Ga naar inhoud


[AZBox HD] Kernel en driver sources gelekt


chrisch

Aanbevolen berichten

Een groot deel van de kernel- en driver sources zijn uitgelekt. Samen met de Sigma SDK.

 

In principe zouden imagebouwers hiermee een eigen image kunnen bouwen. Ik heb de eerste aankondiging al gezien smile

 

Nu afwachten wat voor moois er gaat gebeuren voor de AZBox HD bezitters... smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat de AZbox speciaal maakt zijn de multimedia toepassingen.

Hij speelt echt bijna alle formaten af, en doet dit redelijk netjes.

En dat is bij een apparaat als de DM800 en DM8000 helaas echt anders, was dat op die boxen ook maar zo.

Verder zijn er veel zaken die gewoon minder of gelijkwaardig zijn aan de dreambox.

Ik spreek dan over de Elite HD.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

Origineel bericht van: hemertje
wat zijn egenlijk de features van de AZbox die jullie missen in de Dreambox?

 

@hemertje,

 

Wat dat nou eigenlijk met het onderwerp van dit topic te maken heeft

ontgaat me een beetje maar goed hier is mijn lijstje.

 

- Uitgebreide multimedia afspeelmogelijkheden

- 1080P (echte BluRay kwaliteit)

- Goede timeshift

- 4:2:2 rechtstreeks vanaf de satellietontvanger

- Gemakkelijk gebruik van YouTube

- Go Go list

- Een normaal display dat niet "inbrandt"

- Doorlusmogelijkheid (lnb-ingang naar lnb-uitgang)

- Zelf (insteek-)tuners kunnen kiezen (bij DM8000 verplicht vaste dubbele sattuner

- Gevoeligere tuner (handig bij zwakke signalen)

 

Dan heb ik het nog niet eens over wat misschien geen features zijn

maar wat ik eigenlijk toch niet geheel onbelangrijk vind.

Dat zijn een uitgavenbesparing van 600 Euro (t.o.v. DM8000) en kwalitatief betere hardware.

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz,

 

Ik heb geen vertrouwen meer in de Azbox ontwikkeling, het rommelt teveel zowel bij de key gebruikers, de forums en bij de fabrikant en dat nu 'toevallig' source code gelekt is, tja.

Probleem is toch de gebruikte chipset, en ik heb dit met de relook/Ipbox 400s ook meegemaakt, dit zal altijd de bottleneck blijven. Opeens gingen daar de andere ontwikkelaars met de source code verder, maar de problemen bleven in de kern.

 

De azbox stond bij mij bovenaan bij de keuze van de settop box, maar nu dus ook exit.

 

Dan off-topic:

Precies de kenmerken die jij noemt hebben mij van Dream afgekeerd, mijn 7025 verkocht en daarom ga ik in de koude maanden lekker een HTPC bouwen die niet veel groter is dan de DB 7025, minder warmte produceert en minder geluid en dit voor minder dan Euro 400,00, en dan wel met drie tuners, 1x DVBS-2, 1x DVB-S en 1 keer DVB-T, dit in combinatie met het Nvidia Ion 330 Mainboard. De grootste afknapper van de dream is toch wel de ongevoelige tuner, oa. met DVB-T leverden ze echt bagger materiaal, nu ben ik niet afhankelijk van 1 fabrikant, maar zoek zelf een snelle en gevoelige tuner met linux drivers en Windows Seven drivers en ondersteuning door DVB Viewer.

 

In ieder geval ga ik dan draaien met windows Seven Media Center, dat is mijn doel. maar houdt de mogelijkheid van dual boot met XBMC dan nog open. Maar dat is dus een ander topic. Maar in november wordt hij in echt in elkaar gefixt en hopelijk heb ik dan ook de nieuwe Windows Seven drivers.

 

De problemen met de software van de andere HD Settopboxen gaven ook de doorslag. Met HTPC en windows Seven zijn zoveel software - ontwikkelaars bezig dat ik alle vertrouwen heb.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off-topic? Zo ken ik er ook nog een paar!

 

Jij hebt altijd al een pleurishekel aan Dream Multimedia producten gehad en ik kan mij tijden herinneren dat ik door jou vrijwel afgemaakt werd als ik maar durfde te beweren dat een Dreambox echt wel beter was dan een Relook/IP box.

Nu geef je ronduit toe dat ik gelijk had en dat siert je:-))

@SATTAZ, hoe kom jij er in hemelsnaam bij dat een AZbox beter hardware heeft dan een DM8000? Ik heb de foto's van dat ding gezien en kan zelfs als ik scheel kijk al zeggen dat een DM8000 veel beter in elkaar zit, veel sneller (DDR2) RAM heeft en een snellere (krachtigere) CPU heeft.

Waar bij de azbox een aantal mensen helemaal prat op gaat is dat hij een paar mediaformaten meer afspeelt. Ik heb anders al diverse keren gelezen dat hij met diverse mediaformaten selectief is en er geen fatsoenlijke DVD ondersteuning in zit.

Ook is zijn netwerk interface erg traag. Zie de duitse forums waar diverse mensen dat ook duidelijk schrijven en met goede metingen onderbouwen en dat zelfs als veroorzaker van het stotteren in diverse zware mediaformaten gezien wordt.

Ook zapt het ding kennelijk gruwelijk traag. Precies dat lijkt mij het belangrijkste van een satellietontvanger. Niemand zit er op te wachten om 3 tot 7 seconden op beeld te moeten wachten.

"Hardware beter" lijkt mij niet alleen overdreven, maar gewoon een gebrek aan kennis of juist het dragen van een roze bril.

