Ga naar inhoud


[DM500S] Geluid pitch klopt niet..


drz

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit eens een onderwerp gelezen over mijn dreambox probleem, maar kan het topic niet meer terugvinden, vandaar een nieuw topic.

 

Het probleem met een dm500-s is dat het geluid een paar octaven te laag is.

Dit resulteert in zware stemmen van zowel mannen als vrouwen en het geluid is niet meer om aan te horen.

 

Wat heb ik er zelf aan gedaan?

 

De box "leeggehaald", dat wil zeggen dat ik met een RS-232 kabel een lege image er in heb gezet en daarna de PLi jade-3 er in geflashed via de RS-232 kabel.

Helaas, dat bood geen oplossing, het blijven zware stemmen.

Wanneer ik de box reboot doormiddel van de spanning die ik los haal van het apparaat, gaat het een minuutje of tien goed en daarna zijn de stemmen weer zwaar.

Zou dit een hardwarematig probleem kunnen zijn?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze dreambox had het van de ene op de andere dag..vreemd..

Ik heb hem nu een dag laten draaien met een geluid die een paar octaven te laag ligt (leuk vrouwen met mannen stemmmen), zojuist gereboot doormiddel van de spanning van de box afhalen, en nu loopt hij al weer een uur goed...

 

Misschien dat ik met freezerspray enkele componenten kan afkoelen om te kijken of het geluid weer normaal word wanneer deze weer te 'laag' staat.

 

Maarre, de scartkabel zeg jij??? Wat is de gedachte daar achter??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box, die inmiddels weer zware stemmen geeft, met tulp op een andere tv aangesloten, maar daar veranderd niets aan.

Ik denk dat het hem juist ergens in de AC3 decodering zit en dat daar iets fout gaat.

 

Het is een gok hoor, want misschien praat ik wel onzin..Wanneer ik het had geweten dan bestond dit topic niet eens. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien hier blijkbaar niemand ervaring mee heeft of een oplossing weet te bieden, ben ik domweg zelf maar wat gaan klooien.

 

De 500 staat nu een halve dag probleemloos te draaien.

Wat heb ik gedaan? Nou, wat ik de laatste tijd met elke dreambox doe die ik in handen krijg, een koelelement op de processor plakken..

 

Heeft nu echt nooit iemand met dit probleem geworsteld???

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het eens proberen met die scartkabel.

Voor nu werkt het ook met extra koeling op de proc en als ik dadelijk het blokje weer er af ga halen en de pitch-effect treed weer op, dan ga ik eens een scartkabel modificeren.

 

Bedankt! smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...