Ga naar inhoud


Welke ? Vantage HD 8000 S of REBOX 9000 HD of IPBOX 9000 HD plus ?


TheLastHero

Aanbevolen berichten


Niemand?

Als ik de verschillende draadjes lees is er eigenlijk geen twin ontvanger die doet wat die doen moet.

 

Wat moet die doen dan:

- 2 zenders tegelijk opnemen en de mogelijkheid tot een 3de te kunnen kijken.

- Geen vastlopers

- Opgenomen programma tijdens kijken voor- en achteruit kunnnen spoelen.

- Indien je naar een programma kijkt en je wilt deze niet verder kijken maar opnemen dan zou dat gewoon moeten kunnen.

- Programma's die je wilt opnemen een eigen naam kunnen geven.

- Nederlands menu.

- snel zappen, dus sneller dan 3 seconden, het liefst < 1 sec.

- Werkende audio uitgangen

- Geen sync problemen met beeld en geluid.

- Indien HDTV normale weergave zonder gestotter.

- Indien twin pvr beide HD programma's zonder problemen opnemen.

- Gedecodeerd opnemen.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheLastHero
Niemand?
Als ik de verschillende draadjes lees is er eigenlijk geen twin ontvanger die doet wat die doen moet.



Daar lijkt het langzaam aan wel op, ja. Ik ben zelf voor de Rebox 9000HD gegaan omdat die best wel goed leek, maar uiteraard verschijnen de nadelen pas net NAdat ik hem besteld heb cry. Nou ja, het meeste is software gerelateerd, dus hopelijk van tijdelijke aard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk voldoet de Vantage aan al jouw verwachtingen mits je de interne cardreader gebruikt, maar dit apparaat heeft dan weer andere nadelen. Bij TV-zenders is de zaptijd oké, ook tussen het schakelen van SD naar HD zijn er nooit problemen, maar na een jaar lukt het nog altijd niet om deftig te zappen tussen radiozenders, en zijn er bij radio nog steeds geluidsonderbrekingen via SPDIF. Dat vind ik dan weer onacceptabel bij een receiver van 500 euro.

 

Van de IPBOX weet ik niet veel, maar ik verwacht wel veel van de Rebox. Het apparaat is nog redelijk nieuw en dus misschien nog niet perfect, maar ik denk dat er veel meer rekening zal gehouden worden met de Nederlandstalige markt in vergelijking met Vantage, die bijvoorbeeld alleen maar een Duits/Engelse-website heeft, en communicatie in het Nederlands quasi onmogelijk is.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast christiano

mijn vantage hd is al een maand binnen voor herstelling frown

 

maar ik vond het toch een goed ding tot hij het niet meer deed! tuner was stuk! blijkbaar zijn deze heel gevoelig!!

 

nu wat die rebox betreft ! is eigenlijk een vantage maar in een andere behuizing! maar wie weet betere service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Eigenlijk voldoet de Vantage aan al jouw verwachtingen mits je de interne cardreader gebruikt,

 

Volgens de verhalen die ik her der lees is dit een ontvanger met toch nogal wat problemen. De IPBOX komt er nog steeds het beste uit, lees: met de minste bugs (maar nog steeds te veel voor een apparaat van plus 550,= Euro).

 

Ben nu maar aan het overwegen om 2 aparte pvr ontvangers te kopen, een met HD ontvangst en 1 zonder. Kan ik weer opnieuw beginnen met alles te lezen, het is niet anders wink.

 

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: christiano
nu wat die rebox betreft ! is eigenlijk een vantage maar in een andere behuizing! maar wie weet betere service!


Waar komt die informatie vandaan? volgens andere draadjes is de rebox 9000 heel anders dan de vantage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al omdat de Vantage een slechte service geeft wil ik hem al niet meer. Ik ben namelijk van mening dat je als producent achter je product moet staan en dat betekent dus service geven. Wordt dat niet gegeven dan houdt het snel op bij mij.

 

Alleen de IPBOX en de REBOX zijn in de race dus.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die service incidenteel zal zijn. Ik lees op andere forums hier weinig over. Daarnaast hecht ik geen waarde aan het wel of niet goede service geven via forumberichten. Deze zal altijd gekleurd en vaak overdreven.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjansen
De Vantage 8000s is wel een goed apparaat op een paar bugs na, maar een groot nadeel is de service die is zeer slecht.


Ik weet niet wat er gebeurd als er iets kapot gaat, maar wat betreft de ondersteuning per email ben ik in ieder geval zeer tevreden. Er wordt heel snel gereageerd en men is naar mijn ervaring uiterst behulpzaam.
De software updates laten misschien wat te wensen over maar er wordt in ieder geval aan gewerkt en dat is ten opzichte van mijn laatste ontvanger een hele verbetering.

Ik had een "Xtreme-PVR", een ontvanger die destijds zo'n beetje de hemel in geprezen werd. Nog geen zes weken na aankoop werd de softwareondersteuning gestaakt en bleef ik (en velen met mij) met een apparaat zitten dat wemelde van de bugs. Voor mij uit die stal (Kaon) dus zeker nooit een andere ontvanger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik denk dat die service incidenteel zal zijn. Ik lees op andere forums hier weinig over. Daarnaast hecht ik geen waarde aan het wel of niet goede service geven via forumberichten. Deze zal altijd gekleurd en vaak overdreven.


Zou best kunnen dat de service incidenteel zal zijn, maar mij hebben ze geen goede service verleend. Moederbord defect in garantie tijd. Antwoord Vantage "u heeft geen garantie meer, omdat dit uw eigen schuld is reparatie kosten 350€" Ontvanger kost nieuw 430€ kan ik beter een nieuwe kopen. Ik vind dit slechte service en vind deze niet gekleurd en overdreven.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er zelf een ventilator ingebouwd. Kun je alles over lezen in het forum van Vantage. Nu worden de apparaten standaard zelfs geleverd met ventilator, omdat de ontvanger te warm word.

Nu zeggen ze bij Vantage dat ik dus geen garantie meer heb, omdat ik zelf dus samen met vele andere er een ventilator heb ingebouwd.In het forum van Vantage geven ze zelfs toe dat er een in moet http://www.forum.vantage-digital.com/forumdisplay.php?f=6

Maar ze zeggen er niet bij dat dan de garantie vervalt.

Nu is het inmiddels al op gelost ik heb zelf een moederbord bij Vantage besteld koste 200€. Dit is een stuk goedkoper dan de 350€ voor de reparatie kosten door Vantage zelf.

 

p.s. van een klein ventilatortje kan geen moederbord defect raken.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...