Ga naar inhoud


atlanticbird1 12,5W en de astra's op één schotel


dokie

Aanbevolen berichten

Is het mogenlijk om de astra satellieten en atlanticbird 1 (voor de zender sport italia)via één schotel opstelling te ontvangen?Dan bedoel ik niet d.m.v. een motor.Of liggen deze satellieten te ver uit elkaar? confused

 

Groeten Dokie

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb op de wafefrontier T 55 van astra 2 : 28.2 oost tot net aan Atlantic bird 3: 5 graden west zitten.

Door de fabrikant wordt opgegeven bereik van 40 graden.

28.2 + 12.5 = 40.7 graden, dus dat wordt krap.

Nu zijn er leden die op het uiteinde van de stang waar de lnb's opzitten een koper pijpje erin gedrukt hebben en dan kan je net die 0.7 graad pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijp ik het goed dat je op je wafe t 55 28, 23.5, 19.2, 16,13, 9, 7 5 1w, 5w, 8 w en 12.5 w heb zitten?

Ik meen begrepen te hebben dat tussen de lnb's altijd 4 1/2 graad moet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je met tie-ribs die plastic koordjes bedoeld, maar komen de lnb's dan niet te laag op de rail te zitten?

Trouwens wel een goed idee, en ook voor de portomonnee want die houders voor de lnb's zijn aan de duren kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbinden uiteraard op dezelfde hoogte aan de naast liggende LNB die op de standaard houder is gemonteerd. En ik heb hiervoor de smalle Inverto LNB's moeten gebruiken. Bij regen helaas ongeschikt maar bij droog weer redelijk gevoelig.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoort misschien niet bij dit onderwerp, maar ik heb ook zoiets gehoord, nl. dat op de Inverto smalle lnb's water zou blijven liggen en dat het signaal dan op nul gaat.

Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...