Ga naar inhoud


Samsung LCD TV LE40B650 i.c.m. Ziggo Digitale TV wazig beeld.


B-Real

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Heb sinds gisteren de Samsung LE40B650(t2pxxn, wil waarschijnlijk de CI+ module gaan aanschaffen) gekocht bij plasma-***geen-reclame***. Heb deze TV aangesloten op Digitale TV van Ziggo, alleen de beeld kwaliteit is gewoon weg slecht te noemen. Alle zenders zijn "wazig" (alsof alle pixels vage blokken zijn), als b.v. mensen dicht bij de camera staan gaat het nog wel, maar zodra deze in een totaal schot staan dan kan je niet eens meer de ogen zien en of gezichts uitdrukkingen. Heb ook eredivisie live en als je hier voetbal kijkt dan zijn alle spelers gewoon wazig frown

 

Heb inmiddels zo'n beetje alle instellingen en modussen geprobeerd maar resultaat blijft hetzelfde wazige beeld, wie heeft er ervaring met de Samsung LCD televisies in combinatie met Ziggo digitale televisie. De digitale ontvanger van Ziggo is de Samsung DCB-B270R en deze is op de Scart poort aangesloten van de Samsung televisie. 100 hz motion plus staat aan en heb b.v. al verschillen zitten zoeken met de Demo modus, maar ook hier weinig resultaat. Heb inmiddels ook een factory reset uitgevoerd maar dit mocht helaas niet baten, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing.

 

Ik zou zeggen dat de combi Samsung en Ziggo digitale TV via de scart toch gewoon een goed en schermbeeld moet opleveren (niet het optimale, maar zeker niet wazig). Laat wat van je horen alvast bedankt.

 

Groetjes breal

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Samsung LE32B650. Zelfde apparaat maar kleiner dus met de standaard Ziggo Humax doos voor digitale TV.

 

Geen enkel probleem.

 

Ik kan 2 dingen bedenken:

1. Heb je niet een blu-ray speler of anders een goede DVD speler om te testen?

 

2. Je hebt in ieder geval NED1 digitaal zonder codering. Laat je TV eens de digitale kabel scannen en bekijk dan het beeld.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je misschien even de scart kabel van de DVD speler omruilen met de kabel van die Samsung doos.

 

Is dat dan nog slecht dan moet je die Samsung doos vervangen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

controleer ook of je RGB via scart gebruikt of composiet. Dat maakt een groot verschil nml in de weergave van het beeld. Let hierbij op dat niet alle Scart kabels ook voldoende aderparen bevatten om RGB door te geven.

 

Dus controleer even op je samsung's welke scart modus je gebruikt (dus op de decoder en de tv)

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een dikke gold plated scart gekocht, 30 euro. Maar issue het blijft. Zit nu voetbal te kijken op Nederland 3 en kan de spelers bijna niet herkennen op een totaal shot. Daarnaast word ik wagen ziek zodra de camera over het veld gaat, het is dan net of de details wegvallen en er alleen op de spelers wordt gefocust, ghosting? Instelling staat op RGB, dus dit moet goed zijn.

 

Er moeten toch meer mensen zijn die een Samsung LCD TV hebben? Hebben jullie hier geen last van dan? Ik heb nu echt het voornemen om de TV weer in te pakken en weer terug te brengen, dit is echt waardeloos frown.

 

Heb ook Schotel en hier hetzelfde. DVD kijken gaat redelijk goed, alleen bij grote vlakken blokken (compression)? Zelfs bij Full HD nederland 1 via de kabel, heb ik het idee dat de TV op de voorgrond focust en de achtergrond is vaag/waazig...

 

Full HD via USB gaat overigens wel goed, ziet er dan wel weer mooi en strak uit, maar zal er toch voornamelijk TV op kijken en dit valt mij echt tegen...

 

Laat jullie ervaringen en jullie advies graag aan mij weten

 

Groetjes breal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: B-Real
Heb een dikke gold plated scart gekocht, 30 euro. Maar issue het blijft. Zit nu voetbal te kijken op Nederland 3 en kan de spelers bijna niet herkennen op een totaal shot. Daarnaast word ik wagen ziek zodra de camera over het veld gaat, het is dan net of de details wegvallen en er alleen op de spelers wordt gefocust, ghosting? Instelling staat op RGB, dus dit moet goed zijn.

Er moeten toch meer mensen zijn die een Samsung LCD TV hebben? Hebben jullie hier geen last van dan? Ik heb nu echt het voornemen om de TV weer in te pakken en weer terug te brengen, dit is echt waardeloos frown.

Heb ook Schotel en hier hetzelfde. DVD kijken gaat redelijk goed, alleen bij grote vlakken blokken (compression)? Zelfs bij Full HD nederland 1 via de kabel, heb ik het idee dat de TV op de voorgrond focust en de achtergrond is vaag/waazig...

