Jump to content
Sign in to follow this  
slider

pvr op satontvanger wat betekend dat nu?

Recommended Posts

ik zie hier vaak de term"pvr"voorbij komen op dit board,wat is pvr eigenlijk en wat kun je er mee?

graag uitleg alvast bedankt,slider

Personal Video Recorder, is dus een persoonlijke video recorder zoals je vroeger met cassettes had. Nu zit deze recorder ingebouwd in je satelliet ontvanger. Dat heeft vele voordelen met opnemen, zo is de kwaliteit optimaal omdat je geen externe aansluitingen en banden nodig hebt zoals bij een VCR. Je hoeft ook geen "dubbele" timers meer in te stellen voor een opname van je satontvanger en van je VCR. laugh

Met een PVR kun je ook meerdere programma´s tegelijk opnemen wat bij een normale VCR ook niet kan.

Kortom de kwaliteit is optimaal omdat alles op een harddisk gezet wordt, een band kan niet tippen aan deze PVR kwaliteit cool

PVR is jammer genoeg geen "standaard". De dreamboxen bijvoorbeeld noemt men ook PVR, maar vergeleken met een Topfield is het alleen "R" smile.

Origineel bericht van: soktic
PVR is jammer genoeg geen "standaard". De dreamboxen bijvoorbeeld noemt men ook PVR, maar vergeleken met een Topfield is het alleen "R" smile.

Daarom is een Dreambox ook veel socialer, lekker alles samen delen. whistle

Origineel bericht van: soktic

Wat een onzin, ook een dreambox voldoet gewoon aan de standaard PVR normen:

Een digitale videorecorder (DVR),ook wel harddiskrecorder of Personal Video Recorder (PVR) genoemd, is een apparaat of softwarepakket, dat videobeelden in digitaal formaat (meestal MPEG) opneemt op een harde schijf, of ander beschrijfbaar medium.

Eén van de voordelen van een digitale videorecorder (bijvoorbeeld ten opzichte van een VHS videorecorder) is de grotere opslagcapaciteit. De maximale opnameduur op een VHS videocassette is 4 uur (8 uur met long play), terwijl op een digitale videorecorder met een harde schijf van 160 GB al snel 40 uur aan beeldmateriaal opgeslagen kan worden. Een ander voordeel is de snelle beschikbaarheid van opnames. Er hoeft niet meer gespoeld te worden, maar de gemaakte opnames kunnen eenvoudig in een menu worden geselecteerd.

cool

Een Dreambox neemt standaard dacht ik niks op.

Je moet altijd op record drukken om de opname of timeshift te activeren.

Een echte PVR neemt alles op wat je kijkt en wist weer bij zappen.

Maar misschien heeft DMM dit ondertussen al aangepast.

het zou me groot verwonderen dat elke PVR constant elk kanaal aan het opnemen is waar je naar aan het kijken bent......

bij een dreambox moet je inderdaad de pauze-knop indrukken om delayed viewing te aktiveren.

Origineel bericht van: RVP
Een Dreambox neemt standaard dacht ik niks op.
Je moet altijd op record drukken om de opname of timeshift te activeren.
Een echte PVR neemt alles op wat je kijkt en wist weer bij zappen.
Maar misschien heeft DMM dit ondertussen al aangepast.

Een Topfield neemt standaard ook niets op :D Wel als je timeshift en de timer gebruikt of op record drukt, maar dat zal vast bij de dream ook zo zijn. Ik zie daarom nog steeds niet in waarom de dreambox geen pvr zou zijn whistle

V H Wattus???

hmm ik herinner me nog toen ik 8 was dat wij zo een ding in de kamer hadden waar je heeeeele grote koektrommels in deed en dan kon je een film kijken!

Maar eigenlijk sinds je PC's hebt met een TV I/O doen we daar niet meer aan laugh

En wat ik nu niet zo begrijp is waarom je nu ook bij het aangaan bij Ziggoabonnement(beetje off-topic) moet aangeven dat je ontvanger hebt met PVR funktie.

Er staat zoiets als het hebben van de juiste rechten...bij het gebruik van een PVR.

Vroegah, had je toch ook een analoog abonnement met een oldfashion VCC/VHS erbij, en dan hoefde je ook niet meer te betalen voor hetzelfde abo?

Origineel bericht van: Jean-Claude
het zou me groot verwonderen dat elke PVR constant elk kanaal aan het opnemen is waar je naar aan het kijken bent......
bij een dreambox moet je inderdaad de pauze-knop indrukken om delayed viewing te aktiveren.

Ik vind het wel prettig dat mijn Dreambox niet standaard altijd aan het opnemen is, hoeft de HDD ook niet altijd te draaien...
Ik heb de timeshift nu ingesteld dat deze naar de CF kaart gaat en dat werkt perfect. Je mist misschien 5 seconden ofzo, maar dat is geen ramp.