Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Tijdens opname van ASTRA 1 geen beeld (signaal) op ASTRA 2.


marah

Aanbevolen berichten

Volgens mij moet je beginnen met de lnb recht streeks te verbinden met de tuner. dan controleren wat werkt volgende tuner elke keer een stap meer. maar ja het weer is hierbij de spelbreker.

Groetjes HvM

IDL 7000 PVR 80Gb geen CD v214.104 Aston 1.07 v 2.18 Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad als wat de topic starter ook tegengekomen is en ik heb ook niet echt kunnen volledig nagaan wat het probleem is. (was wel andere sat maar probleem bijna hetzelfde)

 

Wat bij mij beter resultaat gaf was eens de desbetreffende satelliet opnieuw inlezen en laten kanalen zoeken.

Nadien heb ik de skew van de lnb iets aangepast en was het resultaat nog beter. Volledig kwit was ik het probleem niet maar voorlopig is het aanvaardbaar voor mij.

 

PS. Heeft er toevallig al iemand naar de symboolwaarde(22000 of 27500) gekeken van deze zenders die op zwart staan ism de FEC en de polarisatie? Ik had een vermoeden dat de lemon/inverto bepaalde waarden niet goed verdroeg.

 

Toch is het grootste vermoeden dat ik heb net als Invertist dat 1 of ander deel van mijn installatie van iets mindere kwaliteit is (slechtere coax kabel, aansluiting aan ontvanger/lnb) waardoor de ontvangst niet iets minder is waardoor er geen beeld is op de tuner die gebruikt wordt om op te nemen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...