Ga naar inhoud


[AZBox HD] Kernel en driver sources gelekt


chrisch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rtificial
Nee, dat kan dus volgens mij niet. Je kan gewoon momenteel niet 2 tuners tegelijk aanspreken, dat is juist het hele probleem.

Hallo,

Ik zal vanavond proberen te testen.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: chrisch
welke wanhopige fabrikanten doen dat volgens jou? Ik ga er niet vanuit dat AZBox zelf de sources (die overigens incompleet zijn) heeft gelekt.


Wie zou dat dan wel gedaan mogen hebben? Als de fabrikant zijn zaakjes correct geregeld heeft, beschikt verder niemand over die sources. In ieder geval niet in de vorm zoals ze nu aangeboden worden.
Jij weet net zo goed als ik dat de fabrikant uit juridisch oogpunt zijn sources officieel niet vrij kon geven, omdat een zeer groot deel van de software gewoonweg de fabrikant niet toebehoort, maar (commercieel) ontwikkeld is door derden die deze software aan meer fabrikanten verkopen.
Een deel zou dus ook een andere bron kunnen hebben, maar wat nu gelekt is bestaat uit meerdere bronnen die samen de software van van één fabrikant vormt. Dat kan dus alleen de fabrikant zijn geweest.
Het is gewoon gelekt om op alternatieve wijze de vastgelopen ontwikkeling een impuls te geven, in de hoop dat een community het oppakt.
Helaas heb je er verder weinig tot niets aan. Het zal nooit een open source project worden zoals bijvoorbeeld Enigma1/2, Open WRT firmware etc. omdat dat vanuit juridisch oogpunt eenvoudigweg niet kan.

Ron



Wie zou dat dan wel gedaan mogen hebben? (deze bestanden stonden al maanden op een vage chinese website dus waarom het nu in eens gelekt is weet ik niet maar je moet op die website en abonnement nemen als de files wilt downloaden)
Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

Origineel bericht van: Toxic[Q

@SATTAZ,

 

A) hoe kom jij er in hemelsnaam bij dat een AZbox beter hardware heeft dan een DM8000? Ik heb de foto's van dat ding gezien en kan zelfs als ik scheel kijk al zeggen dat een DM8000 veel beter in elkaar zit, veel sneller (DDR2) RAM heeft en een snellere (krachtigere) CPU heeft.

 

B) "Hardware beter" lijkt mij niet alleen overdreven, maar gewoon een gebrek aan kennis of juist het dragen van een roze bril.

 

C) Ik reageerde alleen omdat er iemand was die beweerde dat een AZbox hardwarematig beter is dan een DM8000 en dan kan ik alleen maar lachen want dat is een onzin verhaal.

 

D) Ook zapt het ding kennelijk gruwelijk traag. Precies dat lijkt mij het belangrijkste van een satellietontvanger.

Voor mij is het belangrijkste aan een HD PVR satellietontvanger:

1. Meer tuners (3 of meer)

2. Snelheid in bediening, mag niet traag "aanvoelen"

3. Zapsnelheid

4. Confortabel opnemen en afspelen (autotimer?). Timeshift gebruik ik in principe niet. Ik neem gewoon op en speel (wat) later de opname af terwijl nog opgenomen wordt.

5. Afspelen van mediaformaten/subs/audio. Maar dan wel alles of niets.

 

E) Waar ik tijden geleden nog beschuldigd werd van "partijdigheid" en commercieel belang, is het nu juist een groot deel van de azbox aanhang die hier met een dubbele pet (1 x als winkelier/handelaar en 1 x als "hobbyist") de azbox de hemel in komt prijzen.

.... Dat is voor iedereen anders want dat komt een beetje dom over en ga je feitelijk hezelfde doen als waar men mij steeds van beschuldigd(e).

 

F) ...maar ga a.u.b. geen spijkers op laag water zoeken en feiten verdraaien.

 

Ron

 

@Ron,

 

ad A) Ik heb geschreven dat de AZBox HD KWALITATIEF beter is dan de Dreambox (800/8000).