Full HD via USB gaat overigens wel goed, ziet er dan wel weer mooi en strak uit, maar zal er toch voornamelijk TV op kijken en dit valt mij echt tegen...

Laat jullie ervaringen en jullie advies graag aan mij weten

Groetjes breal


Heb een dm8000 voor een Samsung LE32B550 en na het uitzetten van alle mogelijkheden die het beeld zouden kunnen verkrachten heb ik nu een prima beeld. Was eerst te helder (vonden sommige glasbak kijkers) maar nu prima.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B-Real

 

Die TV omruilen vind ik wat kort door de bocht. Ik zou het zoeken in dat lullige Samsung kastje. Bovendien, je hebt nu een full HD TV dus neem dan ook een HD abonnement.

 

@Sjaak

Hij zegt ook niet dat hij NED1 in HD ontvangt via de Samsung 270. De nieuwe Samsung TV's hebben een ingebouwde DVB-C/T tuner. En omdat NED1 niet gekodeerd is, kan de TV deze gewoon ontvangen. Hiermee heeft hij aangetoond dat de TV goed is en die Samsung 270 flut.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
@B-Real

Die TV omruilen vind ik wat kort door de bocht. Ik zou het zoeken in dat lullige Samsung kastje. Bovendien, je hebt nu een full HD TV dus neem dan ook een HD abonnement.


Klopt ben ik met je helemaal eens.
ik had verwacht dat met Ziggo Digitale Televisie en deze aangesloten via de Scart, dat deze televisie (via upscaling) het beeld voor mij gelijkwaardig dan wel beter zou maken dan op mijn oude 70 cm breedbeeld 100Hz TV. Dat viel toch erg tegen (heel heel heeeel erguh tegen!) moet ik zeggen.

Origineel bericht van: Psychosammie

@Sjaak
Hij zegt ook niet dat hij NED1 in HD ontvangt via de Samsung 270. De nieuwe Samsung TV's hebben een ingebouwde DVB-C/T tuner. En omdat NED1 niet gekodeerd is, kan de TV deze gewoon ontvangen. Hiermee heeft hij aangetoond dat de TV goed is en die Samsung 270 flut.


Klopt ik kan NED1 ontvangen in HD d.m.v. de ingebouwd DVB-C/T tuner. Dit is gewoon zeer goed TV kijken fantastisch gewoon, en zeker op de Samsung LE40B650.

Daarnaast ga ik de CI+ module aanschaffen, deze is inmiddels beschikbaar, hiermee kan ik dan HD en digitaal gaan kijken via de ingebouwde tuner in de SAMSUNG. Laat jullie nog weten hoe dat is zodra ik hem heb.

Groetjes breal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, met die CI+ module ben je van dat Samsung kastje af. Heb je misschien nog wel het probleem dat een recorder analoog blijft opnemen. Is bij mij nu ook het geval.

 

Volgens mij doet je TV niet aan upscaling. Dat doet een DVD speler of mediaspeler wel bijvoorbeeld maar vaak met wisselend resultaat.

 

Ben wel benieuwd naar jou CI+ bevindingen.

 

En heb je de TV al aan internet hangen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ben wel benieuwd naar jou CI+ bevindingen.

En heb je de TV al aan internet hangen?


Hoi Psychosammie,

CI+ is wel beter, maar om te zeggen dat het een wereld van verschil is dat niet echt. Maar alles is wel net ff iets scherper, zie je vooral bij ondertitels en kleuren komen niet ff iets beter over.

Internet is leuk, maar je kan alleen gebruik maken van de widgets, je kan er ook nieuwe bij downloaden, maar voegd op dit moment weinig toe, youtube is zeker leuk... Kan je nu in de woonkamer youtube video's bekijken dit is wel aardig.

Groetjes breal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: B-Real

CI+ is wel beter, maar om te zeggen dat het een wereld van verschil is dat niet echt. Maar alles is wel net ff iets scherper, zie je vooral bij ondertitels en kleuren komen niet ff iets beter over.


Ik neem aan dat je niet bedoelt dat je beter beeld hebt door de CI+ wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Ja dat vroeg ik me ook al af, de ci+ is alleen om het beeld te decoderen


Inderdaad. Alleen kan je wat de CI doet misschien beter 'descramblen' noemen. Om verwarring te voorkomen met het 'decoderen' van de mpeg, wat dus geen taak van de CI(+) is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is blijft het beeld niet gelijk.

 

Ik hoop namelijk dat mijn TV een betere decoder heeft en de boel niet eerst naar analoog hoeft om te zetten zoals die Ziggo kastjes nu wel doen via scart.

 

Maar dat heeft dan weer niets met CI+ te maken, daar hebben jullie weer gelijk in.

 

@B-Real

Grappig, toen ik mijn TV kocht kon ik Youtube niet vinden. Die kan ik nu dus blijkbaar downloaden?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...