Ga naar inhoud


[AZBox HD] Kernel en driver sources gelekt


chrisch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: D_liver
Hoe is het toch weer mogelijk dat NIET Azbox HD bezitters deze thread weer in beslag nemen en er een vergelijkings-onderzoek van gaan maken??

Beats me

Stop daar nou een keer mee!

Helemaal mee eens! Toxic ga toch eens de Azbox HD testen en dan pas oordelen over deze box. Lezen kan iedereen, maar niet alles wat je leest klopt.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is maar hoe je het bekijkt.

Ik vind 300 euro al te duur als ik niet krijg wat ik er van verwacht.

Met 1000 euro heb ik precies gekregen wat ik er van verwacht, dus voor mij is het niet te duur. Het is wel een hoop geld.

Ik reageerde alleen omdat er iemand was die beweerde dat een AZbox hardwarematig beter is dan een DM8000 en dan kan ik alleen maar lachen want dat is een onzin verhaal.

Een DM8000 kan dan wel "duur" zijn, maar daar krijg je dan ook wel een heel erg knap stukje werk voor. Zowel op hardware als op software gebied.

Ik was dus wederom niet de persoon die begon te vergelijken met een dreambox. Ik reageerde alleen.

@Dutchsat, dat jij zonder jezelf te schamen wilt beweren dat een HTPC met windows (7) een alternatief is voor een satellietontvanger, laat staan een DM8000HD geeft al aan hoeveel "verstand" je er van hebt. Daar is namelijk al helemaal geen vergelijk mogelijk. De eerste snelle en gebruiksvriendelijke windows gebaseerde "satellietontvanger" moet namelijk nog "geboren" worden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch ook wél hopen dat de DM8000 voor wat hij kost in ieder geval fatsoenlijke hardware bevat. Wat dat betreft (en ik moet eerlijk zijn, ik heb nooit een DM8000 in het echt gezien...) vind ik de DM800HD geen goed voorteken, want die vind ik qua hardware niet geweldig, een veel goedkopere Kathrein UFS910 zit duidelijk beter in elkaar. Bij Kathrein is de support op het gebied van software van de fabrikant dan weer dramatisch slecht, maar dat wordt meer dan gecompenseerd door het feit dat Enigma2 er inmiddels minstens zo stabiel op draait als op een DM-800. smile

 

Ontopic: ik volg de ontwikkelingen rondom de AZBoxen met grote interesse, vooral vanwege de hybride mogelijkheden (DVB-S, DVB-C of DVB-T in één apparaat) voor een veel betaalbaarder prijsniveau dan een Dreambox 8000.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik geloof niet dat er nog iemand weet waarom ik deze thread ben gestart.

In ieder geval hebben de laatste postings er volgens mij niets mee te maken, althans: ik ben de draad kwijt.

 

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chrisch
welke wanhopige fabrikanten doen dat volgens jou? Ik ga er niet vanuit dat AZBox zelf de sources (die overigens incompleet zijn) heeft gelekt.


Wie zou dat dan wel gedaan mogen hebben? Als de fabrikant zijn zaakjes correct geregeld heeft, beschikt verder niemand over die sources. In ieder geval niet in de vorm zoals ze nu aangeboden worden.
Jij weet net zo goed als ik dat de fabrikant uit juridisch oogpunt zijn sources officieel niet vrij kon geven, omdat een zeer groot deel van de software gewoonweg de fabrikant niet toebehoort, maar (commercieel) ontwikkeld is door derden die deze software aan meer fabrikanten verkopen.
Een deel zou dus ook een andere bron kunnen hebben, maar wat nu gelekt is bestaat uit meerdere bronnen die samen de software van van één fabrikant vormt. Dat kan dus alleen de fabrikant zijn geweest.
Het is gewoon gelekt om op alternatieve wijze de vastgelopen ontwikkeling een impuls te geven, in de hoop dat een community het oppakt.
Helaas heb je er verder weinig tot niets aan. Het zal nooit een open source project worden zoals bijvoorbeeld Enigma1/2, Open WRT firmware etc. omdat dat vanuit juridisch oogpunt eenvoudigweg niet kan.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees wijs doe er maar een slotje op.

Zelfs de topic starter is de draad kwijt.

 

Tot nu toe berusten al de beweringen hier op aannames en niet op feiten.

 

Pww en als jullie er wel op in willen gaan:

 

 

Kijk eens in die sources en praat dan verder....................

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]In ieder geval niet in de vorm zoals ze nu aangeboden worden.

Ik moet je eerlijk zeggen, niet tegengehouden door enig gebrek aan kennis, dat deze sources bijelkaar meer een verzameling zijn van alles wat maar met Sigma based set-top boxes te maken heeft. Niet specifiek AZBox (een smartcard driver of een IR driver heb ik bijvoorbeeld niet kunnen vinden). Maar nogmaals: ik ben niet gehinderd door enig gebrek aan kennis ;-)
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Een deel zou dus ook een andere bron kunnen hebben, maar wat nu gelekt is bestaat uit meerdere bronnen die samen de software van van één fabrikant vormt. Dat kan dus alleen de fabrikant zijn geweest. Het is gewoon gelekt om op alternatieve wijze de vastgelopen ontwikkeling een impuls te geven, in de hoop dat een community het oppakt.

