Ga naar inhoud


sleepmode hdd nas


floyd2

Aanbevolen berichten

Ik heb aan m'n DM7000 en DM600 een nas(qnap)gemount en nu werkt alles wel heel leuk,alleen gaat de harde schijf sindsdien niet meer in sleepmode in de nas.

De schijf in de DM7000 gaat overigens wel netjes in sleepmode.

In allebei zit de laatste PLI en EPG en VAR komen van de USB-stick,dus die spreekt de HDD ook niet aan.

Wie weet hier een oplossing voor??

Ik dacht hier wel ooit een oplossing gezien te hebben maar die kan ik niet meer terug vinden,en aangezien de zoekfunctie nogal ruk is graag hulp.

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi floyd2

het ligt evenwel ook eraan welke qnap en met welke firmware?

lees wel eens vaker de qnap fora door en daar staat over enkele versies wel iets daarover te lezen.

 

voor zover ik weet is indien juist gemount (per CIFS of NFS) de Qnap per webinterface (www.ipnaarqnap) de standby in te stellen en daarmee werkt het ook prima hier met qnap ts 209 pro en Current firmware version: 3.1.0 Build 0708T

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tonski,

 

ik zie dat ik de zelfde firmware draai als bij jou wat de qnap betreft.(hier wel een TS109)

Het vinkje staat er bij mij ook hoor,alleen blijft nadat ik de schijf mount(cifs) de schijf draaien.

Zodra ik de schijf weer unmount,gaat ie weer gewoon in sleepmode zodat ik moet concluderen dat de dreambox 'm wakker houdt.

Ik zal ook eens dat forum doorsnuffelen wat in de Qnap-webinterface zit.

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wordt met automount gemount!

Heb 't helemaal volgens de PLI-gebruiksaanwijzing gedaan en het werkt voor de rest prima.

Ik zie alleen op het Qnap-forum dat ik niet de enige ben met standby-problemen,dus daar kan ik ook last van hebben.

Ik zag wel dat samba de boel aardig in de war kan schoppen,dus dat zal ik eerst eens uit gooien(hoop ik)om te testen.

En CCcam ga ik eens aan een nader onderzoek onderwerpen.

Bedankt voor de ideeeen.

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...