Zoals (algemeen) bekend heeft het begrip KWALITEIT (veel) meer betekenissen

dan alleen het referentiekader waarin jij het begrip KWALITATIEF plaatst.

 

Bij mij staat KWALITATIEF in dit verband voor deugdelijkheid, betrouwbaarheid, duurzaamheid,

levensduur, langzame slijtage, stevigheid van constructie, enzovoort.

Wat ik bedoel met dat de AZBox HD beter is dan de Dreambox (800/8000 maar vooral de 8000) is de volgende niet limitatieve opsomming.

- De voeding van de DM8000 die los of in samenhang met huidige extra DVB-S2 tuners niet (goed) functioneert.

- Het OLED display is met dubbelzijdige plakband bevestigd.

- De uitgangen van de dubbele DVB-S2 tuner zijn niet geborgd aan het chassis (kennelijk nu wel in de nieuwe revisie).

- Slecht gespoten lak (toegegeven een kleinigheid maar wordt door sommigen hier hoog opgenomen).

- Kaartlezers waarvan de pinnetjes relatief vaak verbogen worden bij inbrengen van de smartcard.

- Satellietontvangers die "dead on arrival" blijken te zijn.

- In het algemeen relatief veel (t.o.v. de oplage) ontvangers die geretourneerd moeten worden vanwege hardwaredefecten.

 

Bovenstaande feiten zijn terug te vinden op diverse boards/forums maar vooral op het DM8000 VIP forum.

Helaas is dat laatste forum niet vrij toegankelijk (voor gïnteresseerden).

Toegang is alleen mogelijk met de toegangscode die te vinden is op de VIP kaart die in de doos van de DM8000 zit.

 

De AZBox HD "dat ding" noemen vind ik daarnaast onnodig grievend

en komt, op mij althans, een beetje laatdunkend/neerbuigend over.

 

ad B) In het licht van mijn vorige alinea bezien denk ik dat er geen sprake is

van een gebrek aan kennis maar van een correct gebruik van de Nederlandse taal.

 

ad C) Ik neem aan dat je bedoelt dat je VINDT dat het een onzinverhaal is.

Onzin is wartaal of nonsens en ik meen te hebben aangetoond met ad A en ad B

dat daar eigenlijk toch geen sprake van kan zijn.

 

ad D) Wat mij opvalt is dat bij jouw 5 belangrijkste eigenschappen voor een satellietontvanger

de beeldkwaliteit, zowel HD alsook SD, niet voorkomt.

Voor mij is het allerbelangrijkste aan een satellietontvanger de beeldkwaliteit (HD + SD),

direct gevolgd door de geluidskwaliteit.

Maar goed, het is uiteraard mogelijk dat men daarover van mening verschilt.

 

ad E) Waarom je (naar mij toe) reageert met helemaal niet aan de orde of terzake zijnde

opmerkingen dat je tijden geleden beschuldigd werd van "partijdigheid" en commercieel belang,

alsmede dat een groot deel van de azbox aanhang met een dubbele pet (1 x als winkelier/handelaar en 1 x als "hobbyist")

de azbox de hemel in komt prijzen begrijp ik niet zo goed.

Dat ik dan hetzelfde (ga) doe(n) als waar men jou van beschuldig(t)(de) begrijp ik nog minder

en draagt volgens mij niet echt bij aan de zuiverheid van de discussie alhier.

 

ad F) Ik heb overigens in mijn vorige posting slechts gereageerd op een vraag van hemertje.

Als je na mijn antwoord in deze posting, nog steeds van mening bent minimaal één spijker of één verdraaid feit

aan te treffen, dan verneem ik gaarne om welke het concreet gaat.

