Ga naar inhoud


[Release!] [24-09-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6692)


hemertje

Aanbevolen berichten

Ik zal ook mijn ervaringen met deze image plaatsen. Eerst had ik het via software update geprobeerdt. Bleef hangen. Daarna herstrt en via telnet geprobeerdt. Bleef weer steken. Daarna via netwerk geflasht. Startte wel maar kreeg crash bij instellen van internetverbinding (WLAN). Als ik de dreambox probeer te herstarten blijft hij steken en doet niks meer. Ik heb de electrischiteit erf gehaald maar bleef het zelfde. Heb tot 3 maal geflasht. Zonder succes. Ik heb zelfs de image opnieuw gedownload voor het geval er met binnenhalen een probleem zou zijn. Zonder succes. Omdat ik de oude Pli had verwijderd van mijn pc heb ik met tegen zin de Gemini 4.4 erop gezet. Klinkt dit bekend of ben ik de enige?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: nargile
Ik zal ook mijn ervaringen met deze image plaatsen. Eerst had ik het via software update geprobeerdt. Bleef hangen. Daarna herstrt en via telnet geprobeerdt. Bleef weer steken. Daarna via netwerk geflasht. Startte wel maar kreeg crash bij instellen van internetverbinding (WLAN). Als ik de dreambox probeer te herstarten blijft hij steken en doet niks meer. Ik heb de electrischiteit erf gehaald maar bleef het zelfde. Heb tot 3 maal geflasht. Zonder succes. Ik heb zelfs de image opnieuw gedownload voor het geval er met binnenhalen een probleem zou zijn. Zonder succes. Omdat ik de oude Pli had verwijderd van mijn pc heb ik met tegen zin de Gemini 4.4 erop gezet. Klinkt dit bekend of ben ik de enige?


zoals al eerder aangegeven duurt de online update wel tot 10-15 minuten wanneer je gelijktijdig enigma draait, een eerdere genoemde oplossing is om enigma tijdelijk te stoppen en dan de online update te draaien.

verder heb ik met deze versie geen flash problemen gezien of gehoord

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: nargile
Ik zal ook mijn ervaringen met deze image plaatsen. Eerst had ik het via software update geprobeerdt. Bleef hangen. Daarna herstrt en via telnet geprobeerdt. Bleef weer steken. Daarna via netwerk geflasht. Startte wel maar kreeg crash bij instellen van internetverbinding (WLAN). Als ik de dreambox probeer te herstarten blijft hij steken en doet niks meer. Ik heb de electrischiteit erf gehaald maar bleef het zelfde. Heb tot 3 maal geflasht. Zonder succes. Ik heb zelfs de image opnieuw gedownload voor het geval er met binnenhalen een probleem zou zijn. Zonder succes. Omdat ik de oude Pli had verwijderd van mijn pc heb ik met tegen zin de Gemini 4.4 erop gezet. Klinkt dit bekend of ben ik de enige?


zoals al eerder aangegeven duurt de online update wel tot 10-15 minuten wanneer je gelijktijdig enigma draait, een eerdere genoemde oplossing is om enigma tijdelijk te stoppen en dan de online update te draaien.

verder heb ik met deze versie geen flash problemen gezien of gehoord


als ik het goed begrijp ging het hier om flashen, niet om online updaten.
Maar ook daarvan zijn ons tot nu toe geen ernstige problemen bekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: simcat
De online update loopt vast bij "Downloading Enigma 2" Ik heb het nu 2 keer geprobeerd en 2 keer loopt de download niet door.
Na reboot boot de DM800 gewoon weer met de oude versie.


bekend fenomeen op de 800.
Update gaat een stuk beter als je eerst e2 stopt, en dan de update uitvoert:

init 4
ipkg update && ipkg upgrade



Thanks, werkt idd een stuk beter

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de tip van het stoppen van Enigma bij een online update via de prompt alsjeblieft bij de releasenotes kunnen worden vermeld?

 

Gisteren mijn dm800 proberen online bij te werken en die crashte inderdaad. Dus van ellende maar een 'verse' flash gedaan. Van mijn 7025 was ik dit gewend, maar de dm800 ging altijd perfect via een online update.

 

Totnogtoe trouwens geen rare dingen tegengekomen in deze release, complimenten weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM800 liep ook vast bij een online update.

Heb ook een verse flash moeten doen via web interface.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Origineel bericht van: ransjooman
Mijn DM800 liep ook vast bij een online update.

Heb ook een verse flash moeten doen via web interface.

 

Dit ligt niet aan het PLI team. Hetzelde had ik ook met Milo, daarna durfde ik, naar nu blijkt onterecht, geen Milo meer te installeren en heb ik PLI via verse flash geinstalleerd. Met dit verschil dat ik de DM8000 heb.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Mijn DM800 liep ook vast bij een online update.
Heb ook een verse flash moeten doen via web interface.

Hier een online update gedaan van mijn DM800 geen probleem , ging prima duurde alleen wel wat lang , maar even geduld hebben en het kwam allemaal voor mekaar.

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu na de nieuwe "verse" flash wel regelmatig radertjes linksboven in beeld tijdens het kijken.Lijkt wel of ie bezig is met iets.Hebben meer mensen hier last van?Het gaat dus om een DM800 met de laatste Pli.

Dit had ik voorheen nooit.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee heb hier geen last van.

 

Verder wil ik nog opmerken dat de beeldkwaliteit met PLi duidelijk beter is tov newnigma...

Ik heb het achter elkaar getest en dus niet eventjes op het oog. Zit hier een reden achter of ben ik echt 'scheel'?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Ik heb nu na de nieuwe "verse" flash wel regelmatig radertjes linksboven in beeld tijdens het kijken.Lijkt wel of ie bezig is met iets.Hebben meer mensen hier last van?Het gaat dus om een DM800 met de laatste Pli.
Dit had ik voorheen nooit.


draai je plugins op de achtergrond?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
nee heb hier geen last van.

Verder wil ik nog opmerken dat de beeldkwaliteit met PLi duidelijk beter is tov newnigma...
Ik heb het achter elkaar getest en dus niet eventjes op het oog. Zit hier een reden achter of ben ik echt 'scheel'?


dat zou een verschil in de drivers kunnen zijn
geen idee wat newnigma gebruikt

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...