Ga naar inhoud


[DM800HD] Het mounten van een externe USB-HDD onder PLi Jade2


Gast rwmschei

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag over het mounten van een externe Maxtor 3200 USB HDD.

 

Tot op heden had ik een USB-stick gemount, maar deze is veel te traag en ik wil een USB2-HDD aansluiten. Ik heb de DM800 dus netjes in de standby gezet en de USB-stick vervangen door deze USB-HDD. Op deze harddisk staat al een heleboel muziek-mp3's en foto's, maar ik kan hem nergens vinden en weet niet hoe ik het ding aan de praat moet krijgen.

 

Het rare is dat hij via "about" in de "dreambox-tool" wel aangeeft dat deze schijf aanwezig is, maar bij "free" staat dan "-1MB". De schijf is echter niet vol en ik kan geen bestaande inhoud ervan bekijken.

 

 

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Littlesat
Die schijf zal zo als read only gemount worden. Je zult een regeltje in fstab moeten zetten.


Volgens mij heb ik de vorige keer al iets in de fstab lopen rommelen. Bij mijn weten moest je daar 2 regeltjes omwisselen, zodat de usb-stick als harde schijf gezien werd. Dat is echter alweer een hele poos geleden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Is de schijf misschien NTFS geformatteerd? Daar kan de dreambox (nog) niet mee overweg.


Dat zou inderdaad wel kunnen. Ik had er ook al eens aan gedacht om de schijf door de dreambox te laten formateren, maar ik kan nergens heen met de data die er nu opstaat.

Kan ik dat op een of andere manier controleren of is er geen plugin om zulke zaken makkelijk te bekijken en aan te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...