Ga naar inhoud


[Binnenland] Jetix wordt Disnay XD en Disney channel exclusief op de kabel


Littlesat

Aanbevolen berichten

Volgens een bericht op dutchmedia wordt Jetix Disney-XD en komt er ook een Nederlandse versie van the Disney Channel. Echter deze Nederlandse versie van Disney Channel komt de eerste tijd exclusief op de kabel en er is al een overeenkomst met UPC (tja dat zal wel een eis van UPC zijn geweest - mag dat zomaar? zo was dat namelijk ool al met SciFi/13th Street!).

 

Ziggo heeft nog geen overeenkomt, want het Disney kanaal schijnt nogal duur te zijn...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen bij UPC, da's nou weer jammer.

Weet je misschien al wanneer ongeveer?

 

Ik denk dat het wel mag om aan iemand exclusief de rechten toe te kennen tot het leveren van een produkt. Dat komt overal voor. Het is alleen jammer dat UPC blijkbaar veel meer macht en geld heeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ff gegoogled en op een bekende encyclopedie-site staat het al genoemd. In het najaar wordt Jetix vervangen. Volgens mij alleen de Jetix bij UPC. De zender zal zich richten op kinderen tussen de 6 en 14 jaar. Het zal vooral Amerikaanse kinderseries van Disney gaan uitzenden. Verer is het voor andere landen een vervangen van Toon Disney.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Dus Jetix is straks weg en niemand weet wanneer Disney op de satelliet komt ?
Nou lekker dan.


Eerst komt Disney XD op de satelliet, daarna gaat Jetix weg.
Inmiddels is Disney XD verschenen bij Viasat, Digitürk, D+, Sky UK, Canal Digital Nordic en Showtime Network.

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Disney Channel is net zoals het met SciFi en 13th Street was eerst exclusief bij UPC...


Die twee zenders worden in Nederland uitgebaat door chellomedia, weet iemand of dat bij Disney dan ook zo is?

Vind het overigens wel vreemd hoor, die zenders die exclusief voor een aanbieder zijn (Disney Channel bij UPC, Comedy Central Family bij Ziggo). Ik snap wel dat UPC niet wil dat concurrenten als Canal Digitaal en KPN die zender krijgen maar de andere kabelaars zijn geen concurrent. En meer abonnee's is meer leden.

Ook vreemd dat UPC dit kanaal analoog door gaat geven, er gaat van alles af maar dit kan weer wel? Er zal wel flink wat geld mee gemoeid zijn dan.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Amager95
Heb je dan ook onze grote vriend Oom Donald er op in het Amerikaans-Engels?
Of is het meer Disney productions?


Ik snap die vraag niet helemaal. De zenders is sowieso in het Nederlands, wat niet gek is voor een kinderzender. Daarnaast komen er vooral nieuwe Disney series op, waar de kinderen van tegenwoordig naar kijken: Hannah Montana, Phineas & Ferb, Jonas Brothers. Veel wat dus ook op Jetix komt/kwam.

Opvallend is natuurlijk dat veel rechten van Disney programma's in Nederland nog ergens anders liggen. Disney moet wachten tot die aflopen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: Amager95
Heb je dan ook onze grote vriend Oom Donald er op in het Amerikaans-Engels?
Of is het meer Disney productions?


Ik snap die vraag niet helemaal. De zenders is sowieso in het Nederlands, wat niet gek is voor een kinderzender. Daarnaast komen er vooral nieuwe Disney series op, waar de kinderen van tegenwoordig naar kijken: Hannah Montana, Phineas & Ferb, Jonas Brothers. Veel wat dus ook op Jetix komt/kwam.

Opvallend is natuurlijk dat veel rechten van Disney programma's in Nederland nog ergens anders liggen. Disney moet wachten tot die aflopen.


Ik ken deze zender niet echt. De "kinderen" van Walt Disney zijn natuurlijk een onderdeel, zoals Donald Duck, bij deze zender.
Het lijkt mij als fan van Donald wel leuk om hem te zien. Maar dat hoeft dus echt niet nagesynchroniseerd te zijn in het Nederlands.
Op de Duitse televisie zag ik hem wel eens, en zelfs daar durfden ze het niet aan hem Duits te laten spreken.
Donald spreekt namelijk plat Amerikaans-Engels. Hij is daardoor ook bijna onverstaandbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Ik ken deze zender niet echt. De "kinderen" van Walt Disney zijn natuurlijk een onderdeel, zoals Donald Duck, bij deze zender.


Dat zal vast wel. Ik weet echter niet of die rechten al wel bij Disney Channel liggen. Je zou verwachten van wel maar ik zie het niet in de programmering staan.

Origineel bericht van: Amager95
Het lijkt mij als fan van Donald wel leuk om hem te zien. Maar dat hoeft dus echt niet nagesynchroniseerd te zijn in het Nederlands.


Je hoort dan ook niet bij de doelgroep van de zender smile.

Origineel bericht van: Amager95
Op de Duitse televisie zag ik hem wel eens, en zelfs daar durfden ze het niet aan hem Duits te laten spreken.


Nou, als klein jochie keek ik nog wel eens naar Duck Tales op een Duitse zender via de satelliet (weet echt niet welke) en ik herinner me dat hij toen gewoon Duits sprak. Volgens Wikipedia was hij in de tijd van de Silly Simphonies ook al Duits...

Origineel bericht van: Amager95
Donald spreekt namelijk plat Amerikaans-Engels. Hij is daardoor ook bijna onverstaandbaar.


Ik denk dat dat meer te maken heeft met de manier waarop hij praat, niet met zijn accent wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...