Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Kanalen Rangschikken


Gast reitsma

Aanbevolen berichten

dit weekend gekocht.

Maar heb probleem met kanalen rangschikken.

B.V.na inlezen fastscan alle ned.zenders goed.

Maar ik wil ned1 hd die staat op 92 naar plaats 1 hebben.

ook al zet ik hem boven aan de lijst er blijft 92 voor staan en dat geld ook in de fav.lijst

de firmware die er in zit is TF7710HDPVR(23331)

Leverancier krijgt het ook niet opgelost moet nieuwe firmware komen.

Mijn vraag is dit probleem bekend.

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hallo,

Op het Topfield gedeelte ben ik nieuw hier, heb nu een Inverto. Dit forum heb ik in het begin behoorlijk moeten bijwonen i.v.m. de nodige problemen.

Maar ik heb plannen om een Topfield 7710 PVR HD aan te gaan schaffen. Een echte satelliet "nerd" ben ik niet dus misschien wel een voor de hand liggende vraag maar ik kijk alleen via schotel en mijn dochter misbruik de ontvanger door veel op te nemen, vandaar een PVR.Verder doe ik er niets mee.

 

Maakt het uit of ik de Topfield in Nederland koop of Duitsland met betrekking tot het ontvangen van Canaldigital zenders, en dan bedoel ik de volgorde, het indelen, leest mijn Aston cam welke ik nu in de Inverto heb ook gewoon alles voor Canaldigital als de Topfield uit Duitsland komt, vind namelijk de prijzen nogal schelen.

 

Groeten,

 

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Philip,

Welkom op het Topfield forum en alvast veel leesplezier toegewenst.

Zoals je ziet heb ik ook een TF7700HDPVR (Duits type) in mijn bezit en daarop gebruik ik de Aston 1.07 met v2.18.

Ook ik heb deze Duitse versie toen gekocht i.v.m. het enorme prijsverschil t.o.v. de Nederlandse versie.

Velen op het forum zijn van mening dat tussen de Duitse versie TF7700 en de Nederlandse TF7710 geen hardwarematig verschil zit, er is althans nog nooit het tegendeel aangetoond.

Ik gebruik nu al vanaf het begin deze Duitse uitvoering en ik ontvang daarmee alle gecodeerde CD zenders zoals ik die ook met de TF7710 zou ontvangen.

Het verschil zit hem in het belangrijkste deel in de gebruikte firmware waarvan het grootste verschil zit in de door CD toegepaste functie Fastscan (waarover ik niet te spreken ben).

Overigens kun je het System ID voor de Nederlandse versie bestemde firmware via een tool omzetten zodat deze ook in de Duitse 7700 ontvanger gebruikt kan worden.

Resumerend kan ik zeggen dat ik tot nu toe nog geen significante reden heb kunnen ontdekken waarom ik voor de veel duurdere Nederlandse TF7710 zou moeten gaan.

Veel sterkte met je keuze.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

Bedankt voor het snelle antwoord, als ik je goed begrijp, kan ik wel de NL firmware erop zetten en daar dan toch nog een keuze bij maken en de CD software gebruiken.

 

Het belangrijkste vind ik dat wanneer ik de Topfield aansluit, alle kanalen netjes van NL 1 t/m alle andere NL zenders zolas RTL 4 enz. achter elkaar zet. Niet dat ik ze allemaal van nr 540 of zo moet gaan sorteren.

 

Ik heb een schotel voor het goede ontvangst, voor de rest doe ik niets met de ontvanger, wil het allemaal simpel houden. (buiten het opnemen dan)

 

Philip

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de (CD) kanalen in de volgorde wilt hebben zoals jij beschrijft dan moet je zeker niet de NL firmware gebruiken want daar heb je juist het probleem dat dan alle kanalen op 0 (nul) staan.

Als je de Duitse versie gebruikt staan de nummers van de kanalen in die volgorde zoals die in de zenderlijst zijn ingebracht.

Als die volgorde jouw niet zint dan kun je deze met b.v. Topset 2.0 op de door jou gewenste volgorde zetten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt.

 

Ga denk ik voor de Duitse versie, alleen moet ik nog een beslissing nemen tussen de Topfield en de nieuwe Rebox 9000, maar daar is nog weinig over bekent.

 

Wordt het de Topfield dan zal ik komende tijd hier wel weer te zien zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nu wel erg Off-Topic maar toch nog even hierop reageren.

De Topfield bevindt zich nog steeds in de 'luier-status' en werkt nog steeds niet zoals wat wij ervan zouden moeten verwachten.

Ik vraag me dan ook af of je erop staat te wachten om de kinderziektes die een nieuw apparaat zoals de Rebox 9000 ongetwijfeld tentoon zal spreiden onder ogen wil zien.

Maar toch veel succes met de te nemen keuze.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...