD uberhaupt de AlphaCrypt CAM met de ingestoken smartcard?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
ja, de CAM wordt herkent en je kan door het CAM menu heen gaan. EN ook het smartcard nummer zie je in het CAM menu.

Als hij in dan niet werkt, dan zou ik denken aan een bug in de firmware van de TV. Ik neem tenminste aan dat alle instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM nog standaard staan ingesteld met uitzondering van de taal en het eventueel niet tonen van berichten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben niet alle T240HD monitoren een DVB-C tuner, kan hier in ieder geval nergens een netwerk ID ingeven en bij een digitale kanaalscan vind ie niets.

 

Wat is jullie software versie?

 

Bij mij:

software: T-TM2LDEUC-1000

firmware: T-EMMA2DEUB-0106

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wian,

 

Ik kan alleen maar vinden bij "Software upgrade" dat mijn huidige versie is: 2009/04/30_001006

Die invoer voor ID en frequentie vind je in de TV stand en daarna menu/land/automatisch opslaan/kabel/start/digitaal netwerk, veranderen in snel.

 

Ik heb wel een T200 maar de gebruiksaanwijzing beschrijft ook jouw model. Suc6, Dunhans.

 

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wian, jouw T240 heeft inderdaad een andere tuner of software. Misschien eens proberen om te updaten.

En Rigolo, ik denk dat je antenne/signaal niet goed is, omdat NED1HD met horten en storten doorkomt, probeer eens met een andere coax kabel, en dan werkt misschien je alphacrypt wel. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de T240HD rechtstreeks op mijn AOP aangesloten met een goede gegoten coax kabel en nog trad het probleem op. Wat ik wel merkte is dat ook de SD zenders niet meer binnen kwamen terwijl dat eerst wel het geval was. Dus ik denk dat ik weer eens een soort factory reset moet doen, en dan de instellingen weer eens goed moet doorlopen. Maar ja ... hoevaak kan je even s'avonds de TV er uit trekken om een uur of 2 te spelen :-)

 

Wordt nog vervolgd.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jasper,

Welke software versie heeft jou tv/monitor?

Je kunt dit vinden onder software-upgrade.

Ik gebruik hem nu weer met digitenne, maar wat een bagger beeld, maar ik heb ook mijn hd satellietontvanger via component erop aangesloten, ja dan is het genieten, wat een beeldkwaliteit, het is net of je door een raam kijkt! Nu moeten we allebei nog een koper zien te vinden voor onze Samsung HD360R, wie o wie? Groeten Dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...