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien deze thread een verzamelthread is geworden van on-offtopic, zal ik dan toch maar een off-topic steentje bijdragen. Het maakt kennelijk niets uit ;-)

 

Origineel bericht van: Toxic
E) Waar ik tijden geleden nog beschuldigd werd van "partijdigheid" en commercieel belang, is het nu juist een groot deel van de azbox aanhang die hier met een dubbele pet (1 x als winkelier/handelaar en 1 x als "hobbyist") de azbox de hemel in komt prijzen.

.... Dat is voor iedereen anders want dat komt een beetje dom over en ga je feitelijk hezelfde doen als waar men mij steeds van beschuldigd(e).

Ik had over de paragraaf van @toxic[q] heengelezen. @sattaz's reply maakt me wakker ;-)

 

Wie is dan die hobbyist met "die dubbele pet" op? Willy_NL heeft duidelijk open en bloot gesteld dat hij een winkel heeft. Ik zie geen lofprijzingen, sterker nog: ik zie hem eerder zichzelf in allerlei bochten wringen om vooral niet te prijzend te zijn.

 

Maar de suggestie wordt hier gewekt dat er hier een hobbyist is die dermate positief is over de box, dat hij wel een handelaar moet zijn? Moet ik hem zo begrijpen? Kan je namelijk niet positief zijn over die box? En wie is dan die "hobbyist"? Willy_NL heeft zich "kenbaar gemaakt", dus kennelijk is dat geen issue.

 

Willen de echte (AZBox) handelaars dan nu opstaan?

 

mvg,

 

(een steeds geirriteerder wordende) chrisch

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben volstrekt geen handelaar, en voel me eigenlijk ook niet prettig bij deze uitspra(a)k(en) van Toxiq. Ik vind het persoonlijk behoorlijk ongenuanceerd, en matig onderbouwd.

 

Toch zou ik het waarderen als we proberen weer een beetje on-topic te blijven.

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rtificial
Ik ben volstrekt geen handelaar, en voel me eigenlijk ook niet prettig bij deze uitspra(a)k(en) van Toxiq. Ik vind het persoonlijk behoorlijk ongenuanceerd, en matig onderbouwd.

Toch zou ik het waarderen als we proberen weer een beetje on-topic te blijven.

Precies mijn mening.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe on-topic; het blijkt dat het team na-bilosat voorlopig geen alternatieve firmware gaat bouwen. Vrije vertaling van het bericht op na-bilosat:

 

De huidige sources zijn onbruikbaar en incompleet. Ook zijn er nog veel bugs in de hardware drivers (wireless, tuner management, CI management). Dus helaas kunnen we op dit moment niets doen, we zijn geen groot bedrijf met voldoende geld en personeel.

 

Er is nog veel werk te doen voor AZbox hardware en software engineers. GUN ZE WAT TIJD OM DEZE PROBLEMEN OP TE LOSSEN EN DE AZBOX WORDT EEN VAN DE TOP LINUX ONTVANGERS.

 

Getekend: NA-BILOSAT ADMIN TEAM.

 

De hoofdletters heb ik overgenomen uit het oorspronkelijke bericht.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
Effe on-topic; het blijkt dat het team na-bilosat voorlopig geen alternatieve firmware gaat bouwen. Vrije vertaling van het bericht op na-bilosat:

De huidige sources zijn onbruikbaar en incompleet. Ook zijn er nog veel bugs in de hardware drivers (wireless, tuner management, CI management). Dus helaas kunnen we op dit moment niets doen, we zijn geen groot bedrijf met voldoende geld en personeel.

Er is nog veel werk te doen voor AZbox hardware en software engineers. GUN ZE WAT TIJD OM DEZE PROBLEMEN OP TE LOSSEN EN DE AZBOX WORDT EEN VAN DE TOP LINUX ONTVANGERS.

Getekend: NA-BILOSAT ADMIN TEAM.

De hoofdletters heb ik overgenomen uit het oorspronkelijke bericht.

Wat ik begrepen heb zijn de "gelekte" sources niet alleen een jaar oud, maar ook nog eens algemene sigma based STB sources. Ik kan me voorstellen dat hobbyisme z'n grenzen heeft ;-)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...