Ik heb begrip voor je beredenering. Als je gehinnik hoort uit een weiland, dan zeg je ook niet dat het een zebra is. Ik geloof er alleen niets van dat de fabrikant expres zou hebben gelekt vanuit "incompetentie oogpunt". De mensen van opensat hebben tot nu toe erg mooie software neergezet. Natuurlijk: er is een aantal onvolkomendheden, maar daar wordt ongetwijfeld hard aan gewerkt. Het ontwikkelteam zit niet stil (toch gemiddeld een release per 2 weken) en gezien het lage versienummer (0.9.3281) vindt men kennelijk ook zelf dat er nog wat moet gebeuren voordat versie 1 klaar is.

Andere firmwarebouwers de sources geven vanuit het oogpunt "dat de community het probleem wel oplost" is ook niet erg handig binnen dit kader.
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Helaas heb je er verder weinig tot niets aan. Het zal nooit een open source project worden zoals bijvoorbeeld Enigma1/2, Open WRT firmware etc. omdat dat vanuit juridisch oogpunt eenvoudigweg niet kan.

De belofte is vanaf het begin gedaan door opensat, dat zodra de software 1.0 is, de delen die vrij mogen gegeven worden vrij worden gegeven. De delen die niet vrijgegeven zijn (drivers b.v.) kunnen echter wel gebruikt worden, want de sources zullen wel helpen qua documentatie hoe de drivers aangesproken kunnen worden.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het inderdaad weer gewoon over deze sources hebben. Het betreft hier sources van Sigma, heeft dus niets te maken met dat een Opensat iets "bewust" zou lekken.

 

Ik zie liever dat er mensen met verstand van zaken in dit topic inhoudelijk op de sources reageren.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic,

 

Als jij wilt beweren dat een HTPC met een Nvidia ion chipset technisch minder is dan de DB 8000, tja dan houdt het op. Qua windows, ben ik ook sceptisch, Als W7 niet voldoet schakel ik om naar Linux, alle opties staan op mijn HTPC open. Wat ik in alle testen lees is dat er wel lekkere zapsnelheden zijn en dat oa. met DVBviewer hele transponders op te nemen zijn, voor wat het waard is. En qua mediaplayer zal deze combi altijd beter zijn als een HD8000, zowel in Linux als in W7. Ik gebruik nu >50% van mijn kijktijd met x264/bluray download content. Dus in de nacht wordt eea gedownload en dan gekeken. Ik wil dus alles in een box hebben met één afstandbediening.

 

Als ik de boel geïnstalleerd hebt zal ik mijn favoriete combi wel eens uploaden naar Youtube.

 

de firmware heeft wel wat gebreken qua pure sat decoder, maar je kunt veel zeggen van de Azbox maar qua Hd content en Youtube/mediaplayer is deze toch beter dan een DB8000. Daar kun je dan wel om lachen, maar dan doe je de gebruikers in dit forum geen eer.

 

Maar om on-topic te blijven,

Ik vind het ook geen goede zaak dat nu de source op straat ligt, ik vind dit inderdaad ook een bevestiging dat het rommelt binnen het ontwikkelteam daar, zoals al op andere forums bekend is gemaakt. Dit is ook de reden dat de fabrikant met officiële verklaringen komt op de website iz de voortgang van de ontwikkeling. Zij krijgen het twin tuner probleem echter niet getackled.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1
ik vind dit inderdaad ook een bevestiging dat het rommelt binnen het ontwikkelteam daar, zoals al op andere forums bekend is gemaakt. Dit is ook de reden dat de fabrikant met officiële verklaringen komt op de website iz de voortgang van de ontwikkeling. Zij krijgen het twin tuner probleem echter niet getackled.

Als je het nou hebt over het statement van de betatestgroep: dat bericht blijft maar terugkomen terwijl dat al officieel ontkracht is door opensat. Ik blijf geloven in de uiteindelijke twin tuner functionaliteit, technisch is het zeker haalbaar.
Wat rtificial daarnaast zegt snijdt wat mij betreft ook hout: mijn vermoeden wordt daarin bevestigd dat dit geen AZBox specifieke sources blijken te zijn. Ik ben inderdaad benieuwd naar wat imagebouwers over deze sources te zeggen hebben: is het een dode mus, of iets veelbelovends?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sources zijn zeker niet onbruikbaar, maar hebben niets met de specifieke dvb api te maken die ontwikkeld is voor de azbox.

 

Wellicht dat hobbyisten er wat mee kunnen om extra multimedia-achtige tools voor de box te ontwikkelen.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Twin tuner zou inderdaad een mooie optie wezen maar de Azbox HD word in Nederland als een combo tuner verkocht. Dit staat ook ieder geval op de dozen die nu uitgeleverd worden. In het buitenland zeggen ze misschien iets anders maar hier is het een combo.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Willy-NL
Hallo,

Twin tuner zou inderdaad een mooie optie wezen maar de Azbox HD word in Nederland als een combo tuner verkocht. Dit staat ook ieder geval op de dozen die nu uitgeleverd worden. In het buitenland zeggen ze misschien iets anders maar hier is het een combo.

Greetz

Kan je van sat opnemen en tegelijkertijd naar een dvb-t zender kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...