Waar ik tijden geleden nog beschuldigd werd van "partijdigheid" en commercieel belang, is het nu juist een groot deel van de azbox aanhang die hier met een dubbele pet (1 x als winkelier/handelaar en 1 x als "hobbyist") de azbox de hemel in komt prijzen.

Nu mag een DM8000 duur zijn. Daar heb je gelijk. Maar als HDTV satelliet receiver is hij ongeslagen veelzijdig en goed. Niet alleen qua specs, maar ook qua handhaving en "voelbare" snelheid.

Voor mij is het belangrijkste aan een HD PVR satellietontvanger:

1. Meer tuners (3 of meer)

2. Snelheid in bediening, mag niet traag "aanvoelen"

3. Zapsnelheid

4. Confortabel opnemen en afspelen (autotimer?). Timeshift gebruik ik in principe niet. Ik neem gewoon op en speel (wat) later de opname af terwijl nog opgenomen wordt.

5. Afspelen van mediaformaten/subs/audio. Maar dan wel alles of niets. Anders heb ik nog steeds een externe mediaspeler nodig.

Aangezien de azbox trager aanvoelt (als ik vele anderen moet geloven), hij maximaal 2 tuners kan huisvesten, vreselijk traag zapt en lang niet alle mediaformaten prettig en goed afspeelt is een DM8000 voor mij de beste keuze geweest. Dat is voor iedereen anders, maar ga a.u.b. geen spijkers op laag water zoeken en feiten verdraaien want dat komt een beetje dom over en ga je feitelijk hezelfde doen als waar men mij steeds van beschuldigd(e).

Kernel drivers en sources lekken doen overigens alleen wanhopige fabrikanten die zelf de boel niet voor elkaar krijgen en daarom maar "het volk" de boel afgeven zodat die zich zonder financiele compensatie in kunnen zetten.

Dat is heel wat anders dan zelf een receiver met goede driver support en open source GUI bouwen (zoals Dream dat doet) wink

Het gniffel gniffel gehalte is vandaag weer erg hoog:-)))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toxic,

 

Feit:

- Nooit gezegd dat Dreamboxen beter zouden zijn dan mijn Relook 400s. Ik heb de DB 7025 echt niet voor niets eruit gegooid. De Relook had en heeft een betere look and feel door de enigma 1. Twin tuner is door de interne DVB-T tuner in mijn LCD echt niet meer super dringend.

- software dream is voor de Linux settop box het meest stabiele, zowel enigma1 (waar ik fan van ben) als van enigma2 (vind ik niets aan en te traag, maar dat is smaak, maar dat heeft minder met de dreambox hardware te maken waar mijn probleem ligt);

- Hardware dreambox is kwalitatief niet op het juiste nivo. De prijs/kwaliteit verhouding is veel te laag, er wordt op essentiële onderdelen geld bespaart en de boxen vind ik qua design een goedkope uitstraling hebben, daar is de relook toch wel wat mooier en heeft stabielere hardware, maar ook dat is smaak en eigen ervaring;

- Ik heb dus vele enigma boxen geplaatst, als ik problemen had met de hardware, dan waren het toch meestal problemen met de hardware van de Dream (oa de voedingen en disecq aansturingen)

en niet met de Relook en daar heb ik echt veel van geplaatst.

 

- Feit is ook dat nu Windows7 in de Media edition het TV pack heeft geïntegreerd, is daar voor mij de toekomst. De ondersteuning van max. 4 tuners is voor mij voldoende en op de combinatie van de Nvidia / ION Chipset en een externe voeding heb ik lang gewacht. Voor de helft van de prijs eindelijk een dream systeem kunnen bouwen gaat nu lukken waar ik meteen automatisch mijn gemaakte opnames op Divx/x264 kan archiveren met de juiste software, tja dat kan de dreambox echt niet.

 

Om op dit topic te blijven, ik heb dus geen vertrouwen in de firmware van de Azbox, al is ie nu dan al niet per ongeluk op de straatstenen beland.

 

En inderdaad ik mot niets meer van Dream, nu zeker niet.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Kernel drivers en sources lekken doen overigens alleen wanhopige fabrikanten die zelf de boel niet voor elkaar krijgen en daarom maar "het volk" de boel afgeven zodat die zich zonder financiele compensatie in kunnen zetten.

Ter interesse: welke wanhopige fabrikanten doen dat volgens jou? Ik ga er niet vanuit dat AZBox zelf de sources (die overigens incompleet zijn) heeft gelekt. Ik zou als enigzins weldenkend bedrijf dat nooit doen, omdat dat je ondergang zou kunnen betekenen vanuit juridisch oogpunt. Daarnaast heb ik begrepen dat de AZBox het in de verkopen goed doet in Nederland en België (bron naar wens via PM), dus waarom zulke rare bokkesprongen als het goed gaat met de verkoop?

Om toch nog een off-topic reactie te geven op de "DM vs IP vs AZ" verwikkelingen hierboven: ik vind de hele discussie Dreambox vs AZBox (of IPBox) een zinloze discussie. Als je een Dreambox wil hebben, dan koop je een Dreambox. Als je een AZBox wil hebben, dan koop je een AZBox. Ik ben zeker niet van plan om van mijn AZBox een "poor-man's Dreambox 8000" te maken. Gezien de prijsstelling zitten die twee boxen kennelijk in een heel ander segment. Dus vergelijken heeft geen zin.

Ik kijk met veel plezier naar het schitterende (HD èn SD) beeld dat mijn AZBox mij toont. En daar gaat het om, toch?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...